Wirtmann kettős győzelme

Kettős győzelmet aratott a Wirtmann–Barna páros Ford Escort Mk1-essel az Országos Historic Ralibajnokság nyitó hétvégéjén, az Eger Ralin. Mivel a verseny kétnapos volt, ezért a historic szabályainak megfelelően mindkét napot külön értékelték.

Szombaton és vasárnap is a Replica kategóriában idén először induló Merencsics–Varga kettős lett a második Suzuki Swifttel. A dobogó harmadik helyét szombaton a nagy visszatérő, Gaál–Gáspár páros szerezte meg Opel Ascona B-vel, vasárnap pedig a Juhász–Rimár kettős BMW 2002-essel.

Előzetesen nagy volt az érdeklődés a szezonnyitó futamra, de sok autó nem készült el április első hétvégéjére. Így összesen hat páros – köztük három, a historicban most debütáló – állt rajthoz. Örvendetes hír, hogy három különleges autóval, Suzuki Swift GTI, Renault 5 Alpine és Alfa Romeo GTV6-tal bővült a mezőny, amelyeket a hírek szerint egész évben láthatunk versenyezni.

Az Eger Rali egyben a Historic Rali Közép-Európai Zónakupa (CEZ) futama is volt, amelyben csak abszolút sorrendet értékelnek a két nap után. A CEZ-futamot a Wirtmann–Barna kettős nyerte.

WirtmannEger4

Jól kezdődött a magyar bajnokság is a Wirtmann–Barna duónak – akik két héttel korábban kategória második helyezést szereztek a CEZ első futamán, az osztrák Rebenland Ralin. Egerben mind a két napot könnyedén nyerték a Ford Escort Mk 1-essel. „Nagyon jó kis verseny volt. Sokat számított, hogy két hete már indultunk egy elég nehéz ralin, magabiztosabb voltam az első méterektől kezdve. Erre szükség is volt, mert jönnek a fiatalok, akik nagyon gyorsak” – mondta Wirtmann, aki a C korcsoport versenyét is megnyerte.

MerencsicsEger (Large)

Az S csoportról az idén váltott historicra a Merencsics–Varga kettős, akik Suzuki Swift GTI-vel a nem homológ autókat tömörítő Replica kategóriában neveztek. Mind a két nap megnyerték a R csoport versenyét. „Nagyon jól érezzük magunkat a historicban és nagyon örülök neki, hogy az idén ide neveztünk” – mondta Merencsics. „Ez volt pályafutásunk első Eger Ralija és hatalmas élmény volt elrajtolni a Dobó téren. Wirtmann Feri bácsi pedig nagyon jó mérce. Szeretnénk őt az idén minél jobban megszorongatni.”

GaalEger (Large)

Először láthattuk historic ob-futam céljában a Gaál–Gáspár kettőst, akinek gyönyörűen megépített Opel Ascona B-je mostanra forrta ki magát, és akik utoljára két éve, a Baranya Kupán álltak rajthoz. Mindkét nap megnyerték a D korcsoport versenyét. Szombaton harmadik, vasárnap pedig negyedik helyen futottak be. „Nagyon örülök, hogy végre összeállt az autó, hibátlanul működött és hogy célba értünk vele. A futóművünk kicsit alacsonynak bizonyult a sok levágásnál, és mi is mehettünk volna gyorsabban, de hát a rutin még hiányzik ezzel az autóval. Szeretnénk az idén minél többet versenyezni vele, és természetesen folyamatosan gyorsulni” – mondta Gaál József.

JuhaszEger (Large)

Sokat fejlesztett az idén a Juhász–Rimár páros BMW 2002-esén, és ahogy lenni szokott, az utolsó pillanatra állt össze minden, ezért az első gyorsasági szakasz volt az autó tesztje. Ez nem sikerült valami jól, hiszen az új benzincső annyira behorpadt, hogy csak egy gombostűfejnyi lyukon szivárgott a benzin, ami miatt az első két szakaszt 2000-es fordulaton tudták megtenni. Így az első nap az ötödik, a második nap a harmadik helyen végeztek, míg a C korcsoport versenyében mindkét nap másodikok lettek. „A szombati nap nem volt a miénk, azt csak becsületből teljesítettük, de a vasárnap kárpótolt mindenért. Az autó sohasem volt ennyire jó és nagyon élveztük a versenyezést” – mondta Juhász.

