Wirtmann negyedik nélkül nyerte a Pilisvörösvár Ralit

A Pilisvörösvár Rali első gyorsasági szakaszát követő etapon ment tönkre Wirtmann Ferenc és Barna György Ford Escort Mk II-esében a negyedik fokozat, így e nélkül kellett teljesíteniük a távot.

JOR_3151 (Large)

A D (kor)csoport versenyét azonban így is megnyerték, és a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros saját számításai szerint ezzel megnyerte a D csoport bajnokságát is, ám ezt az MNASZ még hivatalosan nem erősítette meg.

JOR_3146 (Large)

„Jó kis verseny volt, a rendező mindent elkövetett, hogy a versenyzők jól érezzék magukat. Kicsit sok volt az etap, remélem, lesz folytatása a Pilisvörösvár Ralinak, mert mi nagyon jól éreztük magunkat” – mondta Wirtmann Ferenc.

JOR_3449 (Large)

„A mi versenyünk már messze nem sikerült ilyen jól. Egész héten lábadoztam az influenzából, de természetesen a pályabejárásra meggyógyultam. Az első gyorsasági utáni etapon gurultunk, amikor negyediket kapcsoltam és egy nagy csattanást hallottunk. A szervizben Léhi Sanyi levette a váltó alját, tele volt a mágnes fémforgáccsal. Kapott a váltó új olajat, mi meg Barna Gyurival imádkoztunk, hogy kibárja.”

JOR_3667 (Large)

„A negyedik fokozatot 100 és 180 között használjuk, mondanom sem kell, ilyen tempójú szakaszból volt a legtöbb. Az egyik gyorsasági végén a stop közel volt a célhoz, automatikusan visszaváltottam negyediket. Amikor bevette, már érzetem, hogy nem kellett volna. Nem is lehetett negyedikből kivenni.”

IMG_4540 (Large)

„Már éppen azon tanakodtunk, hogy Barna Gyuri hogyan tol fel egy hegyre, hogy legalább a stopból kiálljunk, az egyik ellenfelünk kötelet is szerzett, hogy kihúz minket, mert elég balesetveszélyes helyen álltunk, amikor végre elengedte a negyediket a váltó és végül önerőből folytattuk a versenyt.”

JOR_3159 (Large)

„Hárman voltunk összesen FIA-homológ historic autóval, úgyhogy nem ez a legértékesebb győzelmem, viszont nagyon megdolgoztunk a célbaérésért és jól éreztük magunkat, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok.”

JOR_3439 (Large)

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Baranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezés

XXVI Rally Elba Storico (historic Eb): kiállt

Mecsek Rallye (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 2 helyezés., (historic ob) C csoport 1. helyezés

Pilisvörösvár Rali (historic ob): D3 kategória 1. helyezés, D csoport 1. helyezés

JOR_3748 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport magyar historic bajnok

2009. C korcsoport magyar historic bajnok

2010. C korcsoport magyar historic bajnok

2011. C korcsoport magyar historic bajnok

2012. C korcsoport magyar historic bajnok, historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. Historic Rali Európa-bajnokság C csoport 4. helyezett,

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program