Wirtmann kettős győzelmet aratott Miskolcon

A szombati verseny után a vasárnapi futamot is megnyerte Wirtmann Ferenc ás Czakó-Budai Annamária a Miskolc Rali historic értékelésében, így a hétvégén a Ford Escort Mk I-essel kettős győzelmet arattak.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a C csoportban és az abszolút értékelésben is az élen végezett. Wirtmann ezzel az idei négy versenyből negyedszerre győzött és a megszerezhető maximális pontszámmal, mind a C csoportban, mind pedig a abszolútban vezeti az Országos Historic Ralibajnokságot.

„Az első nap szorosan kezdődött a verseny Balogh Sanyiékkal, aztán szép lassan távolodtunk el tőlük, az utolsó gyorsaságin nőtt meg igazán az előnyünk — mondta Wirtmann. — Másnap is jó csatára volt kilátásunk, az első gyorsaságit két másodperccel nyertük, de sajnos a másodikon kiestek, onnantól csak be kellett osztani az autót.

Az időjárás másnap egy kicsit megnehezítette a dolgunkat, hajnalban esett az eső, ezért az első két gyorsasági vízfoltos volt, aztán meg nagyon felmelegedett az idő és fülledté vált a levegő. Hosszúk voltak az etapok és a gyűjtőben is sokat kellett várnunk, ami fárasztóbb, mint amikor versenyzünk.

Az viszont most is beigazolódott, hogy bármi bajom van, a raliversenyen meggyógyulok. Szerdán vertem be a fejemet az irodában, ami egy enyhe agyrázkódással is járt. Két napig fájt, de azt mondta az orvosom, nyugodtan menjek el a versenyre, mire elrajtolok kutya bajom lesz. Így is történt.

Budai Marcsival most versenyeztünk először együtt, őróla is csak azt tudom mondani, hogy profi navigátor. Mindig jókedvű, ha lassítok, akkor azonnal megkérdezi, hogy mi a baj? Úgy látszik nagyobb tempóhoz szokott, én meg magyarázkodhatok, hogy kavicsos az út, vagy már nagy előnnyel vezetünk és be kéne osztani. Az édesapja — Budai Béla — megkért, hogy vigyázzak rá, de inkább rám kellett volna vigyázni, mert Marcsi mindig hajtott.“

Czakó-Budai Annamáriának a Miskolc Rali volt az első versenye a historic bajnokságban, ahol nagyon jól érezte magát.

„Tetszett a csapat és a mezőny is — mondta. — Mindenki azonnal befogadott. A legfurcsább az volt, hogy itt nyugalom van, mindenki beszélget mindenkivel, senki sem stresszel. Az autó is meglepő volt, azt tudtam, hogy nem olyan, mint egy modern raliautó, de ilyen jó gyorsulásra nem számítottam. Élményekkel gazdagon térek haza és nagyon örülök a két győzelmünknek.“

Wirtmann Ferenc következő versenye a Historic Rali-Európa-bajnokság harmadik állomása az Asturias Rali lesz május 24-26-a között.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.