Wirtmann Sainz bátyja mögött lett harmadik az Eb-n

Pályafutása egyik legnehezebb versenyén vett részt Wirtmann Ferenc és Gábor János a spanyolországi Costa Brava Ralin, a historic Európa-bajnokság második futamán. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott versenyzőpáros a C3-as kategória harmadik helyét szerezte meg Carlos Sainz bátyja, Antonio Sainz Ford Escortja és Carlo Falcone Porschéja mögött.

Wirtmann_CostaBrava5 (Large)

„Nagyon nehéz verseny volt” – foglalta össze tömören Wirtmann Ferenc. „Több kanyart teljesítettünk az elmúlt két napban, mint három teljes magyar bajnoki szezon alatt. Volt például egy háromszáz méteres egyenes, amiről kiderült, hogy nem is egyenes, hanem van rajta tíz kanyar.

Gábor Jani ʻ68 óta versenyez, de azt mondta, hogy ez volt pályafutása legnehezebb futama. Nagyon sok volt a hibázási lehetőség. A nagyon rutinos Mats Myrsell például eldobta a Porschéját, pedig rá nem jellemző a hiba.

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

Most is szembesültünk azzal, hogy az Európa-bajnokság nagyon komoly sorozat és komoly felkészülést igényel. Az élmezőny itt is nagyon profi, és ha fel akarod venni velük a versenyt, akkor mindenre fel kell készülnöd.

Legnagyobb ellenfelünk Carlos Sainz bátyja, Antonio Sainz volt, aki egy nagyon jó Escorttal versenyzett. Az első gyorsokon elég közel voltunk hozzá, de szerintem nem autózta ki magát teljesen, ha kellett volna, biztosan tudott volna javulni 10-15 másodpercet gyorsaságinként. Én pedig nem akartam kockáztatni és versenybe szállni vele, mert annak csak az lett volna a vége, hogy eldobjuk.

Wirtmann_CostaBrava1 (Large)

A világítással és a fékkel is volt egy kis problémánk, ami az újonnan épített autónak köszönhető. Bár a régi Escortunk hatalmas szíve megmaradt, annyi új alkatrészt kapott, hogy teljesen más lett a viselkedése, újra meg kell szoknom az autót.

Az első időellenőrzőből mindjárt késtünk egy percet. Addig melegítgettem és vártam a két előttem állóra, amíg a mögöttünk rajtoló megelőzött minket és felállt a dobogóra. Gábor Jani nagyon mérges volt a tíz másodperces büntetés miatt, de mondtam neki, hogy nálunk ez már hagyomány, hogy így kezdjük az évet, és nem ezen a tíz másodpercen múlik a világ.

Az autó nagyon jó volt, főleg, miután a fékerőt is sikerült beállítanunk. A harmadik helyezéssel kezdésnek abszolút elégedett vagyok. Két hét múlva megyünk a Sanremo Ralira. Miskolcra is neveztünk, ahol az Mk II-essel szeretnénk indulni, de egyelőre kérdéses, hogy kész lesz-e az autó és tudok-e előtte tesztelni vele.

Wirtmann_CostaBrava2 (Large)

A 62. Costa Brava Rali végeredménye:
http://www.ewrc-results.com/final.php?e=14483&s=0&sct=135&t=Rally-Costa-Brava-2014

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava: C3 kategória 3., C csoport 6.

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann_CostaBrava4 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program