Wirtmann negyedik nélkül nyerte a Pilisvörösvár Ralit

A Pilisvörösvár Rali első gyorsasági szakaszát követő etapon ment tönkre Wirtmann Ferenc és Barna György Ford Escort Mk II-esében a negyedik fokozat, így e nélkül kellett teljesíteniük a távot.

JOR_3151 (Large)

A D (kor)csoport versenyét azonban így is megnyerték, és a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros saját számításai szerint ezzel megnyerte a D csoport bajnokságát is, ám ezt az MNASZ még hivatalosan nem erősítette meg.

JOR_3146 (Large)

„Jó kis verseny volt, a rendező mindent elkövetett, hogy a versenyzők jól érezzék magukat. Kicsit sok volt az etap, remélem, lesz folytatása a Pilisvörösvár Ralinak, mert mi nagyon jól éreztük magunkat” – mondta Wirtmann Ferenc.

JOR_3449 (Large)

„A mi versenyünk már messze nem sikerült ilyen jól. Egész héten lábadoztam az influenzából, de természetesen a pályabejárásra meggyógyultam. Az első gyorsasági utáni etapon gurultunk, amikor negyediket kapcsoltam és egy nagy csattanást hallottunk. A szervizben Léhi Sanyi levette a váltó alját, tele volt a mágnes fémforgáccsal. Kapott a váltó új olajat, mi meg Barna Gyurival imádkoztunk, hogy kibárja.”

JOR_3667 (Large)

„A negyedik fokozatot 100 és 180 között használjuk, mondanom sem kell, ilyen tempójú szakaszból volt a legtöbb. Az egyik gyorsasági végén a stop közel volt a célhoz, automatikusan visszaváltottam negyediket. Amikor bevette, már érzetem, hogy nem kellett volna. Nem is lehetett negyedikből kivenni.”

IMG_4540 (Large)

„Már éppen azon tanakodtunk, hogy Barna Gyuri hogyan tol fel egy hegyre, hogy legalább a stopból kiálljunk, az egyik ellenfelünk kötelet is szerzett, hogy kihúz minket, mert elég balesetveszélyes helyen álltunk, amikor végre elengedte a negyediket a váltó és végül önerőből folytattuk a versenyt.”

JOR_3159 (Large)

„Hárman voltunk összesen FIA-homológ historic autóval, úgyhogy nem ez a legértékesebb győzelmem, viszont nagyon megdolgoztunk a célbaérésért és jól éreztük magunkat, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok.”

JOR_3439 (Large)

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Baranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezés

XXVI Rally Elba Storico (historic Eb): kiállt

Mecsek Rallye (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 2 helyezés., (historic ob) C csoport 1. helyezés

Pilisvörösvár Rali (historic ob): D3 kategória 1. helyezés, D csoport 1. helyezés

JOR_3748 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport magyar historic bajnok

2009. C korcsoport magyar historic bajnok

2010. C korcsoport magyar historic bajnok

2011. C korcsoport magyar historic bajnok

2012. C korcsoport magyar historic bajnok, historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. Historic Rali Európa-bajnokság C csoport 4. helyezett,

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“