Wirtmann: Ponteső az Akropoliszon

A D csoport második és a D3-as kategória első helyén végzett Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Akropolisz Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság hatodik futamán. Mivel a görög verseny volt a sorozat egyetlen kettesszorzójú futama, így a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros összesen 28 pontot szerzett (8 a csoport második, 3 a kategória első, 1 a rajthoz állás, 1 a célba érkezés és az egész szorozva kettővel), amivel megerősítette második helyét a bajnokságban.

Wirtmann_2015_Akropolisz02 (Large)

Az Akropolisz Rali ezúttal is megmutatta igazi arcát, bár meglepő módon kevés kiesője volt a három napos, 175,9 gyorsasági kilométert tartalmazó versenynek, amelynek az első két napját hagyományosan aszfalton, míg a harmadik napot murván rendezték.

Wirtmann ezúttal nem állandó navigátorával, Barna Györggyel versenyzett, aki munkahelyi elfoglaltság miatt nem tudta vállalni a futamon, hanem Kerekes József olvasta az itinert a Ford Escort Mk II-esben.

Wirtmann_2015_Akropolisz20 (Large)

„Nagyon kemény és nagyon hosszú verseny volt, de én nagyon élveztem” – mondta Wirtmann Ferenc. „Az első két napi aszfaltos pályák sem voltak egyszerűek, a rengeteg belógó bokor miatt, nagyon kellett figyelni, hogy hol megy le az ember tőre, mert nem tudhattad, hogy mi van a bokor alatt. A másnapi murvás gyorsaságikon volt olyan rész, amit egyesben lehetett teljesíteni a kiálló szikladarabok miatt.”

Wirtmann_2015_Akropolisz08 (Large)

„Az autó jól teljesített, mindössze az ablakmosó motorunk romlott el, természetesen akkor, amikor beleugrottunk egy saras pocsolyába. Az aszfaltos szakaszok egyikén pont az orrunk előtt esett le az eső, amivel veszítettünk egy keveset. Egy kalandot pedig magunknak okoztunk, amikor a szervizben félig behúzva maradt a kézifék. Egy rövid gyorsaságin emiatt le is fulladtunk, ráadásul az Escortnak nem olyan egyszerű kiengedni a kézifékét, kétkezes művelet. Ezzel is veszítettünk fél percet.”

Wirtmann_2015_Akropolisz06 (Large)

„Az aszfalton is jól mentünk, a murván pedig folyamatosan vertük a csoport ellenfelünk, Marenzana Porschéját. Végül egy perccel kaptunk ki tőle. Ha nincs az eső és a hibánk, akkor a végén izgalmas lett volna a verseny köztünk, de így is maximálisan elégedett vagyok az eredménnyel. 28 pontot szereztünk, annyit, mint Marenzana – aki egyedül indult a kategóriájában, így a győzelemért nem három csak egy pontot kapott –, és megerősítettük a második helyünket a D csoport bajnokságában.

Wirtmann_2015_Akropolisz03 (Large)

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása az ötödik futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 73 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 57 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 25 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 2 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 2 pont
  6. Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

Wirtmann_2015_Akropolisz12 (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame 73 pont
  2. Barna György 29 pont
  3. Roberto Brea 25 pont
  4. Bazsó Ildikó 2 pont
  5. Marie-Josée Cardi 1 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Wirtmann_2015_Akropolisz14 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára

  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“