Wirtmann második lett CEZ-ben

Második helyen végzett Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) Historic Rally D csoportjában Ford Escort Mk II-essel.

A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros korábban négyszer nyerte meg a CEZ Historic Rally értékelést – akkor még abszolút bajnokság volt, az idén azonban már külön értékelik a korcsoportokat – és az idén is a bajnoki címért akartak harcba szállni. Ez akár meg is lehetett volna, hiszen a szezonzáró Kassa Rally előtt hat pont hátránnyal álltak a második helyen.

Azonban miután Kassára egyedül Wirtmann nevezett historicban, végül nem álltak rajthoz. A bajnokságot így az osztrák Karl Wagner nyerte 50 ponttal, Wirtmann lett a második 44-gyel, míg Kalapács a harmadik 37-tel.

„A Mecsek Rally utáni héten volt a Kassa Rally, amire leadtuk a nevezésünket, de mivel egyedül indultunk volna historicban, csak azért nem akartunk kimenni, hogy végig guruljunk – mondta Wirtmann.

Az év elején nagyon komolyan gondoltam a CEZ-t, (Kerekes) Jotival egyértelműen a bajnoki cím volt a célunk. Az első két futamon, Egerben és a Vltava Rallyn műszaki hibánk volt, utóbbin ki is esetünk, amivel elúsztak a bajnoki esélyeink.

Ettől függetlenül még rajthoz álltunk a Zelezniki és a Nova Gorica Rallyn, amit megnyertünk.

Sajnos nem túl erős a CEZ historic bajnoksága. Ha az értékelt versenyzőket és az autókat nézed, akkor nem rossz, de elég ritkán találkoztunk az ellenfelekkel és ritkán volt olyan mezőny, amiben igazán küzdeni lehetett volna.

A versenyek viszont nagyon jók, úgyhogy valószínűleg jövőre is indulunk CEZ-futamokon. Annyi különbséggel, hogy a jövő évi Vltava Rallyn nem tervezzük a kiesést.“

A 2019-ES CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 3-AS KATEGÓRIA VÉGEREDMÉNYE

  1. Karl Wagner–Gerda Zauner, Porsche 911 SC, 50 pont
  2. Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk 2, 44 pont
  3. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadett C Coupé, 37 pont
  4. Zippo–Denis Piceno, Audi Quattro, 32 pont
  5. Rino Muradore–Michael Visintini, Ford Escort RS 2000, 28 pont
  6. Daniele Stekar–Paolo Calabretta, Renault 5 Alpine, 16 pont

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
  • Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
  • Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
  • Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2019. Historic CEZ D csoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.