Wirtmann: Soha sem szabad feladni

Kétszer is megállt Wirtmann Ferenc és Barna György Ford Escort Mk I-ese a Saturnus Rali nulladik napján. A benzinellátási hibát sikerült a szervizcsapatnak megoldania, de mivel késve álltak be a parc fermébe, öt perc büntetéssel kezdték a versenyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ezt a hátrányát egy kivételével minden versenyzőn behozta, és a historic abszolút értékelésben valamint a C korcsoportban egyaránt a második helyen végeztek 4 perc 26,8 másodperc hátránnyal az olasz Paolo Pasutti Porschéja mögött. A C3-as kategóriát pedig megnyerték, így újabb értékes pontokat szereztek a Közép-Európai Zónakupa historic rali értékelésében, amelyet a csapat számításai szerint négy futam után továbbra is vezetnek (hivatalosan még nincs bajnokság állása).

WirtmannSaturnus3 (Large)

„A prológon 150 méterrel a cél előtt állt meg az autó. Szerencsére Barna Gyuri kigyúrt állapotban volt és annak ellenére, hogy emelkedett az út, be tudta tolni a Fordot a célba” – mesélte Wirtmann Ferenc.

“Ez után etapon megint megállt az autó, és a parc fermébe nem tudtunk beállni. A szervizcsapat gyorsan megtalálta a hibát. A szabályok szerint hiába van széria tankunk, ebbe is kell biztonsági szivacsot rakni. Ez a szivacs összetekerte a tank alján lévő dróthálós szűrőt és nem kapott benzint a motor.

WirtmannSaturnus1 (Large)

Viszonylag gyorsan sikerült orvosolni a hibát. Közben Barna Gyuri bement a versenyirodára, ahol úgy döntöttek, hogy ugyan késtünk a parc ferméből, de nem zárnak ki, hanem öt perc büntetéssel rajthoz állhatunk másnap. Ez nagyon korrekt döntés volt, mert akár haza is küldhettek volna minket.

Ezzel gyakorlatilag minden lényeges dolgot elmondtam. Másnap szerencsére leesett az eső, és a hátrányunk nagy részét sikerült ledolgozni. Ekkor úgy nézett ki, hogy akár még Pasutti is meglehet, de másnap a száraz aszfalton ő nagyon elvert minket, így vele szemben csak fél percet tudtunk ledolgozni a hátrányunkból. Két Porschét, egy Ford Escortot és egy Skodát így is megvertünk.

WirtmannSaturnus2 (Large)

Nagyon élvezetesek voltak a pályák. Nekem kicsit a nyolcvanas éveket idézték, mert ugyan hivatalosan aszfaltos verseny volt, de több szakaszon is voltak murvás betétek. Szűkek voltak a pályák, az eső miatt pedig nehezek voltak a feltételek, úgyhogy nagyon élveztük.

Leginkább presztízs verseny volt a számunkra a Saturnus Rali, hiszen a C3-as kategóriában egyedüli résztvevők voltunk és a CEZ-ben a kategória helyezés után járnak a pontok, így egy laza autózással és célba érkezéssel is ugyanennyi pontot szerezhettünk volna, de nagyon jó volt versenyezni az ellenfelekkel. Rajtunk kívül még két magyar páros indult historicban, ők is célba értek, úgyhogy sikeres volt a magyarok szereplése.”

A Saturnus Rali historic végeredménye:
1. Pasutti–Campeis (olasz) Porsche 911 coupé, 2:37:00,5
2. Wirtmann–Barna (magyar) Ford Escort RS2000 Mk I, +4:26,3
3. Kövesdán–Friedrich (magyar) Porsche 911, +10:04,3
4. Valenta–Cerny (osztrák) Porsche 911, +19:06,6
5. Wiegner–Wiegner (osztrák) Ford Escort 1600, +28:57,9
6. Lukács–Sárdi (magyar) Skoda 110 Rally, +38:25,3

Jance 1. Gyors (Large)

Részletes eredmények: https://results.omikronplus.si/live/Saturnus2013/live.html

A Saturnus Rali hivatalos weboldala: http://www.rally-saturnus.si

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ eredményei:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely

A CEZ Historic Ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax