WIRTMANN TOVÁBBRA IS VERETLEN

Az Országos Historic Rallybajnokság abszolútját és D csoportját, valamint a Mitropa Kupa historic értékelését is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, így a Ford Escort Mk II-essel mindhárom bajnokságot maximális pontszámmal vezetik. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén nem nevezett a historic-Eb-re, így ott nem szerezhettek pontot. Ennek ellenére a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben is álltak a harmadik helyen, végül pedig a hatodikon végeztek. 

Wirtmann-nak nagyon jó sorozata van idén, eddig öt versenyen állt rajthoz, mind az ötöt megnyerte, a magyar bajnokságban négy, a Mitropa Kupában kettő, a CEZ-ben pedig egy győzelme van eddig (két futam két különböző bajnokságba is beszámított). Utoljára 2010-ben kezdődött ilyen jól a szezon számára, akkor az első hat versenyén sikerült zsinórban nyerni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

„Jó verseny volt, ha bővebben akarom kifejteni, akkor nagyon jó – nevetett Wirtmann. – Kiváló volt a rendezés, nagyon jók voltak a pályák, erősek az ellenfelek. Szombaton nekünk egy pálya volt kétszer, a két kör között a teljes historic mezőnyt megvendégelték egy szendvicsre, üdítőre. Rengeteg szurkoló volt a pályákon. Lehet jó rallyversenyt rendezni Magyarországon. 

Nekünk különösen fontos verseny volt a Mecsek Rally, a magyar bajnokság mellett a Mitorpa Kupában szeretnénk idén jó eredményt elérni. Ez volt a két sorozat egyetlen közös versenye, ezért mindenképpen jól akartunk szerepelni rajta. Sikerült nyernünk, mind a két bajnokságot vezetjük, a jövő héten számolunk egy kicsit, utána döntjük el, hogy melyik versenyeken indulunk még. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Nagyon jó volt a magyar mezőny, talán még sohasem voltunk ennyien a historicban. Az Eb elejében jó autók és még jobb pilóták indultak. A két Audival és a két Porschéval nem tudtuk felvenni a versenyt. 

Egy darabig álltunk az abszolút harmadik helyen is, de az csak azért volt, mert az Eb élmezőnyben mindneki büntetést kapott a szervizparkon kívüli szervizelés miatt, ami FIA rendezvényen tilos. Így az a harmadik helyünk sem volt reális. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Az utolsó gyorsaságikon már csak a biztos célba érés lebegett a szemünk előtt, így Vojtech Stajf is megelőzött minket az Opellal. Ő is nagyon jól ment, ez az az autó, amivel annak idején Janota versenyezett. Ha nem spórolunk, akkor a hazai pálya előnyét kihasználva versenyezhettünk volna ellene, de egy cseh futamon nem vagyok biztos, hogy a nyomába érnénk. 

Az autó jól viselkedett, az önindítónk ment tönkre az első gyors előtt, amit a srácok megcsináltak, de a végére az új önindító is megadta magát. A lengéscsillapítóink is kész vannak. Ha Stajf ellen kellett volna versenyeznünk, akkor már itt kicseréltük volna őket, de így kibírták, hétfőn viszont ezzel kezdünk a műhelyben. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Tényleg nagyon jó sorozatunk van, tíz éve nem volt ilyen, hogy az első öt versenyünkön gond nélkül célba érjünk és nyerjünk, remélem, sikerül ezt a jó sorozatot még sokáig megtartani.“

WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 29. Velenje Rally, Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 
2021. június 5. Salgó Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem
2021. június 26. Mecsek Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“