Wirtmann száz százalékos volt a Salgó Kupán

Mind a nyolc gyorsasági szakaszt megnyerte Wirtmann Ferenc és Barna György a Ford Escort Mk II-essel az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamán, a Salgó Kupán. Ezzel a D csoport élén végeztek, a bajnokságban pedig négyről hat pontra növelték az előnyüket.

_jor7222-large

„Nagyon jó versenyen vehettünk részt a hétvégén, majdnem minden tökéletes volt – mondta Wirtmann. – Egyedül a prológon az eső nem hiányzott, ami miatt mi is eláztunk és az autó is beázott. Másnap reggel az első gyorsaságin, Cereden egy kicsit vizes volt a pálya, a ködben pedig nehéz volt megtalálni a lassítókat, de a rali már csak ilyen. A második körre kisütött a nap és nagyon kellemes körülmények között autózhattunk.

_jor5161-large

A két klasszikus Salgó pályát leaszfaltozták, kiváló állapotban vannak, nagyon jó volt rajtuk versenyezni. Az etapok egy kicsit hosszúk voltak és egy ilyen autóval hatvan kilométert zötykölődni nem olyan nagy élvezet.

A Ford jól működött, de a motorproblémánk még mindig megvan, csak padlógázon lehet vele menni, de a tuningmesterünk, Benitó szerint már megvan a hiba, úgyhogy a következő versenyre kijavítja.

_jor6616-large

Minden gyorsaságit sikerült megnyernünk, de egyre jobban gyorsulnak a fiatalok, Gaál Ádám és Balogh Sanyi hatalmasat küzdöttek a második helyért. Ellenük már nem fér bele egy hiba, mert azonnal ott vannak a nyakunkon.

A következő versenyünk a Mecsek Rali lesz, ahol szintén az Mk II-essel szeretnénk rajthoz állni.”

_jor5164-large

Salgó Kupa Historic végeredmény:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György #301 Ford Escort RS Mk II D/3        49:27,3
  2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél #302 Opel Ascona B D/3        +1:29,5
  3. Balogh Sándor–Groll Róbert #303 Fiat 131 Racing D/3        +1:32,9
  4. Varga Péter–Végh Attila #307 BMW E30 325i E/4         +3:33,8
  5. Rónay László–Csuri András #314 Alfa Romeo GTV D/3        +3:54,2
  6. Hock Pál–Kemény Viktor #304 Audi Coupé Quattro E/4         +5:33,3
  7. Üveges Gábor–Nagy Mariann #313 Lada 2108 Samara E/2         +7:55,1
  8. Tóth István–Bruckner Viktor #318 Skoda S120s C/1         +8:29,4
  9. Serényi András–Szlatnik Bernadett #315 Trabant 601 E/1         +12:43,2
  10. Szivák Zoltán–Merényi Tibor #322 Mini Cooper C/1         +13:54,9

_jor6189-large

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program