KariEger (Large)

Az Eger Ralin debütált a historicban a Kari (Karácsony István) Ali76 (Sindler Alex) kettős Alfa Romeo GTV6-tal. Mivel az Alfa kívülről B-s autó, de egy sokkal modernebb 3000-es V6-os motor van benne, ezért ők is a Replica kategóriába neveztek. Kari szerint azonban a 2004-ben épült autójuk karosszériája már kezd fáradni, ezért készül az utód, amibe a B csoportban homológ 1,8 turbómotort tervez. Szombaton az R csoport második helyén végeztek, vasárnap azonban a kuplungtárcsa átszakadt, ezért a verseny feladására kényszerültek. „Nagyon tetszett a historic és az Eger Rali is. Nincs túl sok versenyzői gyakorlatom, amit az idén szeretnénk gyarapítani és egész szezonban indulunk” – mondta Kari.

HorvathEger (Large)

Szintén Egerben indult először a Horváth–Jezsó kettős a magyar raliszurkolók számára oly kedves Renault R5 Alpine-nal. Az autó egy ideje már készen van, de ez volt az első historic-versenye, mint ahogyan a sofőrnek, Horváth Zsoltnak is ez volt az első komoly versenye volán mögött (korábban navigált) és ez volt az első alkalom, hogy Jezsó Bernadettel együtt versenyzett. A sokismeretlenes verseny első napjának egy banális véletlen vetett véget. Etapon egy felpattanó kő pókhálósra törte az R5 szélvédőjét, amit ki kellett rúgni, hogy egyáltalán a szervizparkig elérjenek. Mivel nem volt tartalék szélvédőjük, az első napi versenyből kiestek. Vasárnapra a Renault Club segítségével sikerült szélvédőt szerezniük, amit egy miskolci klubtag autójából szereltek ki, így vasárnap újra versenybe szállhattak. „Célba szerettünk volna érni és tapasztalatot gyűjteni a versenyzésről és az autóról is. Vasárnap ez sikerült, úgyhogy nagyon boldogok vagyunk” – mondta Horváth Zsolt.

Az Országos Historic Ralibajnokság következő futamát, a Miskolc Ralit május 10–12-én rendezik, amelyen az előzetes ígéretek szerint még nagyobb mezőny várható.

EGER RALI ELSŐ VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1. Wirtmann Ferenc–Barna György       Ford Escort RS2000 Mk.1.      C3            47:45,2
2. Merencsics Árpád–Varga Sándor       Suzuki Swift GTI                     R1            +51,3
3. Gaál József–Gáspár Béla                    Opel Ascona B 1900                D3            +6:26,4
4. Kari–Ali76                                          Alfa Romeo GTV6                   R3            +8:55,1
5. Juhász Zsolt–Rimár Tamás                 BMW 2002                               C3            +15:43,2

EGER RALI MÁSODIK VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1. Wirtmann Ferenc–Barna György       Ford Escort RS2000 Mk.1.      C3            33:22,1
2. Merencsics Árpád–Varga Sándor       Suzuki Swift GTI                     R1            +44,1
3. Juhász Zsolt–Rimár Tamás                 BMW 2002                               C3            +2:03,6
4. Gaál József–Gáspár Béla                    Opel Ascona B 1900                D3            +3:24,3
5. Horváth Zsolt–Jezsó Bernadett          Renault 5 Alpine                       D2            +6:34,9

HISTORIC ORSZÁGOS RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

2013. április 5–7. Eger Rali
2013. május 10–12. Miskolc Rali
2013. augusztus 24–25. Baranya Kupa
2013. szeptember 27–29. Budapest Rali
2013. november 7–9. Mecsek Rali

AZ ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREI

Iharos és Goller Kft., Kumho, MTVA Telesport

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“