Wirtmann: Nagyon kemény verseny volt

A vártnál nehezebb, de annál élvezetesebb versenyen szerezte meg a Közép-Európai Zónakupa historic értékelésének harmadik helyét Wirtmann Ferenc és Barna György, a szlovéniai Nova Goricia Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a C3-as kategóriában az első, C csoportban a második, historic abszolút értékelésben pedig a harmadik leggyorsabb volt, de mivel a CEZ-ben csak az abszolút sorrend számít, így a harmadik helyért járó pontokkal gazdagodtak. A rendkívül technikás pályákon, változatos időjárási körülmények között zajló versenyen, komoly mezőnnyel és a Ford Escort Mk I-es több műszaki hibájával is meg kellett küzdenie a magyar párosnak.

Wirtmann_2016_Vlatava_03 (Large)

„Igazi raliverseny volt, ahol előfordult minden – összegezte Wirtmann Ferenc. – A pályák nagyon jók voltak, kiváló minőségű, többnyire új aszfaltborítással, néhány helyen pedig a Szlovéniára jellemző fehér aszfalttal. Ugyanolyan technikás szakaszok voltak, mint a határ olasz oldalán rendezett (historic Eb-futam) Alpi Orientalin: hajtűkanyarból ki, hajtűkanyarba be, hegyre fel, hegyre le.

Nagyon jó volt a historic mezőny, a C csoportban Paolo Pasutti Porschéjétől kaptunk ki, ami más dimenzió, mint a mi Fordunk. 91-es rajtszámmal indultunk, aminek köszönhetően 12-szer előztünk a pályán, de ha ez nincs, a Porschét akkor sem verjük meg. A pályán volt eső, nagy meleg, úgyhogy mindent felvonultatott a verseny, ami egy igazi ralira jellemző. Több műszaki hibánk is volt: először a laprúgónk csavarja tört el, aztán az egyik gyorsasági után a motor állt le, mert nem volt töltésünk. Utóbbinál a szervizautóból beraktuk a tartalék akkumulátort, amivel eljutottunk a szervizparkig, ott pedig a fiúk ezt a hibát is orvosolták.

Ez utóbbi nem volt azért olyan egyszerű, mert a laprugót csak műhelyben lehetett megjavítani, péntek éjszaka pedig elég nehéz volt Szlovéniában nyitva tartó műhelyt találni. Szerencsére a szervizpark vezetője már ismert minket és addig telefonált, míg az egyik helybéli versenyzőn keresztül talált egy közeli műhelyt. A tulajdonos éjfélkor kinyitotta nekünk, azt mondta, hogy használjunk bármit, amire csak szükségünk van. A végén nem fogadott el pénzt, csak egy üveg pezsgőt, ami kifejezetten a mi egészségünkre ivott meg.

C3-ban nyertünk, de itt nem volt kategória ellenfél, a C csoportban Pasutti mögött másodikok lettünk, historic abszolút értékelésben pedig harmadikok. Az idei egyik legnehezebb futamunk volt, de minden kihívást élveztünk és keményen megdolgoztunk a CEZ-pontokért – kellemesen elfáradtunk a végére.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“