Wirtmann ötszörös bajnok

Győzelemmel szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György az Országos Historic Ralibajnokság C csoportjának bajnoki címét. A magyar bajnokságban 2008 óta sorolják az FIA szabályok szerinti korcsoportba a versenyautókat, azóta minden évben Wirtmann nyerte ezt a bajnokságot, az idén zsinórban ötödik alkalommal.

„Ha csak a végeredményt nézzük, akkor könnyűnek tűnhet a győzelmünk, de egyáltalán nem volt az” – mondta Wirtmann. „A historicban ugyan nincs abszolút értékelés, csak korcsoport bajnokság, de hát versenyzők vagyunk és most is nagyon szoros csatát vívtunk a C és a D csoport versenyzőivel a nem hivatalos abszolút első helyért. Kalapács, Juhász, Zsótér mind nagyon jól mentek és komolyan szorongattak minket. A végére főleg műszaki hibák miatt lett ilyen nagy a különbség.”

„Nagyon nehéz volt a verseny. Sokkal nehezebb, mint a Mecsek Rali volt. Az éjszakai gyorsasági, utána kevés alvással a hajnali, párás csúszós pályák… Komoly kihívást jelentett célba érni. Egy kalandunk volt még szombat este, amikor a kanyar levágását megakadályozó gumi kikerült elénk az útra. 140-nel mentünk át rajta és nagy szerencsénk volt, hogy nem borultunk fel. Ez rányomta a bélyegét a versenyünkre, onnantól kezdve csak az út közepén mentem. Az ütés következtében kialudt a navigátorlámpánk. Szerencsére volt nálunk egy elemlámpa, amit még hét éve raktam be az autóba és a verseny előtt cseréltem benne elemet, úgyhogy Barna Gyuri tovább tudta olvasni az itinert.”

„Nagyon örülök az ötödik bajnoki címemnek, de ahogy a mezőny gyorsul, nem biztos, hogy jövőre lesz hatodik is. A rali és a historic rali szeretete miatt versenyzünk, de ha már egyszer rajthoz állunk, akkor persze nyerni akarunk az év végén pedig bajnokok lenni. Az idén rövidebb volt a bajnokság, csak három futamból állt, de ez nem von le semmit az értékéből. Három versenyből sokkal nehezebb bajnokságot nyerni, mert egyetlen egyszer sem eshetsz ki. Arról nem is beszélve, hogy egyre erősebb a mezőny. A Tatabánya Ralin mindenképpen rajthoz állunk, ha bajnoki futam lesz, ha nem, aztán még lehet, hogy nézünk egy-két versenyt az íze kedvéért.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“