Wirtmann nagy kerékkel készül a döntőre

A szezonzáró Nyíregyháza Rallyn dől el az Országos Historic Rallybajnokság abszolút és D csoport bajnoki címe. Mind a kettőt Wirtmann Ferenc és Kerekes József vezetik Ford Escort Mk II-essel, de mivel a verseny másfeles szorzójú, fontos lesz a jó szereplés, leginkább a célba érés. 

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros tavaly futómű sérülés miatt nem tudta befejezni a versenyt, így idén ezt az adósságát is törleszteni akarja. 

„A Nyíregyháza Rally tartozik nekünk vagy mi tartozunk neki, nem is tudom – nevetett Wirtmann. – Mindenesetre idén szeretnénk célba érni. Nagyon nehéz versenyre számítok, mert ha nem is lesz eső, akkor is kihordásosak a pályák, könnyű hibázni, könnyű defektet kapni és könnyű az autót úgy leütni, hogy a tavalyi futómű sérüléshez hasonlót szerezzünk. 

A bajnokság szempontjából is a legfontosabb, hogy célba érjünk, ezért a biztonságra törekszünk. 15-ös kerekeken fogunk versenyezni, amivel ugyan lassabb az Escort, de ezeknek a gumiknak erősebb az oldalfala, keskenyebbek, ezért nagyobb a felületi nyomásuk, jobban bele tudnak vágni a sárba vagy a felhordásba. Ha lesz tiszta pálya, akkor oda felrakjuk a 13-asokat, és megnyomjuk, de ahol felhordásra, sárra lehet számítani, ott 15-össel megyünk. 

Az Escort készen van, nagyon büszkén áll a műhelyben, várja az idei utolsó bevetését, mint ahogyan Jotival mi is.“

WIRTMANN FERENC–KEREKES JÓZSEF 2020-AS EREDMÉNYEI

Salgó Rally: D csoport 3. hely, abszolút és CEZ historic 4. hely
Eger Rally: D csoport és abszolút győzelem
Vértes Rally: D csoport és abszolút győzelem

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax