WIRTMANN TOVÁBBRA IS VERETLEN

Az Országos Historic Rallybajnokság abszolútját és D csoportját, valamint a Mitropa Kupa historic értékelését is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, így a Ford Escort Mk II-essel mindhárom bajnokságot maximális pontszámmal vezetik. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén nem nevezett a historic-Eb-re, így ott nem szerezhettek pontot. Ennek ellenére a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben is álltak a harmadik helyen, végül pedig a hatodikon végeztek. 

Wirtmann-nak nagyon jó sorozata van idén, eddig öt versenyen állt rajthoz, mind az ötöt megnyerte, a magyar bajnokságban négy, a Mitropa Kupában kettő, a CEZ-ben pedig egy győzelme van eddig (két futam két különböző bajnokságba is beszámított). Utoljára 2010-ben kezdődött ilyen jól a szezon számára, akkor az első hat versenyén sikerült zsinórban nyerni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

„Jó verseny volt, ha bővebben akarom kifejteni, akkor nagyon jó – nevetett Wirtmann. – Kiváló volt a rendezés, nagyon jók voltak a pályák, erősek az ellenfelek. Szombaton nekünk egy pálya volt kétszer, a két kör között a teljes historic mezőnyt megvendégelték egy szendvicsre, üdítőre. Rengeteg szurkoló volt a pályákon. Lehet jó rallyversenyt rendezni Magyarországon. 

Nekünk különösen fontos verseny volt a Mecsek Rally, a magyar bajnokság mellett a Mitorpa Kupában szeretnénk idén jó eredményt elérni. Ez volt a két sorozat egyetlen közös versenye, ezért mindenképpen jól akartunk szerepelni rajta. Sikerült nyernünk, mind a két bajnokságot vezetjük, a jövő héten számolunk egy kicsit, utána döntjük el, hogy melyik versenyeken indulunk még. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Nagyon jó volt a magyar mezőny, talán még sohasem voltunk ennyien a historicban. Az Eb elejében jó autók és még jobb pilóták indultak. A két Audival és a két Porschéval nem tudtuk felvenni a versenyt. 

Egy darabig álltunk az abszolút harmadik helyen is, de az csak azért volt, mert az Eb élmezőnyben mindneki büntetést kapott a szervizparkon kívüli szervizelés miatt, ami FIA rendezvényen tilos. Így az a harmadik helyünk sem volt reális. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Az utolsó gyorsaságikon már csak a biztos célba érés lebegett a szemünk előtt, így Vojtech Stajf is megelőzött minket az Opellal. Ő is nagyon jól ment, ez az az autó, amivel annak idején Janota versenyezett. Ha nem spórolunk, akkor a hazai pálya előnyét kihasználva versenyezhettünk volna ellene, de egy cseh futamon nem vagyok biztos, hogy a nyomába érnénk. 

Az autó jól viselkedett, az önindítónk ment tönkre az első gyors előtt, amit a srácok megcsináltak, de a végére az új önindító is megadta magát. A lengéscsillapítóink is kész vannak. Ha Stajf ellen kellett volna versenyeznünk, akkor már itt kicseréltük volna őket, de így kibírták, hétfőn viszont ezzel kezdünk a műhelyben. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Tényleg nagyon jó sorozatunk van, tíz éve nem volt ilyen, hogy az első öt versenyünkön gond nélkül célba érjünk és nyerjünk, remélem, sikerül ezt a jó sorozatot még sokáig megtartani.“

WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 29. Velenje Rally, Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 
2021. június 5. Salgó Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem
2021. június 26. Mecsek Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.