Wirtmann: Pontok, győzelem, második hely és az élmény is megvolt

Öt versenyből idei negyedik CEZ historic-győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Barna György Ford Escort Mk I-essel a szlovéniai Velenje Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a C3-as kategória élén végzett (ezért maximális CEZ-pontot kapott) a C csoportban és a historic abszolút értékelésében pedig a Porschéval versenyző olasz Pasutti–Campeis duó mögött a második helyet szerezte meg. A verseny előtt Wirtmann-nak a biztos pontszerzés volt az elsődleges célja, ám a taktikus versenyzés egészen az első gyorsasági végéig tartott.

Wirtmann_Velenje4 (Large)

„Elég szorosan alakul a bajnokság, és mivel egy futamot kihagytunk, egyet pedig kihagyni készülünk, mindenképpen a pontszerzés volt az elsődleges célunk” – mesélte Wirtmann Ferenc. „Az első gyorsaságin azonban csak pár tizedet kaptunk a historic abszolút leggyorsabb versenyzőjétől, Pasuttitól, amitől persze azonnal vérszemet kaptam, mert milyen dolog az, hogy kikapunk.

A következő szakaszokon próbáltam gyorsabban menni, de egyszer sem sikerült őt megverni. Hiába, egy rutinos rókáról van szó, aki mindig annyit autózik, amennyire szüksége van. A célban odajött, gratulált, és azt mondta, nem számított rá, hogy ilyen közel leszünk hozzá, mert a két autó között ennél nagyobb a különbség. Igazi úriember.

Wirtmann_Velenje2 (Large)

Ha már az úriembereknél tartunk, találkoztam egy 74 éves olasz versenyzővel, aki egy Hondával indult – nem historicban. Mesélte, hogy ötven éve van licence, rendszeresen biciklizik, mindenkinek nagyon örül és szemmel láthatóan élvezte a ralit. Ebből kiindulva még nekünk is lehet pár jó évünk.

A verseny nagyon jó volt. Jó utakon zajlott, egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Volt egy 19 km-es gyorsasági, amin a leghosszabb egyenes talán elérte az ötven métert. Az összes pálya nagyon közel volt a városhoz, gyakorlatilag 5-6 km-nél messzebb sohasem kellett mennünk.

Wirtmann_Velenje1 (Large)

Nagyon élveztük a versenyt és nagyon örülünk neki, hogy ilyen jó hangulatban sikerült a pontszerzést teljesíteni.

A Velenje Rali hivatalos weboldala: http://www.amtklub-velenje.si/

A Velenje Rali hivatalos végeredménye: https://results.omikronplus.si/live/Velenje2013/live.html

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely
Velenje Rali 1. hely 

Wirtmann_Velenje3 (Large)

A CEZ Historic-Ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.