Wirtmann Ferenc

Wirtmann új motorral indul a bajnoki döntőn

Új motorral áll rajthoz Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Rallybajnokság záró futamán a Rally Hungaryn. Bár a Ford Escort Mk II-essel nagy előnnyel vezetik a D csoport és a D3-as kategória bajnokságát is, a szezon leghosszabb és legnehezebb versenye előtt semmi sincs lefutva.

„Komoly versenyre számítok, csütörtökön kapjuk meg az útvonal itinert, onnantól kezdve vasárnap estig egyfolytában dolgunk lesz, nem sok időnk marad pihenni – mondta Wirtmann Ferenc. – Egyelőre azonban még az autóval vagyunk elfoglalva. Hétvégén érkezett meg Benító főmérnökúr, akinek mondtam, hogy szerintem nem húz úgy a motor, ahogy szokott. Elővette a sebészi táskáját és endoszkóppal megvizsgálta a motort. Mondta, hogy ezzel nem megyünk sehová, berakjuk a tartalékot. 

Másfél éve készült el a másik motorunk, amit eredetileg az új karosszériába szántunk, de most be kell vetnünk. A régi motort télen felújítjuk és akkor majd azt építjük be az új karosszériába – már ha egyszer elkészül. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Az előrejelzések alapján jó időnk lesz a hétvégén, de azért viszünk magunkkal esőgumit is. (Kerekes) Joti szerint mindenképpen célba kell érnünk a bajnoki címhez, de ezt majd ő bővebben kifejti.“

A Rally Hungary nemcsak az Országos Historic Rallybajnokság záró futama, de egyben a legkeményebb versenye is lesz. A rövidebb historic ob-futamokhoz képest két és félszeres a táv, de még a historic Eb-futam Mecsek Rally távjának is a másfélszeresét kell megtennie a versenyzőknek, így már a célba érkezés is komoly feladat lesz.

„A Győr Rally előtt még azt mondtam, nem érdemes számolni a pontokat, most az utolsó verseny előtt tisztább a kép – mondta Kerekes Joti. – A historic csoport bajnokságban megszerezhető pontok száma függ az elrajtolt autók számától. Most úgy néz ki, hogy hatan leszünk a D csoportban. A pontozás részleteivel nem untatnám az olvasókat, a lényeg, hogy ha célba érünk, azzal már elegendő pontot szerzünk a csoport bajnoki címhez. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

De ez nem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk. Nagyon komoly 180 gyorsasági kilométer és összesen több mint 800 kilométer táv vár ránk. Ősszel az időjárás is beleszólhat a versenybe, de azzal is számolni kell, hogy korábban sötétedik. 

Én mindenképpen a szezon legnehezebb versenyére számítok, ami méltó lesz a bajnoki döntőhöz“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax