Wirtmann osztrák kalandjai

A historic-értékelés abszolút hatodik és kategóriájuk második helyén végzett Wirtmann Ferenc és Barna György az osztrák Rebenland Ralin. Mivel a verseny az osztrák, a CEZ- és a Mitropa-kupa historic-értékelésébe is beszámított, amely bajnokságok különböző szabályok szerint zajlanak, csak a hét elején derül ki, pontosan hány CEZ-pontot gyűjtött a magyar páros.

Wirtmann_Rebenland3

„Nagyon jó verseny volt, rettenetesen élveztük” – mesélte Wirtmann Ferenc. „Jó minőségű, keskeny pályák voltak, rengeteg felhordással, időnként hófalakkal és nagy szintkülönbségekkel. Majdnem ezer méter magasra mentünk fel, a másik oldalon pedig onnan jöttünk le. Mind a kettő elég izgalmas volt. Többször előfordult, hogy száraz aszfalton mentünk, bekanyarodtunk és hirtelen egy saras, jeges, lefagyott részen találtuk magunkat.”

„A verseny elején csak bóklásztunk, de aztán egyre jobban belejöttünk, kiváló felkészülés volt az Eger Rali előtt. A körgyorsaságin annyira belejöttünk a versenyzésbe, hogy egy körrel többet mentünk, ami 12 percünkbe került. Legnagyobb meglepetésünkre a verseny végére majdnem minden ellenfelünkön behoztuk a hátrányunkat.”

Wirtmann_Rebenland6

„A historic abszolút értékelésében négy Porsche végzett az élen. Őket nem lehetett megverni, nagyon jó versenyzők, nagyon jó autókkal indultak, és ők az osztrák szabályok értelmében versenygumit is használtak.”

„Nagyon kellemes meglepetés volt legnagyobb ellenfelünk, a cseh Ales Jiratko, akinek a testvére volt Leo Pavlik navigátora. Rengeteget versenyeztünk egymás ellen, és sokat jártam ki hozzájuk alkatrészért. Ő egy 2002-es BMW-vel indult. Az első gyorsaságikon vert minket, aztán mi voltunk a gyorsabbak, de amikor 12 perces előnyt adtunk nekik, azt már nem tudtuk behozni. Hivatalosan mögöttük lettünk másodikak, de ők a Mitropa-kupa szabályai alapján versenyeztek, versenygumikkal, ami a CEZ-ben nem megengedett. A rendező hétfőre ígérte, hogy tisztázza a CEZ-értékelést, de bárhogy is legyen, nagyon jó versenyen vettünk részt, és ha ezért még CEZ-pontokat is kapunk, az csak hab a tortán.”

Wirtmann_Rebenland4

„Nagy örömünkre szolgált, hogy velünk volt a versenyen az Escortunk felkészítője és gondozója, Léhi Sanyi, akire nagy szükség is volt. Az egyik gyorsaságin kitekeredett a váltóolaj betöltőnk és az összes olajat kiverte. Ezért váltót kellett cserélnünk, szerencsére volt rá időnk.”

„Két hét múlva Egerben találkozunk.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program