Wirtmann kettőből kettő

Két győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Barna György az Eger Ralin, ahol szombaton és vasárnap két külön futamként rendezték meg az Országos Historic Ralibajnokság első két versenyét. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros mind a két nap a leggyorsabb volt a historic mezőnyben és mind a kétszer megnyerték a D csoport valamint a D3-as kategória versenyét is. A frissen elkészült Ford Escort Mk II-es tökéletesen működött és még arra is volt ideje a párosnak, hogy a rossz minőségű pályákon az autót beosztva versenyezzenek.

HS9A4033 (Large)

„Végig nagyon igyekeztünk” – mosolygott Wirtmann a célban. „Igazán nem volt okuk sietni, csak magunkat hajtottuk, de nagyon jól esett versenyezni a hosszú téli szünet után. Sokan gondolják, hogy könnyű dolgunk volt, de szerintem nincs olyan verseny, ami előre le lenne futva, mindig tökéletesen kell felkészülni és magán a versenyen is oda kell tenni magad. Ha egy pillanatra is kiengedsz, akkor jönnek a fiatalok és azonnal megvernek.”

IMG_0113 (Large)

„Szombaton volt két nagyon rossz állapotban lévő pálya, ott óvatosan kellett menni. A kis, 13 colos kerekek miatt az Escort sokkal sérülékenyebb, de a jó minőségű aszfaltokon jobban megnyomtuk.”

Barna György navigátor szerint az Eger Ralinak mindig is sajátossága volt a rossz minőségű pálya, amire azonban lehet előre készülni:

HS9A1621 (Large)

„Egerben mindig irdatlanul rosszak a pályák. Ha az első körben még jók is, a másodikra nagyon felhordásossá válnak, de erre lehet készülni. Amelyik kanyar nincs kigumizva, az biztos felhordásos lesz, de amelyikben van gumi, az sem biztos, hogy a verseny végéig ott marad és tiszta lesz tőle a kanyar, úgyhogy nem lehet teljesen itinerből autózni.”

„A verseny elején jeleztük a rendezőnek, hogy egy-két etap idő nagyon szoros, nem lehet a KRESZ szabályait betartva megtenni őket, amire kaptunk extra időt, így ezzel nem volt gond.”

KACS2689 (Large)

A páros következő versenye a csehországi Vltava Rali lesz április végén, ahol az Mk I-es Escorttal állnak rajhoz a CEZ-pontokért.

EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           52:18,8
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +4:07,5
  3. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +5:18,2
  4. Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1 D2           +6:27,3
  5. Varga Péter–Péter Richárd BMW 325 E4           +7:58,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +8:18,4
  7. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +9:24,0
  8. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +9:39,4
  9. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i E2           +17:25,6
  10. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +17:27,5

 

EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3           32:21,9
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3           +2:20,7
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3           +2:34,3
  4. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4           +4:45,5
  5. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1           +6:37,7
  6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2           +7:47,8
  7. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3           +11:57,9

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4., D korcsoport magyar bajnok
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros Ford Escort Mk II-ese egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Wirtmann: Veszprém Rally a Zemplénben és majdnem az első pontok

Kettős győzelemmel búcsúzott a szezontól Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Zemplén Rallyn, ahol a historic értékelés D csoportját és D2-es kategóriáját is megnyerték. Ennél is fontosabb volt azonban, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén először ért célba magyar bajnoki futamon, noha nem most szerezték az első bajnoki pontjaikat. A saras, kihordásos pálya nem feküdt a Ford Escort Mk II-esnek, ennek ellenére élvezték a versenyt, és még Zsírpapát is megverték. 

„Izgalmas verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Zemplén Rallyn ősszel mindig van esély esőre és sárra, de nem számítottam ennyire rossz körülményekre. Az első gyorsasági olyan volt, mintha a Veszprém Rallyn mentünk volna. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Ez sajnos nem fekszik az Escortnak. Brutál erős és kicsik a kerekei. A sáron csak pörög a kerék, felváltok, pörög tovább, felváltok még egyet, ugyanúgy pörög. Az első gyorson jöttünk is egy 11. időt. 

A másodikon nem volt sár, csak párás, csúszós, fehér aszfalt, de én azt nagyon szeretem.  Cigánnyal (BMW M3) és Fehérvári Csabával (Mitsubishi Galant) közel azonos időt mentünk. A nap végére feljöttünk a harmadik helyre, de megbeszéltük Jotival, hogy ennél előrébb nem tudunk kerülni, nincs értelme kockáztatni, úgyhogy másnap a kategória első helyét tartva óvatosabban mentünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Elég szerencsétlenül alakult az idei évünk, úgyhogy nagyon szerettünk volna legalább egy magyar bajnokin célba érni és pontokat szerezni. Két pontunk már volt, mert a historicban ha elrajtolsz, azért is jár pont, mi pedig Pécsen és Győrben is elrajtoltunk, csak utána nem mentünk sokat. De most sikerült egynél több pontot gyűjteni.

Szeretem azt az érzést, amikor lejössz az utolsó gyorsaságiról, leesik rólad a nyomás, tudod, hogy megcsináltad a versenyt, már csak célba kell gurulni. Most ezt újra átélhettük Jotival. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Zsírpapa is nagyon elemében volt, örült, hogy végre versenyezhetünk. Egyfolytában a véremet szívta, meg mondta, hogy minden zsír, aztán beesett. Biztos, mert az út is zsír volt és elcsúszott rajta. Fel is hívom mindjárt és megkérdezem tőle: ennyire zsír volt az út? 

Az Escort rendben volt, karcmentes, ami az idén nem volt elmondható minden versenyünk után. Lemossuk, a télen kap egy kis revíziót, de tulajdonképpen készen vagyunk a ’26-os szezonra. Jövőre találkozunk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax