Wirtmann továbbra is az Eb élén

A D csoport harmadik valamint a D3-as kategória második helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel az Asturias Ralin, a Historic Rali-Európa-bajnokság harmadik futamán, amivel megőrizték vezető helyüket a bajnokságban.

Csapatversenyben a Scuderia Coppa Amici a Wirtmann—Kerekes és a Mekler—Mekler-Pikó párossal a második helyen végzett, az Európa-bajnokságban azonban így is növelte előnyét az élén.

„Furcsa verseny volt, ennyi esővel, köddel, hömpölygő vízzel még nem találkoztam — mondta Wirtmann. —Hiába tréningeztük le a pályákat két nap alatt négyszer, a versenyen mintha nem is ott lettünk volna. A ködben Kerekes Joti mondta ugyan, hogy ötven egyenes, de én csak egy métert láttam, aztán eltűnt az út. Másnap nem volt köd, viszont annyira szakad az eső, hogy néha egy kisebb folyó ömlött velünk szemben. Ha rámentél, azonnal felúszott az autó.

A verseny egyik érdekessége volt, hogy nagyon sok Ford indult, de mind összetört. Egy sem maradt sértetlen, a mienk sem. Egy víztócsán felúsztunk és odaütöttem az elejét a korlátnak. Nagyon olcsón megúsztuk, főleg ahhoz képest, hogy a többiek mennyire törték az autójukat.

Az eredménnyel abszolút elégedettek vagyunk, nagyjából erre számítottunk. A D csoport győztese, Jesús Ferreiro nagyon gyors pilóta, Spanyolországban nem tudjuk őt megverni, lehet persze, hogy máshol sem. Volt olyan gyorsasági, ahol a négykerekes A-s autókat is megverte az Escort Mk II-essel. Igazi őrült a pasi.

Örülök, hogy sikerült megőriznünk a vezető helyünket a bajnokságban, eddig nagyon jól alakult a szezonunk. Most egy kicsit pihenünk, aztán kitaláljuk, melyik Eb-futamon indulunk legközelebb.

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Wirtmann Ferenc 47 pont
  • 2. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 3. Karl Wagner 27 pont
  • 4. Jukka Aromaa 15 pont
  • 5. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Kerekes József 47 pont
  • 2. Xabier Anido 36 pont
  • 3. Gerda Zauner 27 pont
  • 4. Arto Arola 15 pont
  • 5. Theo Badenberg 14 pont
  • 6. Timo Jaakola 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, CSAPATTOK

  • 1. Scuderia Coppa Amici 93 pont
  • 2. Past Racing 79 pont
  • 3. Rododendri Historic Rally 68 pont
  • 4. Historic Rally Club Finland 55 pont
  • 5. Rally Sport Classic 40 pont
  • 6. Historic Rally Club Finland II 15 pont
  • 7. ACU Friuli 13 pont
  • 8. SK Vilu 10 pont
  • 9. Rally Club Team 1 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“