Wirtmann műszaki hibával is nyert a Székesfehérvár Ralin

Az Historic Országos Ralibajnokság D csoportját és a Közép-Európai Zónakupa (CEZ) historic értékelését is megnyerte Wirtmann Ferenc és Barna György a Székesfehérvár Ralin. Ezzel, a csapat számításai szerint a CEZ-ben átvették a vezetést a bajnokságban.

2016SZFV068W (Large)

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros számára azonban nem volt könnyű menetelés a verseny, hiszen végig a Ford Escort Mk II-es motorproblémájával küzdöttek, az utolsó szakaszt pedig kuplung nélkül teljesítették.

2016SZFV084W (Large)

„A verseny elejétől fogva nem működött rendesen a befecskendezőnk – mondta Wirtmann. – Hatezres fordulatig rángatott, csak hat- és nyolcezer között kelt életre. Elég veszélyes volt így közlekedni, mert ha a kanyarban el kellett venni a gázt, akkor azonnal megállt a motor.

2016SZFV130W (Large)

Az utolsó gyorsasági előtt pedig a kuplung kinyomó csapágyunk ment tönkre. Egy gyorsaságit kuplung nélkül tettünk meg, bár nem is ez volt a nehezebb, hanem az etap, ahol minden piros lámpát úgy kellett megközelítenünk, hogy guruljon az autó, ne kelljen megállni. Az utolsó gyorsaságin kettesben, önindítóval rajtoltunk.

2016SZFV105W (Large)

A verseny elején sokat kaptunk, amíg kitaláltam, hogyan is kell magas fordulaton vezetni az autót, de a végére volt annyi előnyünk, hogy azt az utolsó gyorsaságin is meg tudtuk tartani. Örülök a győzelemnek, nagyon megdolgoztunk érte. A Ford már Németországban van, ahol rendbe rakják a motorját, remélem, a jövő héten támadhatunk vele a Baranya Kupán.”

2016SZFV129W (Large)

SZÉKESFEHÉRVÁR RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk2     D/3      32:19,0
  2. Spindler Tibor–Vojnár Mátyás Opel Corsa A GSi                 E/2      +26,7
  3. Szőnyi András–Hegyi László Lada 2101-3                         D/2      +38,1
  4. Rónay László–Csuri András Alfa Romeo GTV                  D/3      +1:47,5
  5. Varga Péter–Józsa Péter BMW E30 325i                     E/4      +2:00,9
  6. Hock Pál–Kemény Viktor Audi Coupé Quattro             E/4      +2:35,8
  7. Balics Ákos–Borsfai Dávid VW Scirocco MK1                D/2      +2:51,9
  8. Gyenes András–Szilassy Arnold Lada 2101                            C/1      +3:59,6
  9. Üveges Gábor–Nagy Mariann Lada Samara                        E/2      +5:16,7
  10. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120S                         C/1      +5:19,8
  11. Balázs Kornél–Mohácsi László Trabant 601                         E/1      +6:10,0
  12. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye           B/3      +11:19,8
  13. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs Ford Escort XR3i                  E/2      +12:58,5

2016SZFV076W (Large)

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

2016SZFV071W (Large)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program