Wirtmann: Ponteső az Akropoliszon

A D csoport második és a D3-as kategória első helyén végzett Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Akropolisz Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság hatodik futamán. Mivel a görög verseny volt a sorozat egyetlen kettesszorzójú futama, így a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros összesen 28 pontot szerzett (8 a csoport második, 3 a kategória első, 1 a rajthoz állás, 1 a célba érkezés és az egész szorozva kettővel), amivel megerősítette második helyét a bajnokságban.

Wirtmann_2015_Akropolisz02 (Large)

Az Akropolisz Rali ezúttal is megmutatta igazi arcát, bár meglepő módon kevés kiesője volt a három napos, 175,9 gyorsasági kilométert tartalmazó versenynek, amelynek az első két napját hagyományosan aszfalton, míg a harmadik napot murván rendezték.

Wirtmann ezúttal nem állandó navigátorával, Barna Györggyel versenyzett, aki munkahelyi elfoglaltság miatt nem tudta vállalni a futamon, hanem Kerekes József olvasta az itinert a Ford Escort Mk II-esben.

Wirtmann_2015_Akropolisz20 (Large)

„Nagyon kemény és nagyon hosszú verseny volt, de én nagyon élveztem” – mondta Wirtmann Ferenc. „Az első két napi aszfaltos pályák sem voltak egyszerűek, a rengeteg belógó bokor miatt, nagyon kellett figyelni, hogy hol megy le az ember tőre, mert nem tudhattad, hogy mi van a bokor alatt. A másnapi murvás gyorsaságikon volt olyan rész, amit egyesben lehetett teljesíteni a kiálló szikladarabok miatt.”

Wirtmann_2015_Akropolisz08 (Large)

„Az autó jól teljesített, mindössze az ablakmosó motorunk romlott el, természetesen akkor, amikor beleugrottunk egy saras pocsolyába. Az aszfaltos szakaszok egyikén pont az orrunk előtt esett le az eső, amivel veszítettünk egy keveset. Egy kalandot pedig magunknak okoztunk, amikor a szervizben félig behúzva maradt a kézifék. Egy rövid gyorsaságin emiatt le is fulladtunk, ráadásul az Escortnak nem olyan egyszerű kiengedni a kézifékét, kétkezes művelet. Ezzel is veszítettünk fél percet.”

Wirtmann_2015_Akropolisz06 (Large)

„Az aszfalton is jól mentünk, a murván pedig folyamatosan vertük a csoport ellenfelünk, Marenzana Porschéját. Végül egy perccel kaptunk ki tőle. Ha nincs az eső és a hibánk, akkor a végén izgalmas lett volna a verseny köztünk, de így is maximálisan elégedett vagyok az eredménnyel. 28 pontot szereztünk, annyit, mint Marenzana – aki egyedül indult a kategóriájában, így a győzelemért nem három csak egy pontot kapott –, és megerősítettük a második helyünket a D csoport bajnokságában.

Wirtmann_2015_Akropolisz03 (Large)

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása az ötödik futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 73 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 57 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 25 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 2 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 2 pont
  6. Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

Wirtmann_2015_Akropolisz12 (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame 73 pont
  2. Barna György 29 pont
  3. Roberto Brea 25 pont
  4. Bazsó Ildikó 2 pont
  5. Marie-Josée Cardi 1 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Wirtmann_2015_Akropolisz14 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára

  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.