Wirtmann: Nagyon kemény verseny volt

A vártnál nehezebb, de annál élvezetesebb versenyen szerezte meg a Közép-Európai Zónakupa historic értékelésének harmadik helyét Wirtmann Ferenc és Barna György, a szlovéniai Nova Goricia Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a C3-as kategóriában az első, C csoportban a második, historic abszolút értékelésben pedig a harmadik leggyorsabb volt, de mivel a CEZ-ben csak az abszolút sorrend számít, így a harmadik helyért járó pontokkal gazdagodtak. A rendkívül technikás pályákon, változatos időjárási körülmények között zajló versenyen, komoly mezőnnyel és a Ford Escort Mk I-es több műszaki hibájával is meg kellett küzdenie a magyar párosnak.

Wirtmann_2016_Vlatava_03 (Large)

„Igazi raliverseny volt, ahol előfordult minden – összegezte Wirtmann Ferenc. – A pályák nagyon jók voltak, kiváló minőségű, többnyire új aszfaltborítással, néhány helyen pedig a Szlovéniára jellemző fehér aszfalttal. Ugyanolyan technikás szakaszok voltak, mint a határ olasz oldalán rendezett (historic Eb-futam) Alpi Orientalin: hajtűkanyarból ki, hajtűkanyarba be, hegyre fel, hegyre le.

Nagyon jó volt a historic mezőny, a C csoportban Paolo Pasutti Porschéjétől kaptunk ki, ami más dimenzió, mint a mi Fordunk. 91-es rajtszámmal indultunk, aminek köszönhetően 12-szer előztünk a pályán, de ha ez nincs, a Porschét akkor sem verjük meg. A pályán volt eső, nagy meleg, úgyhogy mindent felvonultatott a verseny, ami egy igazi ralira jellemző. Több műszaki hibánk is volt: először a laprúgónk csavarja tört el, aztán az egyik gyorsasági után a motor állt le, mert nem volt töltésünk. Utóbbinál a szervizautóból beraktuk a tartalék akkumulátort, amivel eljutottunk a szervizparkig, ott pedig a fiúk ezt a hibát is orvosolták.

Ez utóbbi nem volt azért olyan egyszerű, mert a laprugót csak műhelyben lehetett megjavítani, péntek éjszaka pedig elég nehéz volt Szlovéniában nyitva tartó műhelyt találni. Szerencsére a szervizpark vezetője már ismert minket és addig telefonált, míg az egyik helybéli versenyzőn keresztül talált egy közeli műhelyt. A tulajdonos éjfélkor kinyitotta nekünk, azt mondta, hogy használjunk bármit, amire csak szükségünk van. A végén nem fogadott el pénzt, csak egy üveg pezsgőt, ami kifejezetten a mi egészségünkre ivott meg.

C3-ban nyertünk, de itt nem volt kategória ellenfél, a C csoportban Pasutti mögött másodikok lettünk, historic abszolút értékelésben pedig harmadikok. Az idei egyik legnehezebb futamunk volt, de minden kihívást élveztünk és keményen megdolgoztunk a CEZ-pontokért – kellemesen elfáradtunk a végére.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax