WIRTMANN: TÚL SOK VOLT

A Mitropa Kupa Historic értékelés harmadik helyéről adta fel a Zelezniki Rallyt Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párosnak már a versenyre kijutás is kalandos volt, hiszen a hét elején csapágyas lett a motorjuk. Az első két gyorsaságin több műszaki hibájuk is volt melegedéstől kezdve a gyújtásig, végül a harmadik szakaszon Wirtmann dereka csípődött be egy bukkanón, ez már túl sok volt és úgy döntöttek, nem folytatják a versenyt. 

„Valóban nagyon kalandos volt a Zelezniki Rally – mondta Wirtmann. – Hétfőn lett csapágyas a motorunk, úgyhogy az éppen épülő új autóból kellett kivenni a motort, de mivel azon még nem volt befecskendező, át kellett építeni a csapágyas motorról. 

Ezt Benito főmérnök úr megoldotta, a fiúk péntek estére meghozták az autót, és a motorváltással nem is volt gondunk. Illetve csak annyi, hogy ezt a motort kicsit pályásabbra építettük, ami a magyar, de még akár a cseh rallykra is jó, a szűk, kanyargós, lassú szlovén pályákat, ahol nincs menetszél, ami hűtené, nem annyira kedveli. 

Ezzel volt is egy kis gondunk, a fiúk beraktak egy nagyobb hűtőventillátort és javasolták, hogy vegyük le a lámpákat. Mondtam, hogy az jó, hogy a motor levegőt kap, de akkor meg én nem fogok látni. A motor győzött, lekerültek a lámpák. 

Utána a gyújtásunk ment tönkre. Alacsony fordulaton nem működött a motor, folyamatosan 7–8000-ig kellett forgatni. Egyfajta gyújtás homológ az Escorthoz, ezt használjuk 15 éve, két–három évente cseréljük, soha semmi baj nem volt vele. A mostani sem túl öreg, valószínűleg csak pechünk volt vele. 

Még ez sem jelentette volna a verseny végét, mert kicseréltük a komplett gyújtást. A harmadik gyorsaságin azonban felütött az autó alja és becsípődött a derekam. Alig bírtam kiszállni az autóból. Kerekes Joti nagyon aranyos volt, azt mondta: Feri bácsi, a pokolba is elmegyek veled, de az egészség nem játék, álljunk ki. Na, nem minta mást tudtam volna tenni. Úgyhogy félig fekve Joti hazahozott, hétfőn már jártam orvosnál. Remélem, hamar elmúlik és a következő öt évre megint kipipáltam. 

Ez volt idén a hatodik versenyünk, az első ötön gond nélkül célba értünk, sőt nyertünk, most egy versenyre jött össze minden. Az autót már javítják, engem is, hamarosan rajtkészek leszünk mind a ketten.“ 

WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

Orfű Rally (2021. április 11.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

Ózd–Eger Rally (2021. május 15–16.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

Velenje Rally (2021. május 29.), Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 

Salgó Rally (2021. június 5.) Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem

Mecsek Rally (2021. június 26.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem

Zelezniki Rally (2021. július 24–25.), kiesett

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program