Wirtmann száz százalékos volt a Salgó Kupán

Mind a nyolc gyorsasági szakaszt megnyerte Wirtmann Ferenc és Barna György a Ford Escort Mk II-essel az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamán, a Salgó Kupán. Ezzel a D csoport élén végeztek, a bajnokságban pedig négyről hat pontra növelték az előnyüket.

_jor7222-large

„Nagyon jó versenyen vehettünk részt a hétvégén, majdnem minden tökéletes volt – mondta Wirtmann. – Egyedül a prológon az eső nem hiányzott, ami miatt mi is eláztunk és az autó is beázott. Másnap reggel az első gyorsaságin, Cereden egy kicsit vizes volt a pálya, a ködben pedig nehéz volt megtalálni a lassítókat, de a rali már csak ilyen. A második körre kisütött a nap és nagyon kellemes körülmények között autózhattunk.

_jor5161-large

A két klasszikus Salgó pályát leaszfaltozták, kiváló állapotban vannak, nagyon jó volt rajtuk versenyezni. Az etapok egy kicsit hosszúk voltak és egy ilyen autóval hatvan kilométert zötykölődni nem olyan nagy élvezet.

A Ford jól működött, de a motorproblémánk még mindig megvan, csak padlógázon lehet vele menni, de a tuningmesterünk, Benitó szerint már megvan a hiba, úgyhogy a következő versenyre kijavítja.

_jor6616-large

Minden gyorsaságit sikerült megnyernünk, de egyre jobban gyorsulnak a fiatalok, Gaál Ádám és Balogh Sanyi hatalmasat küzdöttek a második helyért. Ellenük már nem fér bele egy hiba, mert azonnal ott vannak a nyakunkon.

A következő versenyünk a Mecsek Rali lesz, ahol szintén az Mk II-essel szeretnénk rajthoz állni.”

_jor5164-large

Salgó Kupa Historic végeredmény:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György #301 Ford Escort RS Mk II D/3        49:27,3
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél #302 Opel Ascona B D/3        +1:29,5
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert #303 Fiat 131 Racing D/3        +1:32,9
  4. Varga Péter–Végh Attila #307 BMW E30 325i E/4         +3:33,8
  5. Rónay László–Csuri András #314 Alfa Romeo GTV D/3        +3:54,2
  6. Hock Pál–Kemény Viktor #304 Audi Coupé Quattro E/4         +5:33,3
  7. Üveges Gábor–Nagy Mariann #313 Lada 2108 Samara E/2         +7:55,1
  8. Tóth István–Bruckner Viktor #318 Skoda S120s C/1         +8:29,4
  9. Serényi András–Szlatnik Bernadett #315 Trabant 601 E/1         +12:43,2
  10. Szivák Zoltán–Merényi Tibor #322 Mini Cooper C/1         +13:54,9

_jor6189-large

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.