Wirtmann: Tétverseny helyett örömautózás lesz a Mecsek Ralin

Két héttel a Mecsek Rali előtt még úgy tűnt, igen komoly tétje lesz a versenynek Wirtmann Ferenc és Barna György számára, hiszen a Ford Escort Mk II-essel a Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoportjának második és a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic értékelésének abszolút első helyéért kellett volna megküzdeniük.

2015010W Baranya kupa

Azonban mindkét pozíciójukat az olasz Maurizio Pagella veszélyeztethette volna, aki nem áll rajthoz a Mecsek Ralin. Így a Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros a CEZ bajnoki címet már megszerezte, az Eb második helyhez pedig elegendő a versenyen elrajtolniuk. Wirtmann ezek után igazi örömautózást ígér a hétvégére, ami azért nem maradt teljesen tét nélküli.

_JOR4531

„Arra számítottunk, hogy komoly tétje lesz a Mecsek Ralinak és meg fogunk küzdeni az olasz ellenfelünkkel, de ez most elmarad” – mondta Wirtmann Ferenc. „Az idén az Eb-re koncentráltunk, és ha nincs a Sanremo Ralin a műszaki hibánk, akár még a bajnoki címért is versenybe szállhattunk volna Pécsen, de így sem panaszkodom. A második hely még nincs meg, ahhoz hogy értékeljenek minket a bajnokságban, még el kell rajtolnunk a Mecsek Ralin, így erről majd csak a hétvégén beszélhetünk.”

_JOR2747

„A CEZ számomra is meglepetés volt. Több olyan Eb-futamon és magyar bajnokin indultunk, ami egyben CEZ-futam is volt. Évközben néztem rá a bajnokság állására és akkor lepődtem meg, hogy mi vezetünk. Onnantól kezdve erre is figyeltünk és nagyon örülök neki, hogy 2012 valamint 2013 után harmadszor is historic CEZ bajnokok lettünk.”

Wirtmann_2015_Akropolisz08 (Large)

„A Mecsek Ralira így csak egy örömautózás maradt, illetve azért még van egy komoly tétje a versenynek. A magyar értékelésben a C korcsoport bajnokságát már megnyertük, de az idén kiírtak egy abszolút bajnoki címet is, amit az szerezhet meg, aki a saját csoportjában a legtöbb pontot gyűjti. Ha meg akarjuk nyerni ezt a bajnokságot, akkor a magyar értékelésben a csoportunkban mindenképpen győzelemre van szükségünk, úgyhogy erre feltétlenül ráhajtunk.”

„Egyébként meg szeretjük a Mecsek Ralit, nagyon sok szép emlékünk van róla, ezt szeretnénk a hétvégén gyarapítani.”

IMG_1281 (Large)

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a 13. futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 114 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 83 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC, 80 pont
  4. Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 47 pont
  5. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 3 pont
  6. Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame 99 pont
  2. Roberto Brea 65 pont
  3. Barna György 55 pont
  4. Bazsó Ildikó 46 pont
  5. Marie-Josée Cardi 1 pont

63è costa brava_017_010 (Large)

Közép-Európai Zónakupa (CEZ) Historic Rali állása

  1. Wirtmann Ferenc 62 pont
  2. Maurizio Pagella 51 pont
  3. Oswald Posch 50
  4. Willi Rabl 40
  5. Hans Wiegner 40

Országos Historic Ralibajnokság abszolút állása

  1. Ördögh Miklós 35 pont
  2. Wirtmann Ferenc 30,5 pont
  3. Rónay László 30,5 pont
  4. Királyvári Gábor 29 pont
  5. Gaál Ádám 23 pont

0548-63e Rally Costa Brava (Large)

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Eger Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Eger Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

Vltava Rali, D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely

Akropolisz Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Fehérvár Rali, C csoport 1. hely

Bohemia Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Baranya Kupa, C csoport 1. hely

Alpi Orientali Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program