Wirtmann osztrák kalandjai

A historic-értékelés abszolút hatodik és kategóriájuk második helyén végzett Wirtmann Ferenc és Barna György az osztrák Rebenland Ralin. Mivel a verseny az osztrák, a CEZ- és a Mitropa-kupa historic-értékelésébe is beszámított, amely bajnokságok különböző szabályok szerint zajlanak, csak a hét elején derül ki, pontosan hány CEZ-pontot gyűjtött a magyar páros.

Wirtmann_Rebenland3

„Nagyon jó verseny volt, rettenetesen élveztük” – mesélte Wirtmann Ferenc. „Jó minőségű, keskeny pályák voltak, rengeteg felhordással, időnként hófalakkal és nagy szintkülönbségekkel. Majdnem ezer méter magasra mentünk fel, a másik oldalon pedig onnan jöttünk le. Mind a kettő elég izgalmas volt. Többször előfordult, hogy száraz aszfalton mentünk, bekanyarodtunk és hirtelen egy saras, jeges, lefagyott részen találtuk magunkat.”

„A verseny elején csak bóklásztunk, de aztán egyre jobban belejöttünk, kiváló felkészülés volt az Eger Rali előtt. A körgyorsaságin annyira belejöttünk a versenyzésbe, hogy egy körrel többet mentünk, ami 12 percünkbe került. Legnagyobb meglepetésünkre a verseny végére majdnem minden ellenfelünkön behoztuk a hátrányunkat.”

Wirtmann_Rebenland6

„A historic abszolút értékelésében négy Porsche végzett az élen. Őket nem lehetett megverni, nagyon jó versenyzők, nagyon jó autókkal indultak, és ők az osztrák szabályok értelmében versenygumit is használtak.”

„Nagyon kellemes meglepetés volt legnagyobb ellenfelünk, a cseh Ales Jiratko, akinek a testvére volt Leo Pavlik navigátora. Rengeteget versenyeztünk egymás ellen, és sokat jártam ki hozzájuk alkatrészért. Ő egy 2002-es BMW-vel indult. Az első gyorsaságikon vert minket, aztán mi voltunk a gyorsabbak, de amikor 12 perces előnyt adtunk nekik, azt már nem tudtuk behozni. Hivatalosan mögöttük lettünk másodikak, de ők a Mitropa-kupa szabályai alapján versenyeztek, versenygumikkal, ami a CEZ-ben nem megengedett. A rendező hétfőre ígérte, hogy tisztázza a CEZ-értékelést, de bárhogy is legyen, nagyon jó versenyen vettünk részt, és ha ezért még CEZ-pontokat is kapunk, az csak hab a tortán.”

Wirtmann_Rebenland4

„Nagy örömünkre szolgált, hogy velünk volt a versenyen az Escortunk felkészítője és gondozója, Léhi Sanyi, akire nagy szükség is volt. Az egyik gyorsaságin kitekeredett a váltóolaj betöltőnk és az összes olajat kiverte. Ezért váltót kellett cserélnünk, szerencsére volt rá időnk.”

„Két hét múlva Egerben találkozunk.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax