Wirtmann nehéz versenyen győzött a Vltava Ralin

A D csoportban és a D3-as kategóriában egyaránt győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel a historic rali-Európa-bajnokság második futamán, a Vltava Ralin, amivel a D csoportban átvették a vezetést az Eb-n.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros egyben a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic értékelését is megnyerte, abszolútban pedig — három E korcsoportos, tehát fiatalabb autó mögött — a negyedik helyen végzett.

Az abszolút győzelmet Harri Toivonen, a legendás Henry Toivonen testvére szerezte meg Ford Sierra RS Cosworth-tal, a szintén Sierrával versenyező spanyol Dani Alonso és a BMW M3-assal induló norvég Valter Jensen előtt.

A versenynek több ismert résztvevője is volt. A Skoda egykori gyári versenyzője, Jindrich Stolfa, egy Rover 114-essel szerepelt. A Toyota gyári versenyzőjének, Jari-Matti Latvalának az édesapja, Jari Latvala pedig egy Toyota Celica GT-Fourral próbálkozott, ám nem sikerült célba érnie. Szintén kiesett a versenyből Wirtmann egyik legnagyobb ellenfele, a spanyol Jesus Ferreiro, Ford Escort Mk II-essel, aki a Costa Brava Ralin megnyerte a D csoportot.

A Scuderia Coppa Amici is jól szerepelt, hiszen a Wirtmann—Kerekes duó mellet a Magoss—Sardi kettős is értékes pontokat szerzett, így a csapatértékelésben a második helyen végezett, az Európa-bajnokság csapatértékelésében pedig megőrizte az első helyét.

„Nagyon nehéz verseny volt. Amit aszfaltos gyorsaságin el lehet képzelni, az itt minden volt: jó minőségű út, embertelenül dobálós, bukkanós, de volt sínkő, homok és sóder is az úton — mesélte Wirtmann. — Viszont az is igaz, hogy az ilyen körülményeket szeretjük a legjobban.

A pályák letréningezése is nehéz volt, három körből ilyen utakra csak a nagyon profik tudnak pontos itinert készíteni. Mi az előre eltervezett taktikánk szerint versenyeztünk: közepes tempóban kezdtünk és nagyon vigyáztunk az autóra. Szerintem ez volt a kifizetődő, mert sok volt az esés, a kitört futómű, a műszaki hiba. Aki másnap nyomta, az mind beesett, vagy műszaki hiba miatt kiesett.

Nekünk egy hibánk volt, a bal első, alsó lengőkarunk tört el. Az időeredményünk nem lett jó, de a pályáról ki tudtunk jönni, a szervizcsapat a célban várt és kicserélték.

Nagyon örülünk a kategória győzelemnek, sok Escort és Porsche indult a versenyen, de mindet verni tudtuk. Az pedig külön öröm, hogy a bajnokságban is az élre álltunk. Innentől jön a nehezebb feladat, ezt a pozíciónkat meg is kell tartani.

Csapatversenyben, Magos Péterrel a második helyet szereztük meg a Scuderia Coppa Amici színeiben, így a csapatbajnokságot is vezetjük. Kell ennél több egy jó verseny után?”

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“