Wirtmann: Nem Székesfehérváron dől el a bajnokság

Biztos pontszerzésre törekszik Wirtmann Ferenc és Barna György az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamán, a Székesfehérvár Ralin.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros 12 pont előnnyel vezeti a D csoport bajnokságát és mivel 11 pont szerezhető a versenyen, már most biztos, hogy a Ford Escort Mk II-essel a hétvége után is megőrzik első helyüket a bajnokságban, a kérdés csak az, hogy mennyivel.

„Mindig nehéz verseny a Székesfehérvár Rali – mondta Wirtmann. – Én inkább a technikás pályákat kedvelem, az ilyen gyors szakaszok nekünk nem fekszenek annyira, de hát éppen ez a rali szépsége, hogy időnként olyan helyen is bizonyítani kell, ami nem a kedvenced.

Nem fogom életre-halálra nyomni, biztosan lesz olyan pálya, ahol kikapunk. Természetesen minden versenyen győzni szeretnénk, de nem Székesfehérváron fogjuk megnyerni a bajnokságot, viszont egy hibával sokat lehet veszíteni. Látszólag nagy az előnyünk a D csoport, de ez egy pillanat alatt elúszhat. Szeretnénk minél több előnyt megtartani a következő versenyre.

Több mint egy hónap telt el az Ózd Rali óta, amit kihasználtunk és egy kisebb revízión esett át az Escort. Szerettük volna a legjobb formájába hozni. Remélem, ez sikerült és műszaki hiba nélkül tudjuk teljesíteni a versenyt.”

WIRTMANN FERENC 2017-ES EREDMÉNYEI:

  • Rebenland Rali CEZ: C3-as kategória 3. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali CEZ: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Vlatva Rali CEZ: C csoport 3.
  • Ózd Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Ózd Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax