Wirtmann tesztelt és nyert a Baranya Kupán

Az D csoport és az abszolút értékelés versenyét is megnyerte Wirtmann Ferenc és Czakó-Budai Annamária a Baranya Kupán, az Országos Historic Ralibajnokság hetedik futamán.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ezúttal nem a magyar bajnokságban használt C csoportos Ford Escort Mk I-essel állt rajthoz, hanem a D csoportos Mk II-essel, amivel az Eb-n szerepelnek. Az autó új futómű fejlesztést kapott, így az eredmény mellett ennek kipróbálása is célja volt a csapatnak.

A Baranya Kupa a tőle megszokott jó hangulatú precíz, ám nagyon meleg versenyt hozott.

„Hát, nem fáztunk a hétvégén — mondta Wirtmann. — Szombaton egy kicsit jobb volt az idő, mert pénteken kétszer is leesett az eső, amitől fülledt párás lett a levegő. Szombaton egyszerűen csak száraz meleg volt.

Nagyon jól éreztük magunkat a versenyen, minden pontosan zajlott, a szervizparkok utáni gyűjtőben egy nagy sátrat állított fel a rendező, ahol jégbe hűtött dinnyét, ásványvizet, csokit kaptunk, illetve arra is volt lehetőség, hogy az ellenfelek vetítőversenyt tartsanak egymásnak. Kicsit olyan volt a hangulata, mint az olasz versenyeknek, érdemes lenne ezt más magyar futamokon is bevezetni.

Pénteken az első gyorsasági vizes pályán zajlott, ahol elég nagy előnyt tudtunk kiépíteni, utána már nyugodtan, minden gödröt kikerülve versenyezhettünk. Az Mk II-es most kapott új futóművet, rúgót, lengéscsillapítót, amit szerettünk volna kipróbálni még mielőtt az Eb-n először megyünk vele, de tökéletesen működött minden, úgyhogy elégedettek vagyunk.

(Czakó-Budai) Marcsi most is kiválóan navigált, egy kicsit fárasztó, de nagyon jó versenyen vagyunk túl. Szusszanunk egyet, aztán jöhet az Eb hajrája.“

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.