Wirtmann: Nem vágyom vissza Elbára

Meglehetősen hanyag munkát végeztek a rendezők a Historic Európa-bajnokság 12. futamán, az Elba Ralin. Wirtmann Ferencet és Kerekes Józsefet a Ford Escort Mk I-essel 79.-nek sorolták be, amelynek az eredménye egyetlen szakasz alat négy utol ért versenyző, majd egy defekt és a verseny feladása lett. Wirtmann ezzel az Európa-bajnokság C csoportjában egy helyet veszített és jelenleg az ötödik helyen áll.

WirtmannElba (Medium)

„Nem sok jót tudok mondani az Elba Raliról, a rendezők nagyon inkorrektek voltak velünk szemben” – mondta Wirtmann Ferenc. „Először is besoroltak minket 79.-nek. 30-as 40-es rajtszámmal olyanok indultak, akiket más versenyen meg szoktunk előzni. Előttünk egy nagyon szimpatikus svájci páros rajtolt, akik nem értették, mi mit keresünk mögöttük. Mondták, hogy ők is kérvényezni fogják, hogy legalább két percre rajtoltassanak minket, mert utol fogjuk érni őket.”

„A versenyzői összekötőnek jeleztük, hogy nem lesz jó 79.-nek rajtolni olyan pályán, ahol nem lehet előzni. Mondta, hogy félrértés történt, adnak két percet. Odaértünk az első gyorsaságihoz, mondjuk, hogy két perc. A sportbíró rázta a fejét, hogy nem tud adni két percet. Erre mit tudsz csinálni?”

„Gondoltuk, hogy az első napi két gyorsasági után átsorolnak minket, mert akkor az abszolút 25. helyen álltunk. De ez sem történt meg. A második napi első gyorsaságin három autót előztünk meg, amikor a negyediket utolértük, defektet kaptunk. 12 km-t mentünk mögötte bal hátsó defekttel és nem tudott elhúzni tőlünk. A defektnek köszönhetően annyira megsérült a hátsó híd és a difi, hogy az Escortunk gondozója, Léhi Sanyi azt mondta, ne menjünk tovább, mert csak tönkretesszük az autót. Ha egy jó és korrekt versenyen indultunk volna, nem adtam volna fel, de ilyen körülmények között nem sok kedvem volt versenyezni.”

„Miután kiálltunk, szóvá tettük a rajtbesorolásunkat a versenyirodán, de ott is azt mondták, hogy félreértés történt. Ezzel a félreértéssel Carlo Falcone megelőzött minket a bajnokságban.”

„Nem az Eb negyedik helyezésemet sajnálom, hanem hogy ilyen furkálódással vették el a versenyzés élményét. A következő futamunk a Mecsek Rali lesz, ahol szeretnénk egy igazán jó eredménnyel befejezni a bajnokságot. Elbára viszont nem vágyom vissza és nem hiszem, hogy ezek után még egyszer rajthoz állunk ezen a versenyen.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Baranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezés

XXVI Rally Elba Storico (historic Eb): kiállt

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 12 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 261 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 180 pont
  4. Carlo Falcone (I) Porsche 914 160 pont
  5. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 136 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 97 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 74 pont
  9. Nicholas Montini (I) Porsche Carrera RS 60 pont
  10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása 12 futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 261 pont
  3. Erik Pedersen (N) 180 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Mekler-Mikó Edit (H) 97 pont
  7. Barna György (H) 85 pont
  8. Sonia Borghese (I) 74 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 12 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 372 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 291 pont
  5. Profil Racing Team 261 pont
  6. Black Motorsport 219 pont
  7. Winners Rally Team 252 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 180 pont
  9. Circolo Della Biella 133 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára

február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó

március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó

április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó

május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó

május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó

június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó

június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó

július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó

július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó

augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó

augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó

szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó

október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó

október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

 

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport bajnok
  2. C korcsoport bajnok
  3. C korcsoport bajnok
  4. C korcsoport bajnok
  5. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok

 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“