WIRTMANN MÁR BAJNOK, DE EZ NEM JELENT SEMMIT

A D korcsoportban és az abszolút értékelésében is megnyerte az Országos Historic Rallybajnokságot Wirtmann Ferenc és Kerekes József, de ez nem jelent semmit a szezonzáró Nyíregyháza Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros most is ugyanúgy a győzelemre hajt, mert szerintük csak akkor érdemes versenyezni, ha nyomhatják. 

„A Vértes Rally után elmaradt a következő bajnoki futamunk, azzal gyakorlatilag bajnokok lettünk, de ez nem jelent semmit – foglalta össze Wirtmann. – Elég régen versenyeztünk már, úgyhogy alig várjuk Jotival, hogy újra az Mk II-esbe üljünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II

Ráadásul Zsírpapa a bajnoki címért megy, szerintem vért iszik a verseny előtt, úgyhogy nem lazsálhatunk, fel kell kötni a lökhárítót – nevet Wirtmann. 

Az Escort valószínűleg rendben van, a Vértes Rally óta nem vettük elől. A csapatunk az Mk I-esen dolgozott. Benito főmérnök úr szeretne vele menni egy versenyt, úgyhogy most nagyon el van foglalva vele. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II

A szokásos nyíregyházi specifikációval indulunk most is. A 13 colos kerekek helyett 15 colosakat használunk. Ez öt centivel keskenyebb és öt centivel magasabb gumit jelent. Azért van rá szükség, mert ha leesik az eső, akkor a mély sárban a kis kerékkel csak kapar egyhelyben az autó. Így a kigyorsításoknál veszítünk, de majd a féktávon behozzuk. 

Jó versenyre számítok, nincs rajtuk nyomás vagy tét, szeretnénk egy igazán jóízűt autózni és persze vívni Zsírpapával.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

Orfű Rally (2021. április 11.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
Ózd–Eger Rally (2021. május 15–16.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
Velenje Rally (2021. május 29.), Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 
Salgó Rally (2021. június 5.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem
Mecsek Rally (2021. június 26.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem
Vértes Rally (2021. augusztus 29.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program