Wirtmann: Nagyon kemény verseny volt

A vártnál nehezebb, de annál élvezetesebb versenyen szerezte meg a Közép-Európai Zónakupa historic értékelésének harmadik helyét Wirtmann Ferenc és Barna György, a szlovéniai Nova Goricia Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a C3-as kategóriában az első, C csoportban a második, historic abszolút értékelésben pedig a harmadik leggyorsabb volt, de mivel a CEZ-ben csak az abszolút sorrend számít, így a harmadik helyért járó pontokkal gazdagodtak. A rendkívül technikás pályákon, változatos időjárási körülmények között zajló versenyen, komoly mezőnnyel és a Ford Escort Mk I-es több műszaki hibájával is meg kellett küzdenie a magyar párosnak.

Wirtmann_2016_Vlatava_03 (Large)

„Igazi raliverseny volt, ahol előfordult minden – összegezte Wirtmann Ferenc. – A pályák nagyon jók voltak, kiváló minőségű, többnyire új aszfaltborítással, néhány helyen pedig a Szlovéniára jellemző fehér aszfalttal. Ugyanolyan technikás szakaszok voltak, mint a határ olasz oldalán rendezett (historic Eb-futam) Alpi Orientalin: hajtűkanyarból ki, hajtűkanyarba be, hegyre fel, hegyre le.

Nagyon jó volt a historic mezőny, a C csoportban Paolo Pasutti Porschéjétől kaptunk ki, ami más dimenzió, mint a mi Fordunk. 91-es rajtszámmal indultunk, aminek köszönhetően 12-szer előztünk a pályán, de ha ez nincs, a Porschét akkor sem verjük meg. A pályán volt eső, nagy meleg, úgyhogy mindent felvonultatott a verseny, ami egy igazi ralira jellemző. Több műszaki hibánk is volt: először a laprúgónk csavarja tört el, aztán az egyik gyorsasági után a motor állt le, mert nem volt töltésünk. Utóbbinál a szervizautóból beraktuk a tartalék akkumulátort, amivel eljutottunk a szervizparkig, ott pedig a fiúk ezt a hibát is orvosolták.

Ez utóbbi nem volt azért olyan egyszerű, mert a laprugót csak műhelyben lehetett megjavítani, péntek éjszaka pedig elég nehéz volt Szlovéniában nyitva tartó műhelyt találni. Szerencsére a szervizpark vezetője már ismert minket és addig telefonált, míg az egyik helybéli versenyzőn keresztül talált egy közeli műhelyt. A tulajdonos éjfélkor kinyitotta nekünk, azt mondta, hogy használjunk bármit, amire csak szükségünk van. A végén nem fogadott el pénzt, csak egy üveg pezsgőt, ami kifejezetten a mi egészségünkre ivott meg.

C3-ban nyertünk, de itt nem volt kategória ellenfél, a C csoportban Pasutti mögött másodikok lettünk, historic abszolút értékelésben pedig harmadikok. Az idei egyik legnehezebb futamunk volt, de minden kihívást élveztünk és keményen megdolgoztunk a CEZ-pontokért – kellemesen elfáradtunk a végére.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax