Wirtmann kiruccan a D csoportba

Új kombinációban áll rajthoz Wirtmann Ferenc az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamán, a Baranya Kupán. Czakó-Budai Annamária az idén, a Miskolc Ralin már olvasta neki az itinert, de akkor a C csoportos Mk I-es Ford Escortban, most azonban az Európa-bajnokságon használt D csoportos Mk II-essel indulnak.

„Az Mk I-essel terveztük a magyar bajnokságot, de az átvizsgálása után úgy döntöttünk, hogy több helyen korrekcióra szorul, többek között a hátsó futómű és a karosszéria is elrepedt, ezért ezen a versenyen az Mk II-essel indulunk — mondta Wirtmann. — Így a C csoportban ugyan nem tudunk pontot szerezni, de ott elég nagy az előnyünk, az abszolút értékelésben pedig nem számít, hogy C vagy D csoportos autóval indulunk.

A kellemeset összekötöttük a hasznossal is, az Mk II-es motorja az utolsó kilométereinél jár, így Baranya Kupa után a következő Eb-futamunkra, az Elba Ralira kap az Escort egy új motort.

(Czakó-Budai) Marcsi már állandó beugró navigátornak tekinthető mellettem. Nagy szerencsém van, mert három navigátorral teljesítem az idei szezont, de mindegyik kiváló. Kerekes Jotival az Eb-n megyünk, Nyirfás Julival és Czakó-Budai Marcsival pedig itthon, attól függően, hogy melyikük ér rá.

A Baranya Kupa pályáit nagyon jól ismerem, szeretem őket, de bármikor tudnak meglepetést okozni. Komolyan készülünk és természetesen szeretnénk nyerni.

A szezon hátralévő magyar versenyein az Mk I-essel indulunk, kivéve a Mecsek Ralit, ami egyben Eb-futam is, így két másfeles szorzójú versenyen megyünk a D csoportban, de ennek ellenére nem hiszem, hogy a bajnokságban komoly eredményt tudnánk elérni, ezért a hétvégén csak az abszolút számít.

Na meg az, hogy élvezzük a versenyzést, de az Escorttal ebben soha sincs hiány.“

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

C CSOPORT

  • 1. Wirtmann Ferenc—Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 34 pont
  • 2. Csoma András—Schweighardt Gábor 16 pont
  • 3. Tóth István—Bruckner Viktor 1 pont

ABSZOLÚT

  • 1. Wirtmann Ferenc—Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 48 pont
  • 2. Fábián Szabolcs—Láng Roland 19 pont
  • 3. Mészáros Attila—Pataki Jenő 18 pont
  • 4. Nagy István—Tóth Tibor 17 pont
  • 5. Balogh Sándor—Taskó András 16 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“