Wirtmann: Soha sem szabad feladni

Kétszer is megállt Wirtmann Ferenc és Barna György Ford Escort Mk I-ese a Saturnus Rali nulladik napján. A benzinellátási hibát sikerült a szervizcsapatnak megoldania, de mivel késve álltak be a parc fermébe, öt perc büntetéssel kezdték a versenyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ezt a hátrányát egy kivételével minden versenyzőn behozta, és a historic abszolút értékelésben valamint a C korcsoportban egyaránt a második helyen végeztek 4 perc 26,8 másodperc hátránnyal az olasz Paolo Pasutti Porschéja mögött. A C3-as kategóriát pedig megnyerték, így újabb értékes pontokat szereztek a Közép-Európai Zónakupa historic rali értékelésében, amelyet a csapat számításai szerint négy futam után továbbra is vezetnek (hivatalosan még nincs bajnokság állása).

WirtmannSaturnus3 (Large)

„A prológon 150 méterrel a cél előtt állt meg az autó. Szerencsére Barna Gyuri kigyúrt állapotban volt és annak ellenére, hogy emelkedett az út, be tudta tolni a Fordot a célba” – mesélte Wirtmann Ferenc.

„Ez után etapon megint megállt az autó, és a parc fermébe nem tudtunk beállni. A szervizcsapat gyorsan megtalálta a hibát. A szabályok szerint hiába van széria tankunk, ebbe is kell biztonsági szivacsot rakni. Ez a szivacs összetekerte a tank alján lévő dróthálós szűrőt és nem kapott benzint a motor.

WirtmannSaturnus1 (Large)

Viszonylag gyorsan sikerült orvosolni a hibát. Közben Barna Gyuri bement a versenyirodára, ahol úgy döntöttek, hogy ugyan késtünk a parc ferméből, de nem zárnak ki, hanem öt perc büntetéssel rajthoz állhatunk másnap. Ez nagyon korrekt döntés volt, mert akár haza is küldhettek volna minket.

Ezzel gyakorlatilag minden lényeges dolgot elmondtam. Másnap szerencsére leesett az eső, és a hátrányunk nagy részét sikerült ledolgozni. Ekkor úgy nézett ki, hogy akár még Pasutti is meglehet, de másnap a száraz aszfalton ő nagyon elvert minket, így vele szemben csak fél percet tudtunk ledolgozni a hátrányunkból. Két Porschét, egy Ford Escortot és egy Skodát így is megvertünk.

WirtmannSaturnus2 (Large)

Nagyon élvezetesek voltak a pályák. Nekem kicsit a nyolcvanas éveket idézték, mert ugyan hivatalosan aszfaltos verseny volt, de több szakaszon is voltak murvás betétek. Szűkek voltak a pályák, az eső miatt pedig nehezek voltak a feltételek, úgyhogy nagyon élveztük.

Leginkább presztízs verseny volt a számunkra a Saturnus Rali, hiszen a C3-as kategóriában egyedüli résztvevők voltunk és a CEZ-ben a kategória helyezés után járnak a pontok, így egy laza autózással és célba érkezéssel is ugyanennyi pontot szerezhettünk volna, de nagyon jó volt versenyezni az ellenfelekkel. Rajtunk kívül még két magyar páros indult historicban, ők is célba értek, úgyhogy sikeres volt a magyarok szereplése.”

A Saturnus Rali historic végeredménye:
1. Pasutti–Campeis (olasz) Porsche 911 coupé, 2:37:00,5
2. Wirtmann–Barna (magyar) Ford Escort RS2000 Mk I, +4:26,3
3. Kövesdán–Friedrich (magyar) Porsche 911, +10:04,3
4. Valenta–Cerny (osztrák) Porsche 911, +19:06,6
5. Wiegner–Wiegner (osztrák) Ford Escort 1600, +28:57,9
6. Lukács–Sárdi (magyar) Skoda 110 Rally, +38:25,3

Jance 1. Gyors (Large)

Részletes eredmények: https://results.omikronplus.si/live/Saturnus2013/live.html

A Saturnus Rali hivatalos weboldala: http://www.rally-saturnus.si

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ eredményei:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely

A CEZ Historic Ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.