Wirtmann osztrák kalandjai

A historic-értékelés abszolút hatodik és kategóriájuk második helyén végzett Wirtmann Ferenc és Barna György az osztrák Rebenland Ralin. Mivel a verseny az osztrák, a CEZ- és a Mitropa-kupa historic-értékelésébe is beszámított, amely bajnokságok különböző szabályok szerint zajlanak, csak a hét elején derül ki, pontosan hány CEZ-pontot gyűjtött a magyar páros.

Wirtmann_Rebenland3

„Nagyon jó verseny volt, rettenetesen élveztük” – mesélte Wirtmann Ferenc. „Jó minőségű, keskeny pályák voltak, rengeteg felhordással, időnként hófalakkal és nagy szintkülönbségekkel. Majdnem ezer méter magasra mentünk fel, a másik oldalon pedig onnan jöttünk le. Mind a kettő elég izgalmas volt. Többször előfordult, hogy száraz aszfalton mentünk, bekanyarodtunk és hirtelen egy saras, jeges, lefagyott részen találtuk magunkat.”

„A verseny elején csak bóklásztunk, de aztán egyre jobban belejöttünk, kiváló felkészülés volt az Eger Rali előtt. A körgyorsaságin annyira belejöttünk a versenyzésbe, hogy egy körrel többet mentünk, ami 12 percünkbe került. Legnagyobb meglepetésünkre a verseny végére majdnem minden ellenfelünkön behoztuk a hátrányunkat.”

Wirtmann_Rebenland6

„A historic abszolút értékelésében négy Porsche végzett az élen. Őket nem lehetett megverni, nagyon jó versenyzők, nagyon jó autókkal indultak, és ők az osztrák szabályok értelmében versenygumit is használtak.”

„Nagyon kellemes meglepetés volt legnagyobb ellenfelünk, a cseh Ales Jiratko, akinek a testvére volt Leo Pavlik navigátora. Rengeteget versenyeztünk egymás ellen, és sokat jártam ki hozzájuk alkatrészért. Ő egy 2002-es BMW-vel indult. Az első gyorsaságikon vert minket, aztán mi voltunk a gyorsabbak, de amikor 12 perces előnyt adtunk nekik, azt már nem tudtuk behozni. Hivatalosan mögöttük lettünk másodikak, de ők a Mitropa-kupa szabályai alapján versenyeztek, versenygumikkal, ami a CEZ-ben nem megengedett. A rendező hétfőre ígérte, hogy tisztázza a CEZ-értékelést, de bárhogy is legyen, nagyon jó versenyen vettünk részt, és ha ezért még CEZ-pontokat is kapunk, az csak hab a tortán.”

Wirtmann_Rebenland4

„Nagy örömünkre szolgált, hogy velünk volt a versenyen az Escortunk felkészítője és gondozója, Léhi Sanyi, akire nagy szükség is volt. Az egyik gyorsaságin kitekeredett a váltóolaj betöltőnk és az összes olajat kiverte. Ezért váltót kellett cserélnünk, szerencsére volt rá időnk.”

„Két hét múlva Egerben találkozunk.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.