Wirtmann második lett CEZ-ben

Második helyen végzett Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) Historic Rally D csoportjában Ford Escort Mk II-essel.

A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros korábban négyszer nyerte meg a CEZ Historic Rally értékelést – akkor még abszolút bajnokság volt, az idén azonban már külön értékelik a korcsoportokat – és az idén is a bajnoki címért akartak harcba szállni. Ez akár meg is lehetett volna, hiszen a szezonzáró Kassa Rally előtt hat pont hátránnyal álltak a második helyen.

Azonban miután Kassára egyedül Wirtmann nevezett historicban, végül nem álltak rajthoz. A bajnokságot így az osztrák Karl Wagner nyerte 50 ponttal, Wirtmann lett a második 44-gyel, míg Kalapács a harmadik 37-tel.

„A Mecsek Rally utáni héten volt a Kassa Rally, amire leadtuk a nevezésünket, de mivel egyedül indultunk volna historicban, csak azért nem akartunk kimenni, hogy végig guruljunk – mondta Wirtmann.

Az év elején nagyon komolyan gondoltam a CEZ-t, (Kerekes) Jotival egyértelműen a bajnoki cím volt a célunk. Az első két futamon, Egerben és a Vltava Rallyn műszaki hibánk volt, utóbbin ki is esetünk, amivel elúsztak a bajnoki esélyeink.

Ettől függetlenül még rajthoz álltunk a Zelezniki és a Nova Gorica Rallyn, amit megnyertünk.

Sajnos nem túl erős a CEZ historic bajnoksága. Ha az értékelt versenyzőket és az autókat nézed, akkor nem rossz, de elég ritkán találkoztunk az ellenfelekkel és ritkán volt olyan mezőny, amiben igazán küzdeni lehetett volna.

A versenyek viszont nagyon jók, úgyhogy valószínűleg jövőre is indulunk CEZ-futamokon. Annyi különbséggel, hogy a jövő évi Vltava Rallyn nem tervezzük a kiesést.“

A 2019-ES CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 3-AS KATEGÓRIA VÉGEREDMÉNYE

  1. Karl Wagner–Gerda Zauner, Porsche 911 SC, 50 pont
  2. Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk 2, 44 pont
  3. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadett C Coupé, 37 pont
  4. Zippo–Denis Piceno, Audi Quattro, 32 pont
  5. Rino Muradore–Michael Visintini, Ford Escort RS 2000, 28 pont
  6. Daniele Stekar–Paolo Calabretta, Renault 5 Alpine, 16 pont

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
  • Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
  • Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
  • Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2019. Historic CEZ D csoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program