Wirtmann Ferenc

Wirtmann rettenetesen felkészült Ózdra

Az idei négy historic bajnoki futamból kettőt is mínuszolt Wirtmann Ferenc és Kerekes József, így a bajnokság szempontjából az Ózd Rally sorsdöntő lehet számukra. Ennek megfelelően rettenetesen felkészültek.

„Igen, valóban nagyon felkészültek vagyunk. A Ford Escort Mk II-es például úgy áll a műhelyünkbe, ahogy a Mediterrán Rallyról hazavittük. Nem volt semmi baja, szépen letakartuk, gondoltam álltó helyében csak nem romlik el“ – nevet Wirtmann. 

„A viccet félretéve, tényleg nem tudtunk foglalkozni a versenyautóval. A szerelőim Portugáliában egy historic enduro futamon indultak, most jönnek haza. A főmérnökúr Németországban a műhelyével foglalkozik, azért nem tudott még eljönni. Én pedig a tréningautót hordtam szervizbe, mert a versenyautóval ellentétben az viszont tényleg elromlott. 

Wirtmann Ferenc
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Az útvonallapba is éppen csak bele tudtam nézni, kérdeztem (Kerekes) Jotitól, hogy van-e itinerünk, azt mondta, hogy a három pályából kettőre van, a harmadikat pedig ismerjük szemből, úgyhogy legfeljebb tolatunk rajta. 

A bajnokságban két versenyt nyertünk eddig, egyen kiestünk, egyen pedig betegség miatt nem tudtunk indulni, úgyhogy elég nagy hátrányban vagyunk. Egyet tehetünk, megpróbáljuk megnyerni az Ózd Rallyt, a pontokat ráérünk utána számolgatni.

Wirtmann Ferenc
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Schneer Laci nem indul most a Zsigulival, mert a Mediterrán Rallys kalandja után nem készült el a karosszéria. Viszont itt lesz Zsírpapa, aki mindig ígéri, hogy elver. Tavaly egy gyorsaságin megvert két tizeddel, amit jól le is ettem rajta a Szilveszter Rallyn. Várom, hogy idén is beváltsa az ígéretét, hátha akkor megint meghív egy jó bográcsozásra, de akkor két napig nem fogok enni előtte.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax