Wirtmann kiruccan a D csoportba

Új kombinációban áll rajthoz Wirtmann Ferenc az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamán, a Baranya Kupán. Czakó-Budai Annamária az idén, a Miskolc Ralin már olvasta neki az itinert, de akkor a C csoportos Mk I-es Ford Escortban, most azonban az Európa-bajnokságon használt D csoportos Mk II-essel indulnak.

„Az Mk I-essel terveztük a magyar bajnokságot, de az átvizsgálása után úgy döntöttünk, hogy több helyen korrekcióra szorul, többek között a hátsó futómű és a karosszéria is elrepedt, ezért ezen a versenyen az Mk II-essel indulunk — mondta Wirtmann. — Így a C csoportban ugyan nem tudunk pontot szerezni, de ott elég nagy az előnyünk, az abszolút értékelésben pedig nem számít, hogy C vagy D csoportos autóval indulunk.

A kellemeset összekötöttük a hasznossal is, az Mk II-es motorja az utolsó kilométereinél jár, így Baranya Kupa után a következő Eb-futamunkra, az Elba Ralira kap az Escort egy új motort.

(Czakó-Budai) Marcsi már állandó beugró navigátornak tekinthető mellettem. Nagy szerencsém van, mert három navigátorral teljesítem az idei szezont, de mindegyik kiváló. Kerekes Jotival az Eb-n megyünk, Nyirfás Julival és Czakó-Budai Marcsival pedig itthon, attól függően, hogy melyikük ér rá.

A Baranya Kupa pályáit nagyon jól ismerem, szeretem őket, de bármikor tudnak meglepetést okozni. Komolyan készülünk és természetesen szeretnénk nyerni.

A szezon hátralévő magyar versenyein az Mk I-essel indulunk, kivéve a Mecsek Ralit, ami egyben Eb-futam is, így két másfeles szorzójú versenyen megyünk a D csoportban, de ennek ellenére nem hiszem, hogy a bajnokságban komoly eredményt tudnánk elérni, ezért a hétvégén csak az abszolút számít.

Na meg az, hogy élvezzük a versenyzést, de az Escorttal ebben soha sincs hiány.“

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

C CSOPORT

  • 1. Wirtmann Ferenc—Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 34 pont
  • 2. Csoma András—Schweighardt Gábor 16 pont
  • 3. Tóth István—Bruckner Viktor 1 pont

ABSZOLÚT

  • 1. Wirtmann Ferenc—Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 48 pont
  • 2. Fábián Szabolcs—Láng Roland 19 pont
  • 3. Mészáros Attila—Pataki Jenő 18 pont
  • 4. Nagy István—Tóth Tibor 17 pont
  • 5. Balogh Sándor—Taskó András 16 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa: Jön a ’90-es évek!

Már tréleren a VFTS, benne az új főtengely, az utolsó pillanatban elkészült kuplung és irány a vizsgabázis, hogy a friss műszakival rajthoz tudjon állni az Országos Historic Rally Bajnokság utolsó futamán, a Zemplén Rallyn. Zsírpapa és Mészáros Sándor is felkészültek, amire szükség is lesz, hiszen Papa szerint visszatér a ’90-es évek és házon belülről kap egy igen komoly ellenfelet.

„Figyelj ide, minden rendben – nyugtatott meg Zsírpapa. – Új főtengely van a VFTS-ben. Három verseny volt a régiben és mivel a negyediken szokott eltörni, gondoltam ideje kicserélni. Négy éve pont a Zemplén előtt nem cseréltettem ki, ki is könyökölt a hajtórúd, de most ilyen probléma nem lesz.

Csima Karcsi cserélte ki, tudod a Car-Csi Trade Kft.-s, de mi csak Kareszkának hívjuk. Itt áll mellettem éppen. Nagy Isti csinálta a kuplungot, nagyon jó lett. Egy kicsit későn adtam neki oda, úgyhogy későn kaptuk vissza, de Kareszka vasárnap bejött a műhelybe és egész nap az Öreglányon dolgozott, úgyhogy mindennel elkészültünk.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zemplén jó lesz. Két pálya van, mind a kettőt nagyon szeretem. Jobb lett volna négy, de most mit csináljunk, ezen a kettőn fogunk menni, de higgyétek el, így is jó lesz a hangulat. Gyertek minél többen, szurkoljatok és érezzük jól magunkat, amúgy is éppen elég gyík van az életben, pont ráfér már mindenkire egy kis rally.

Jön Wirtmann is. Remélem, a vénember végre letalál egyszer úgy, hogy nem esik be. Tudod mit, most az egyszer, hadd verjen meg, nem bánom, nyerjen ő, csak találkozzunk a célban.

Várjál már! Tudom, a szponzorokat el kell mondani, csak el ne felejtsem közben: Köszönöm a Fazekas Kft.-nek, az Etikett Print Kft.-nek és az LSP Kft.-nek hogy ott lehetünk Zemplénben – nagyon aranyosak, hogy támogatnak –, Kareszkának és Nagy Istinek, hogy elkészült az autó, meg a családomnak, hogy elviseltek két verseny között. Zemplén után kisimultabb leszek, megígérem.

Na, de amit mondani akartam: jön Rauth Tibi! Emlékszel még rá? A ’90-es években úgy mentünk, hogy Pethő Tyutyu, Rauth Tibi meg mi. Egy műhelyben voltunk, pontosabban Rauth Tibijében. Eddig szervizelt nekem, de most kitalálta, hogy ő is indul egy VFTS-sel, úgyhogy nagyon jó lesz a mezőny. Egy baj van, hogy eddig Tibi meg Hosszú Lacika (Sift László) szervizeltek, de már Lacika is építi a Gruppe 2-esét, ő is indul jövőre, most viszont megszívta, mert egyedül kell szervizelnie nekem is meg a Rauthnak is.

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Győr Rally 2025

 

Az a szerencse, hogy jövőre jön Kiscsatári is, vett egy A-s Zsigulit, de VFTS lesz belőle. Tudod ő adott szerszámot, amikor a parkettás cuccomat vittem el versenyre. Bakker, nagyon jó mezőny lesz jövőre, de kell keresnem egy szerelő brigádot. Azt mondja Rauth Tibi, itt áll mellettem, hogy már úgyis kiöregedtem, majd én szervizelek nekik jövőre. Hát az megnézhetik, majd viszek nekik egy (parketta) csiszolót, azt tologathatják a szervizparkban.

Szóval az a lényeg, jó lesz a Zemplén Rally, gyertek, vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak. Ennyi elég, nem? A többit majd a pályán.