Wirtmann nehéz versenyen győzött a Vltava Ralin

A D csoportban és a D3-as kategóriában egyaránt győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel a historic rali-Európa-bajnokság második futamán, a Vltava Ralin, amivel a D csoportban átvették a vezetést az Eb-n.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros egyben a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic értékelését is megnyerte, abszolútban pedig — három E korcsoportos, tehát fiatalabb autó mögött — a negyedik helyen végzett.

Az abszolút győzelmet Harri Toivonen, a legendás Henry Toivonen testvére szerezte meg Ford Sierra RS Cosworth-tal, a szintén Sierrával versenyező spanyol Dani Alonso és a BMW M3-assal induló norvég Valter Jensen előtt.

A versenynek több ismert résztvevője is volt. A Skoda egykori gyári versenyzője, Jindrich Stolfa, egy Rover 114-essel szerepelt. A Toyota gyári versenyzőjének, Jari-Matti Latvalának az édesapja, Jari Latvala pedig egy Toyota Celica GT-Fourral próbálkozott, ám nem sikerült célba érnie. Szintén kiesett a versenyből Wirtmann egyik legnagyobb ellenfele, a spanyol Jesus Ferreiro, Ford Escort Mk II-essel, aki a Costa Brava Ralin megnyerte a D csoportot.

A Scuderia Coppa Amici is jól szerepelt, hiszen a Wirtmann—Kerekes duó mellet a Magoss—Sardi kettős is értékes pontokat szerzett, így a csapatértékelésben a második helyen végezett, az Európa-bajnokság csapatértékelésében pedig megőrizte az első helyét.

„Nagyon nehéz verseny volt. Amit aszfaltos gyorsaságin el lehet képzelni, az itt minden volt: jó minőségű út, embertelenül dobálós, bukkanós, de volt sínkő, homok és sóder is az úton — mesélte Wirtmann. — Viszont az is igaz, hogy az ilyen körülményeket szeretjük a legjobban.

A pályák letréningezése is nehéz volt, három körből ilyen utakra csak a nagyon profik tudnak pontos itinert készíteni. Mi az előre eltervezett taktikánk szerint versenyeztünk: közepes tempóban kezdtünk és nagyon vigyáztunk az autóra. Szerintem ez volt a kifizetődő, mert sok volt az esés, a kitört futómű, a műszaki hiba. Aki másnap nyomta, az mind beesett, vagy műszaki hiba miatt kiesett.

Nekünk egy hibánk volt, a bal első, alsó lengőkarunk tört el. Az időeredményünk nem lett jó, de a pályáról ki tudtunk jönni, a szervizcsapat a célban várt és kicserélték.

Nagyon örülünk a kategória győzelemnek, sok Escort és Porsche indult a versenyen, de mindet verni tudtuk. Az pedig külön öröm, hogy a bajnokságban is az élre álltunk. Innentől jön a nehezebb feladat, ezt a pozíciónkat meg is kell tartani.

Csapatversenyben, Magos Péterrel a második helyet szereztük meg a Scuderia Coppa Amici színeiben, így a csapatbajnokságot is vezetjük. Kell ennél több egy jó verseny után?”

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax