Wirtmann osztrák kalandjai

A historic-értékelés abszolút hatodik és kategóriájuk második helyén végzett Wirtmann Ferenc és Barna György az osztrák Rebenland Ralin. Mivel a verseny az osztrák, a CEZ- és a Mitropa-kupa historic-értékelésébe is beszámított, amely bajnokságok különböző szabályok szerint zajlanak, csak a hét elején derül ki, pontosan hány CEZ-pontot gyűjtött a magyar páros.

Wirtmann_Rebenland3

„Nagyon jó verseny volt, rettenetesen élveztük” – mesélte Wirtmann Ferenc. „Jó minőségű, keskeny pályák voltak, rengeteg felhordással, időnként hófalakkal és nagy szintkülönbségekkel. Majdnem ezer méter magasra mentünk fel, a másik oldalon pedig onnan jöttünk le. Mind a kettő elég izgalmas volt. Többször előfordult, hogy száraz aszfalton mentünk, bekanyarodtunk és hirtelen egy saras, jeges, lefagyott részen találtuk magunkat.”

„A verseny elején csak bóklásztunk, de aztán egyre jobban belejöttünk, kiváló felkészülés volt az Eger Rali előtt. A körgyorsaságin annyira belejöttünk a versenyzésbe, hogy egy körrel többet mentünk, ami 12 percünkbe került. Legnagyobb meglepetésünkre a verseny végére majdnem minden ellenfelünkön behoztuk a hátrányunkat.”

Wirtmann_Rebenland6

„A historic abszolút értékelésében négy Porsche végzett az élen. Őket nem lehetett megverni, nagyon jó versenyzők, nagyon jó autókkal indultak, és ők az osztrák szabályok értelmében versenygumit is használtak.”

„Nagyon kellemes meglepetés volt legnagyobb ellenfelünk, a cseh Ales Jiratko, akinek a testvére volt Leo Pavlik navigátora. Rengeteget versenyeztünk egymás ellen, és sokat jártam ki hozzájuk alkatrészért. Ő egy 2002-es BMW-vel indult. Az első gyorsaságikon vert minket, aztán mi voltunk a gyorsabbak, de amikor 12 perces előnyt adtunk nekik, azt már nem tudtuk behozni. Hivatalosan mögöttük lettünk másodikak, de ők a Mitropa-kupa szabályai alapján versenyeztek, versenygumikkal, ami a CEZ-ben nem megengedett. A rendező hétfőre ígérte, hogy tisztázza a CEZ-értékelést, de bárhogy is legyen, nagyon jó versenyen vettünk részt, és ha ezért még CEZ-pontokat is kapunk, az csak hab a tortán.”

Wirtmann_Rebenland4

„Nagy örömünkre szolgált, hogy velünk volt a versenyen az Escortunk felkészítője és gondozója, Léhi Sanyi, akire nagy szükség is volt. Az egyik gyorsaságin kitekeredett a váltóolaj betöltőnk és az összes olajat kiverte. Ezért váltót kellett cserélnünk, szerencsére volt rá időnk.”

„Két hét múlva Egerben találkozunk.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“