Két győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Barna György az Eger Ralin, ahol szombaton és vasárnap két külön futamként rendezték meg az Országos Historic Ralibajnokság első két versenyét. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros mind a két nap a leggyorsabb volt a historic mezőnyben és mind a kétszer megnyerték a D csoport valamint a D3-as kategória versenyét is. A frissen elkészült Ford Escort Mk II-es tökéletesen működött és még arra is volt ideje a párosnak, hogy a rossz minőségű pályákon az autót beosztva versenyezzenek.
„Végig nagyon igyekeztünk” – mosolygott Wirtmann a célban. „Igazán nem volt okuk sietni, csak magunkat hajtottuk, de nagyon jól esett versenyezni a hosszú téli szünet után. Sokan gondolják, hogy könnyű dolgunk volt, de szerintem nincs olyan verseny, ami előre le lenne futva, mindig tökéletesen kell felkészülni és magán a versenyen is oda kell tenni magad. Ha egy pillanatra is kiengedsz, akkor jönnek a fiatalok és azonnal megvernek.”
„Szombaton volt két nagyon rossz állapotban lévő pálya, ott óvatosan kellett menni. A kis, 13 colos kerekek miatt az Escort sokkal sérülékenyebb, de a jó minőségű aszfaltokon jobban megnyomtuk.”
Barna György navigátor szerint az Eger Ralinak mindig is sajátossága volt a rossz minőségű pálya, amire azonban lehet előre készülni:
„Egerben mindig irdatlanul rosszak a pályák. Ha az első körben még jók is, a másodikra nagyon felhordásossá válnak, de erre lehet készülni. Amelyik kanyar nincs kigumizva, az biztos felhordásos lesz, de amelyikben van gumi, az sem biztos, hogy a verseny végéig ott marad és tiszta lesz tőle a kanyar, úgyhogy nem lehet teljesen itinerből autózni.”
„A verseny elején jeleztük a rendezőnek, hogy egy-két etap idő nagyon szoros, nem lehet a KRESZ szabályait betartva megtenni őket, amire kaptunk extra időt, így ezzel nem volt gond.”
A páros következő versenye a csehországi Vltava Rali lesz április végén, ahol az Mk I-es Escorttal állnak rajhoz a CEZ-pontokért.
EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
- Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3 52:18,8
- Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3 +4:07,5
- Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4 +5:18,2
- Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1 D2 +6:27,3
- Varga Péter–Péter Richárd BMW 325 E4 +7:58,7
- Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2 +8:18,4
- Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1 +9:24,0
- Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3 +9:39,4
- Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i E2 +17:25,6
- Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3 +17:27,5
EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
- Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2 D3 32:21,9
- Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3 +2:20,7
- Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3 +2:34,3
- Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé quattro E4 +4:45,5
- Rácz Tibor–Jankovics Rajmund Lada 21011 D1 +6:37,7
- Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin Lada 2101-3 D2 +7:47,8
- Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3 +11:57,9
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- Historic CEZ-bajnok
- Historic Eb. C korcsoport 4., D korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány