Wirtmann ötszörös bajnok

Győzelemmel szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György az Országos Historic Ralibajnokság C csoportjának bajnoki címét. A magyar bajnokságban 2008 óta sorolják az FIA szabályok szerinti korcsoportba a versenyautókat, azóta minden évben Wirtmann nyerte ezt a bajnokságot, az idén zsinórban ötödik alkalommal.

„Ha csak a végeredményt nézzük, akkor könnyűnek tűnhet a győzelmünk, de egyáltalán nem volt az” – mondta Wirtmann. „A historicban ugyan nincs abszolút értékelés, csak korcsoport bajnokság, de hát versenyzők vagyunk és most is nagyon szoros csatát vívtunk a C és a D csoport versenyzőivel a nem hivatalos abszolút első helyért. Kalapács, Juhász, Zsótér mind nagyon jól mentek és komolyan szorongattak minket. A végére főleg műszaki hibák miatt lett ilyen nagy a különbség.”

„Nagyon nehéz volt a verseny. Sokkal nehezebb, mint a Mecsek Rali volt. Az éjszakai gyorsasági, utána kevés alvással a hajnali, párás csúszós pályák… Komoly kihívást jelentett célba érni. Egy kalandunk volt még szombat este, amikor a kanyar levágását megakadályozó gumi kikerült elénk az útra. 140-nel mentünk át rajta és nagy szerencsénk volt, hogy nem borultunk fel. Ez rányomta a bélyegét a versenyünkre, onnantól kezdve csak az út közepén mentem. Az ütés következtében kialudt a navigátorlámpánk. Szerencsére volt nálunk egy elemlámpa, amit még hét éve raktam be az autóba és a verseny előtt cseréltem benne elemet, úgyhogy Barna Gyuri tovább tudta olvasni az itinert.”

„Nagyon örülök az ötödik bajnoki címemnek, de ahogy a mezőny gyorsul, nem biztos, hogy jövőre lesz hatodik is. A rali és a historic rali szeretete miatt versenyzünk, de ha már egyszer rajthoz állunk, akkor persze nyerni akarunk az év végén pedig bajnokok lenni. Az idén rövidebb volt a bajnokság, csak három futamból állt, de ez nem von le semmit az értékéből. Három versenyből sokkal nehezebb bajnokságot nyerni, mert egyetlen egyszer sem eshetsz ki. Arról nem is beszélve, hogy egyre erősebb a mezőny. A Tatabánya Ralin mindenképpen rajthoz állunk, ha bajnoki futam lesz, ha nem, aztán még lehet, hogy nézünk egy-két versenyt az íze kedvéért.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.