WIRTMANN TOVÁBBRA IS VERETLEN

Az Országos Historic Rallybajnokság abszolútját és D csoportját, valamint a Mitropa Kupa historic értékelését is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, így a Ford Escort Mk II-essel mindhárom bajnokságot maximális pontszámmal vezetik. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén nem nevezett a historic-Eb-re, így ott nem szerezhettek pontot. Ennek ellenére a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben is álltak a harmadik helyen, végül pedig a hatodikon végeztek. 

Wirtmann-nak nagyon jó sorozata van idén, eddig öt versenyen állt rajthoz, mind az ötöt megnyerte, a magyar bajnokságban négy, a Mitropa Kupában kettő, a CEZ-ben pedig egy győzelme van eddig (két futam két különböző bajnokságba is beszámított). Utoljára 2010-ben kezdődött ilyen jól a szezon számára, akkor az első hat versenyén sikerült zsinórban nyerni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

„Jó verseny volt, ha bővebben akarom kifejteni, akkor nagyon jó – nevetett Wirtmann. – Kiváló volt a rendezés, nagyon jók voltak a pályák, erősek az ellenfelek. Szombaton nekünk egy pálya volt kétszer, a két kör között a teljes historic mezőnyt megvendégelték egy szendvicsre, üdítőre. Rengeteg szurkoló volt a pályákon. Lehet jó rallyversenyt rendezni Magyarországon. 

Nekünk különösen fontos verseny volt a Mecsek Rally, a magyar bajnokság mellett a Mitorpa Kupában szeretnénk idén jó eredményt elérni. Ez volt a két sorozat egyetlen közös versenye, ezért mindenképpen jól akartunk szerepelni rajta. Sikerült nyernünk, mind a két bajnokságot vezetjük, a jövő héten számolunk egy kicsit, utána döntjük el, hogy melyik versenyeken indulunk még. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Nagyon jó volt a magyar mezőny, talán még sohasem voltunk ennyien a historicban. Az Eb elejében jó autók és még jobb pilóták indultak. A két Audival és a két Porschéval nem tudtuk felvenni a versenyt. 

Egy darabig álltunk az abszolút harmadik helyen is, de az csak azért volt, mert az Eb élmezőnyben mindneki büntetést kapott a szervizparkon kívüli szervizelés miatt, ami FIA rendezvényen tilos. Így az a harmadik helyünk sem volt reális. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Az utolsó gyorsaságikon már csak a biztos célba érés lebegett a szemünk előtt, így Vojtech Stajf is megelőzött minket az Opellal. Ő is nagyon jól ment, ez az az autó, amivel annak idején Janota versenyezett. Ha nem spórolunk, akkor a hazai pálya előnyét kihasználva versenyezhettünk volna ellene, de egy cseh futamon nem vagyok biztos, hogy a nyomába érnénk. 

Az autó jól viselkedett, az önindítónk ment tönkre az első gyors előtt, amit a srácok megcsináltak, de a végére az új önindító is megadta magát. A lengéscsillapítóink is kész vannak. Ha Stajf ellen kellett volna versenyeznünk, akkor már itt kicseréltük volna őket, de így kibírták, hétfőn viszont ezzel kezdünk a műhelyben. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.

Tényleg nagyon jó sorozatunk van, tíz éve nem volt ilyen, hogy az első öt versenyünkön gond nélkül célba érjünk és nyerjünk, remélem, sikerül ezt a jó sorozatot még sokáig megtartani.“

WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 29. Velenje Rally, Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 
2021. június 5. Salgó Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem
2021. június 26. Mecsek Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Mecsek Rally 2021. június 25–26.
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program