Wirtmann kiruccan a D csoportba

Új kombinációban áll rajthoz Wirtmann Ferenc az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamán, a Baranya Kupán. Czakó-Budai Annamária az idén, a Miskolc Ralin már olvasta neki az itinert, de akkor a C csoportos Mk I-es Ford Escortban, most azonban az Európa-bajnokságon használt D csoportos Mk II-essel indulnak.

„Az Mk I-essel terveztük a magyar bajnokságot, de az átvizsgálása után úgy döntöttünk, hogy több helyen korrekcióra szorul, többek között a hátsó futómű és a karosszéria is elrepedt, ezért ezen a versenyen az Mk II-essel indulunk — mondta Wirtmann. — Így a C csoportban ugyan nem tudunk pontot szerezni, de ott elég nagy az előnyünk, az abszolút értékelésben pedig nem számít, hogy C vagy D csoportos autóval indulunk.

A kellemeset összekötöttük a hasznossal is, az Mk II-es motorja az utolsó kilométereinél jár, így Baranya Kupa után a következő Eb-futamunkra, az Elba Ralira kap az Escort egy új motort.

(Czakó-Budai) Marcsi már állandó beugró navigátornak tekinthető mellettem. Nagy szerencsém van, mert három navigátorral teljesítem az idei szezont, de mindegyik kiváló. Kerekes Jotival az Eb-n megyünk, Nyirfás Julival és Czakó-Budai Marcsival pedig itthon, attól függően, hogy melyikük ér rá.

A Baranya Kupa pályáit nagyon jól ismerem, szeretem őket, de bármikor tudnak meglepetést okozni. Komolyan készülünk és természetesen szeretnénk nyerni.

A szezon hátralévő magyar versenyein az Mk I-essel indulunk, kivéve a Mecsek Ralit, ami egyben Eb-futam is, így két másfeles szorzójú versenyen megyünk a D csoportban, de ennek ellenére nem hiszem, hogy a bajnokságban komoly eredményt tudnánk elérni, ezért a hétvégén csak az abszolút számít.

Na meg az, hogy élvezzük a versenyzést, de az Escorttal ebben soha sincs hiány.“

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

C CSOPORT

  • 1. Wirtmann Ferenc—Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 34 pont
  • 2. Csoma András—Schweighardt Gábor 16 pont
  • 3. Tóth István—Bruckner Viktor 1 pont

ABSZOLÚT

  • 1. Wirtmann Ferenc—Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 48 pont
  • 2. Fábián Szabolcs—Láng Roland 19 pont
  • 3. Mészáros Attila—Pataki Jenő 18 pont
  • 4. Nagy István—Tóth Tibor 17 pont
  • 5. Balogh Sándor—Taskó András 16 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program