Wirtmann mindent vitt Egerben

Két győzelmet aratott és két bajnoki címet szerzett Wirtmann Ferenc és Barna György az Eger Ralin, az Országos Historic Ralibajnokság záró hétvégéjén.

Szombaton és vasárnap, két külön versenyt rendeztek a historic mezőny számára. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros mind a két nap a leggyorsabb volt, így a két győzelmével a historic abszolút és a D csoport bajnoki címét is elhódította. Wirtmann ezzel az elmúlt tíz évben minden szezont bajnokként fejezett be.

A csapat versenyt futott az idővel az Eger Rali előtt, hiszen a Pécsen eltört kormány irányítókart csak az utolsó pillanatban sikerült pótolni, az autó gyakorlatilag a gépátvételre lett kész és az első gyorsaságin tudták kipróbálni. A verseny alatt a váltóból kifolyt olaj tönkretett két önindítót, de ezt leszámítva a Ford Escort Mk II-es tökéletesen működött.

“Nagyon jó, de fárasztó versenyünk volt — mondta Wirtmann. — Mind a két nap gyakorlatilag problémamentesen tudtunk autózni. Az önindító különösen nem hátráltatott. Az már sokkal nagyobb probléma volt, hogy ömlött az autóba a kipufogógáz, amitől a fejünk is megfájdult. Jövőre be kell tömködnünk az összes lyukat a karosszérián.

A pályák jó minőségűek voltak, de nagyon sok bennük az egyenes, gyakran mentünk végsebességen, ami elég megerőltető a motornak.

Örülök a két győzelemnek és mindkét bajnoki címnek is. A dobogón Radó Pistitől kaptam egy pezsgőt, de nem üvegben, hanem a nyakamba. Viszont rendes volt, mert utána segített betolni az autót, mert akkor már nem működött az önindítónk.”

WIRTMANN FERENC 2017-ES EREDMÉNYEI:

Rebenland Rali CEZ: C3-as kategória 3. hely

Miskolc Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Miskolc Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Miskolc Rali CEZ: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Vltava Rali CEZ: C csoport 3.

Ózd Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Ózd Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Székesfehérvár Rali: műszaki hiba miatt kiesett

Baranya Kupa: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. Hely

Mecsek Rali: műszaki hiba miatt kiesett

Eger Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

2008. C korcsoport magyar bajnok

2009. C korcsoport magyar bajnok

2010. C korcsoport magyar bajnok

2011. C korcsoport magyar bajnok

2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.

2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax