WIRTMANN: TÚL SOK VOLT

A Mitropa Kupa Historic értékelés harmadik helyéről adta fel a Zelezniki Rallyt Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párosnak már a versenyre kijutás is kalandos volt, hiszen a hét elején csapágyas lett a motorjuk. Az első két gyorsaságin több műszaki hibájuk is volt melegedéstől kezdve a gyújtásig, végül a harmadik szakaszon Wirtmann dereka csípődött be egy bukkanón, ez már túl sok volt és úgy döntöttek, nem folytatják a versenyt. 

„Valóban nagyon kalandos volt a Zelezniki Rally – mondta Wirtmann. – Hétfőn lett csapágyas a motorunk, úgyhogy az éppen épülő új autóból kellett kivenni a motort, de mivel azon még nem volt befecskendező, át kellett építeni a csapágyas motorról. 

Ezt Benito főmérnök úr megoldotta, a fiúk péntek estére meghozták az autót, és a motorváltással nem is volt gondunk. Illetve csak annyi, hogy ezt a motort kicsit pályásabbra építettük, ami a magyar, de még akár a cseh rallykra is jó, a szűk, kanyargós, lassú szlovén pályákat, ahol nincs menetszél, ami hűtené, nem annyira kedveli. 

Ezzel volt is egy kis gondunk, a fiúk beraktak egy nagyobb hűtőventillátort és javasolták, hogy vegyük le a lámpákat. Mondtam, hogy az jó, hogy a motor levegőt kap, de akkor meg én nem fogok látni. A motor győzött, lekerültek a lámpák. 

Utána a gyújtásunk ment tönkre. Alacsony fordulaton nem működött a motor, folyamatosan 7–8000-ig kellett forgatni. Egyfajta gyújtás homológ az Escorthoz, ezt használjuk 15 éve, két–három évente cseréljük, soha semmi baj nem volt vele. A mostani sem túl öreg, valószínűleg csak pechünk volt vele. 

Még ez sem jelentette volna a verseny végét, mert kicseréltük a komplett gyújtást. A harmadik gyorsaságin azonban felütött az autó alja és becsípődött a derekam. Alig bírtam kiszállni az autóból. Kerekes Joti nagyon aranyos volt, azt mondta: Feri bácsi, a pokolba is elmegyek veled, de az egészség nem játék, álljunk ki. Na, nem minta mást tudtam volna tenni. Úgyhogy félig fekve Joti hazahozott, hétfőn már jártam orvosnál. Remélem, hamar elmúlik és a következő öt évre megint kipipáltam. 

Ez volt idén a hatodik versenyünk, az első ötön gond nélkül célba értünk, sőt nyertünk, most egy versenyre jött össze minden. Az autót már javítják, engem is, hamarosan rajtkészek leszünk mind a ketten.“ 

WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

Orfű Rally (2021. április 11.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

Ózd–Eger Rally (2021. május 15–16.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

Velenje Rally (2021. május 29.), Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 

Salgó Rally (2021. június 5.) Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem

Mecsek Rally (2021. június 26.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem

Zelezniki Rally (2021. július 24–25.), kiesett

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“