Wirtmann: Tétverseny helyett örömautózás lesz a Mecsek Ralin

Két héttel a Mecsek Rali előtt még úgy tűnt, igen komoly tétje lesz a versenynek Wirtmann Ferenc és Barna György számára, hiszen a Ford Escort Mk II-essel a Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoportjának második és a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic értékelésének abszolút első helyéért kellett volna megküzdeniük.

2015010W Baranya kupa

Azonban mindkét pozíciójukat az olasz Maurizio Pagella veszélyeztethette volna, aki nem áll rajthoz a Mecsek Ralin. Így a Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros a CEZ bajnoki címet már megszerezte, az Eb második helyhez pedig elegendő a versenyen elrajtolniuk. Wirtmann ezek után igazi örömautózást ígér a hétvégére, ami azért nem maradt teljesen tét nélküli.

_JOR4531

„Arra számítottunk, hogy komoly tétje lesz a Mecsek Ralinak és meg fogunk küzdeni az olasz ellenfelünkkel, de ez most elmarad” – mondta Wirtmann Ferenc. „Az idén az Eb-re koncentráltunk, és ha nincs a Sanremo Ralin a műszaki hibánk, akár még a bajnoki címért is versenybe szállhattunk volna Pécsen, de így sem panaszkodom. A második hely még nincs meg, ahhoz hogy értékeljenek minket a bajnokságban, még el kell rajtolnunk a Mecsek Ralin, így erről majd csak a hétvégén beszélhetünk.”

_JOR2747

„A CEZ számomra is meglepetés volt. Több olyan Eb-futamon és magyar bajnokin indultunk, ami egyben CEZ-futam is volt. Évközben néztem rá a bajnokság állására és akkor lepődtem meg, hogy mi vezetünk. Onnantól kezdve erre is figyeltünk és nagyon örülök neki, hogy 2012 valamint 2013 után harmadszor is historic CEZ bajnokok lettünk.”

Wirtmann_2015_Akropolisz08 (Large)

„A Mecsek Ralira így csak egy örömautózás maradt, illetve azért még van egy komoly tétje a versenynek. A magyar értékelésben a C korcsoport bajnokságát már megnyertük, de az idén kiírtak egy abszolút bajnoki címet is, amit az szerezhet meg, aki a saját csoportjában a legtöbb pontot gyűjti. Ha meg akarjuk nyerni ezt a bajnokságot, akkor a magyar értékelésben a csoportunkban mindenképpen győzelemre van szükségünk, úgyhogy erre feltétlenül ráhajtunk.”

„Egyébként meg szeretjük a Mecsek Ralit, nagyon sok szép emlékünk van róla, ezt szeretnénk a hétvégén gyarapítani.”

IMG_1281 (Large)

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a 13. futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 114 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 83 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC, 80 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 47 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 3 pont
  6. Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame 99 pont
  2. Roberto Brea 65 pont
  3. Barna György 55 pont
  4. Bazsó Ildikó 46 pont
  5. Marie-Josée Cardi 1 pont

63è costa brava_017_010 (Large)

Közép-Európai Zónakupa (CEZ) Historic Rali állása

  1. Wirtmann Ferenc 62 pont
  2. Maurizio Pagella 51 pont
  3. Oswald Posch 50
  4. Willi Rabl 40
  5. Hans Wiegner 40

Országos Historic Ralibajnokság abszolút állása

  1. Ördögh Miklós 35 pont
  2. Wirtmann Ferenc 30,5 pont
  3. Rónay László 30,5 pont
  4. Királyvári Gábor 29 pont
  5. Gaál Ádám 23 pont

0548-63e Rally Costa Brava (Large)

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Akropolisz Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Fehérvár Rali, C csoport 1. hely

Bohemia Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Baranya Kupa, C csoport 1. hely

Alpi Orientali Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.