Wirtmann: Tétverseny helyett örömautózás lesz a Mecsek Ralin

Két héttel a Mecsek Rali előtt még úgy tűnt, igen komoly tétje lesz a versenynek Wirtmann Ferenc és Barna György számára, hiszen a Ford Escort Mk II-essel a Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoportjának második és a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic értékelésének abszolút első helyéért kellett volna megküzdeniük.

2015010W Baranya kupa

Azonban mindkét pozíciójukat az olasz Maurizio Pagella veszélyeztethette volna, aki nem áll rajthoz a Mecsek Ralin. Így a Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros a CEZ bajnoki címet már megszerezte, az Eb második helyhez pedig elegendő a versenyen elrajtolniuk. Wirtmann ezek után igazi örömautózást ígér a hétvégére, ami azért nem maradt teljesen tét nélküli.

_JOR4531

„Arra számítottunk, hogy komoly tétje lesz a Mecsek Ralinak és meg fogunk küzdeni az olasz ellenfelünkkel, de ez most elmarad” – mondta Wirtmann Ferenc. „Az idén az Eb-re koncentráltunk, és ha nincs a Sanremo Ralin a műszaki hibánk, akár még a bajnoki címért is versenybe szállhattunk volna Pécsen, de így sem panaszkodom. A második hely még nincs meg, ahhoz hogy értékeljenek minket a bajnokságban, még el kell rajtolnunk a Mecsek Ralin, így erről majd csak a hétvégén beszélhetünk.”

_JOR2747

„A CEZ számomra is meglepetés volt. Több olyan Eb-futamon és magyar bajnokin indultunk, ami egyben CEZ-futam is volt. Évközben néztem rá a bajnokság állására és akkor lepődtem meg, hogy mi vezetünk. Onnantól kezdve erre is figyeltünk és nagyon örülök neki, hogy 2012 valamint 2013 után harmadszor is historic CEZ bajnokok lettünk.”

Wirtmann_2015_Akropolisz08 (Large)

„A Mecsek Ralira így csak egy örömautózás maradt, illetve azért még van egy komoly tétje a versenynek. A magyar értékelésben a C korcsoport bajnokságát már megnyertük, de az idén kiírtak egy abszolút bajnoki címet is, amit az szerezhet meg, aki a saját csoportjában a legtöbb pontot gyűjti. Ha meg akarjuk nyerni ezt a bajnokságot, akkor a magyar értékelésben a csoportunkban mindenképpen győzelemre van szükségünk, úgyhogy erre feltétlenül ráhajtunk.”

„Egyébként meg szeretjük a Mecsek Ralit, nagyon sok szép emlékünk van róla, ezt szeretnénk a hétvégén gyarapítani.”

IMG_1281 (Large)

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a 13. futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 114 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 83 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC, 80 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 47 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 3 pont
  6. Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame 99 pont
  2. Roberto Brea 65 pont
  3. Barna György 55 pont
  4. Bazsó Ildikó 46 pont
  5. Marie-Josée Cardi 1 pont

63è costa brava_017_010 (Large)

Közép-Európai Zónakupa (CEZ) Historic Rali állása

  1. Wirtmann Ferenc 62 pont
  2. Maurizio Pagella 51 pont
  3. Oswald Posch 50
  4. Willi Rabl 40
  5. Hans Wiegner 40

Országos Historic Ralibajnokság abszolút állása

  1. Ördögh Miklós 35 pont
  2. Wirtmann Ferenc 30,5 pont
  3. Rónay László 30,5 pont
  4. Királyvári Gábor 29 pont
  5. Gaál Ádám 23 pont

0548-63e Rally Costa Brava (Large)

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Akropolisz Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Fehérvár Rali, C csoport 1. hely

Bohemia Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Baranya Kupa, C csoport 1. hely

Alpi Orientali Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program