Wirtmann kettős győzelmet aratott Miskolcon

A szombati verseny után a vasárnapi futamot is megnyerte Wirtmann Ferenc ás Czakó-Budai Annamária a Miskolc Rali historic értékelésében, így a hétvégén a Ford Escort Mk I-essel kettős győzelmet arattak.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a C csoportban és az abszolút értékelésben is az élen végezett. Wirtmann ezzel az idei négy versenyből negyedszerre győzött és a megszerezhető maximális pontszámmal, mind a C csoportban, mind pedig a abszolútban vezeti az Országos Historic Ralibajnokságot.

„Az első nap szorosan kezdődött a verseny Balogh Sanyiékkal, aztán szép lassan távolodtunk el tőlük, az utolsó gyorsaságin nőtt meg igazán az előnyünk — mondta Wirtmann. — Másnap is jó csatára volt kilátásunk, az első gyorsaságit két másodperccel nyertük, de sajnos a másodikon kiestek, onnantól csak be kellett osztani az autót.

Az időjárás másnap egy kicsit megnehezítette a dolgunkat, hajnalban esett az eső, ezért az első két gyorsasági vízfoltos volt, aztán meg nagyon felmelegedett az idő és fülledté vált a levegő. Hosszúk voltak az etapok és a gyűjtőben is sokat kellett várnunk, ami fárasztóbb, mint amikor versenyzünk.

Az viszont most is beigazolódott, hogy bármi bajom van, a raliversenyen meggyógyulok. Szerdán vertem be a fejemet az irodában, ami egy enyhe agyrázkódással is járt. Két napig fájt, de azt mondta az orvosom, nyugodtan menjek el a versenyre, mire elrajtolok kutya bajom lesz. Így is történt.

Budai Marcsival most versenyeztünk először együtt, őróla is csak azt tudom mondani, hogy profi navigátor. Mindig jókedvű, ha lassítok, akkor azonnal megkérdezi, hogy mi a baj? Úgy látszik nagyobb tempóhoz szokott, én meg magyarázkodhatok, hogy kavicsos az út, vagy már nagy előnnyel vezetünk és be kéne osztani. Az édesapja — Budai Béla — megkért, hogy vigyázzak rá, de inkább rám kellett volna vigyázni, mert Marcsi mindig hajtott.“

Czakó-Budai Annamáriának a Miskolc Rali volt az első versenye a historic bajnokságban, ahol nagyon jól érezte magát.

„Tetszett a csapat és a mezőny is — mondta. — Mindenki azonnal befogadott. A legfurcsább az volt, hogy itt nyugalom van, mindenki beszélget mindenkivel, senki sem stresszel. Az autó is meglepő volt, azt tudtam, hogy nem olyan, mint egy modern raliautó, de ilyen jó gyorsulásra nem számítottam. Élményekkel gazdagon térek haza és nagyon örülök a két győzelmünknek.“

Wirtmann Ferenc következő versenye a Historic Rali-Európa-bajnokság harmadik állomása az Asturias Rali lesz május 24-26-a között.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.