Wirtmann nehéz versenyen győzött a Vltava Ralin

A D csoportban és a D3-as kategóriában egyaránt győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel a historic rali-Európa-bajnokság második futamán, a Vltava Ralin, amivel a D csoportban átvették a vezetést az Eb-n.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros egyben a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic értékelését is megnyerte, abszolútban pedig — három E korcsoportos, tehát fiatalabb autó mögött — a negyedik helyen végzett.

Az abszolút győzelmet Harri Toivonen, a legendás Henry Toivonen testvére szerezte meg Ford Sierra RS Cosworth-tal, a szintén Sierrával versenyező spanyol Dani Alonso és a BMW M3-assal induló norvég Valter Jensen előtt.

A versenynek több ismert résztvevője is volt. A Skoda egykori gyári versenyzője, Jindrich Stolfa, egy Rover 114-essel szerepelt. A Toyota gyári versenyzőjének, Jari-Matti Latvalának az édesapja, Jari Latvala pedig egy Toyota Celica GT-Fourral próbálkozott, ám nem sikerült célba érnie. Szintén kiesett a versenyből Wirtmann egyik legnagyobb ellenfele, a spanyol Jesus Ferreiro, Ford Escort Mk II-essel, aki a Costa Brava Ralin megnyerte a D csoportot.

A Scuderia Coppa Amici is jól szerepelt, hiszen a Wirtmann—Kerekes duó mellet a Magoss—Sardi kettős is értékes pontokat szerzett, így a csapatértékelésben a második helyen végezett, az Európa-bajnokság csapatértékelésében pedig megőrizte az első helyét.

„Nagyon nehéz verseny volt. Amit aszfaltos gyorsaságin el lehet képzelni, az itt minden volt: jó minőségű út, embertelenül dobálós, bukkanós, de volt sínkő, homok és sóder is az úton — mesélte Wirtmann. — Viszont az is igaz, hogy az ilyen körülményeket szeretjük a legjobban.

A pályák letréningezése is nehéz volt, három körből ilyen utakra csak a nagyon profik tudnak pontos itinert készíteni. Mi az előre eltervezett taktikánk szerint versenyeztünk: közepes tempóban kezdtünk és nagyon vigyáztunk az autóra. Szerintem ez volt a kifizetődő, mert sok volt az esés, a kitört futómű, a műszaki hiba. Aki másnap nyomta, az mind beesett, vagy műszaki hiba miatt kiesett.

Nekünk egy hibánk volt, a bal első, alsó lengőkarunk tört el. Az időeredményünk nem lett jó, de a pályáról ki tudtunk jönni, a szervizcsapat a célban várt és kicserélték.

Nagyon örülünk a kategória győzelemnek, sok Escort és Porsche indult a versenyen, de mindet verni tudtuk. Az pedig külön öröm, hogy a bajnokságban is az élre álltunk. Innentől jön a nehezebb feladat, ezt a pozíciónkat meg is kell tartani.

Csapatversenyben, Magos Péterrel a második helyet szereztük meg a Scuderia Coppa Amici színeiben, így a csapatbajnokságot is vezetjük. Kell ennél több egy jó verseny után?”

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.