Wirtmann kettőből kettő

Két győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Barna György az Eger Ralin, ahol szombaton és vasárnap két külön futamként rendezték meg az Országos Historic Ralibajnokság első két versenyét. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros mind a két nap a leggyorsabb volt a historic mezőnyben és mind a kétszer megnyerték a D csoport valamint a D3-as kategória versenyét is. A frissen elkészült Ford Escort Mk II-es tökéletesen működött és még arra is volt ideje a párosnak, hogy a rossz minőségű pályákon az autót beosztva versenyezzenek.

HS9A4033 (Large)

„Végig nagyon igyekeztünk” – mosolygott Wirtmann a célban. „Igazán nem volt okuk sietni, csak magunkat hajtottuk, de nagyon jól esett versenyezni a hosszú téli szünet után. Sokan gondolják, hogy könnyű dolgunk volt, de szerintem nincs olyan verseny, ami előre le lenne futva, mindig tökéletesen kell felkészülni és magán a versenyen is oda kell tenni magad. Ha egy pillanatra is kiengedsz, akkor jönnek a fiatalok és azonnal megvernek.”

IMG_0113 (Large)

„Szombaton volt két nagyon rossz állapotban lévő pálya, ott óvatosan kellett menni. A kis, 13 colos kerekek miatt az Escort sokkal sérülékenyebb, de a jó minőségű aszfaltokon jobban megnyomtuk.”

Barna György navigátor szerint az Eger Ralinak mindig is sajátossága volt a rossz minőségű pálya, amire azonban lehet előre készülni:

HS9A1621 (Large)

„Egerben mindig irdatlanul rosszak a pályák. Ha az első körben még jók is, a másodikra nagyon felhordásossá válnak, de erre lehet készülni. Amelyik kanyar nincs kigumizva, az biztos felhordásos lesz, de amelyikben van gumi, az sem biztos, hogy a verseny végéig ott marad és tiszta lesz tőle a kanyar, úgyhogy nem lehet teljesen itinerből autózni.”

„A verseny elején jeleztük a rendezőnek, hogy egy-két etap idő nagyon szoros, nem lehet a KRESZ szabályait betartva megtenni őket, amire kaptunk extra időt, így ezzel nem volt gond.”

KACS2689 (Large)

A páros következő versenye a csehországi Vltava Rali lesz április végén, ahol az Mk I-es Escorttal állnak rajhoz a CEZ-pontokért.

EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           52:18,8
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +4:07,5
  3. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +5:18,2
  4. Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1 D2           +6:27,3
  5. Varga Péter–Péter Richárd BMW 325 E4           +7:58,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +8:18,4
  7. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +9:24,0
  8. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +9:39,4
  9. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i E2           +17:25,6
  10. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +17:27,5

 

EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           32:21,9
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +2:20,7
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +2:34,3
  4. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +4:45,5
  5. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +6:37,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +7:47,8
  7. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +11:57,9

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4., D korcsoport magyar bajnok
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“