Wirtmann nagyot repült a Vltava Ralin

A Közép-Európai Zóna-kupa (CEZ) értékelés első helyén végzett Wirtmann Ferenc és Barna György a csehországi Vltava Ralin a Ford Escort Mk I-essel. A verseny a CEZ mellett, a historic Európa-bajnokság, az északi kupa és a cseh bajnokság része is volt, így komoly mezőny gyűlt össze. A teljes mezőnyt tekintve a Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott magyar páros a C3-as kategória harmadik helyét szerezte meg, amelyet a nagy ugratón elért repülésükkel, egy kisebb közönségdíjjal is kiegészítettek.

Wirtmann_2016_Vlatava_04 (Large)

„Nagyon jó kis verseny volt, komoly mezőnnyel” – mondta Wirtmann. „Ha nincs az északi bajnokság, akkor abszolút másodikok lettünk volt, de a CEZ-t így is megnyertük és végül is ezért mentünk.”

„Egy pálya nem nagyon ment, azt szerintem rosszul írtuk fel és éjszaka is sokat kaptunk. A sötétben a svéd escortos Tony Jansson utol is ért minket. A többi gyorsasági azért szorosabb volt, de ezek az északiak úgy mentek, mint az ördögök, nagyrészt fiatalabbak is nálunk, úgyhogy semmi szégyellni valónk nem volt.”

Wirtmann_2016_Vlatava_03 (Large)

„A verseny végen az escortosok odajöttek, gratuláltak, persze mi is gratuláltunk nekik, nézegették az autónkat, és mondták, hogy de hát ezzel a hátsó futóművel nem lehet gyorsan menni. Mondtuk, hogy tudjuk. Megmutatták az övéket – valami hasonlót kell gyártanunk nekünk is.”

„A verseny egyik legemlékezetesebb momentuma volt a nagy ugrató. Tudtuk, hogy eldob, de arra nem számítottam, hogy ennyire. Az Escorttal még soha sem repültünk ilyen nagyot. A szurkolóknak nagyon tetszett.”

Wirtmann_2016_Vlatava_06 (Large)

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax