Wirtmann új navigátorral indul Egerben

Egy héttel a Costa Brava Rali historic Eb-futam után Egerben áll rajthoz Wirtmann Ferenc az Országos Historic Ralibajnokság első két versenyén. Azonban így is sok újdonság vár rá, hiszen a navigátor és az autó is más lesz.

Idei állandó társa, Kerekes József erre a versenyre már korábban elkötelezte magát, így Nyirfás Julianna ugrik be helyette, akivel Wirtmann korábban még nem versenyezett sőt, a csütörtöki pályabejáráson ülnek először egy autóba.

A Ford Escort is más lesz, hiszen az Európa-bajnokságon a D csoportba sorolt Mk II-essel indul, a magyar bajnokságban pedig — 2015 után újra — a C csoportba sorolt Mk I-essel.

„Kerekes Joti Egerben mással indul, ezért beugró navigátort kellett keresnem — mondta Wirtmann — Nyirfás Juli örömmel vállalta és én is örülük neki, hogy egy precíz navigátort találtam. A csütörtöki pályabejáráson fogunk először egy autóban ülni, akkor elmondom mit hogyan várok, Juli pedig van olyan profi, hogy ezt megoldja.

Itthon az egész szezont az Mk I-es Ford Escorttal tervezzük. Az egy korábbi fejlesztés, mint az Mk II-es. Nagy eltérés van a motorban, az Mk II-es befecskendezéses és 9500-at forog, az Mk I-es karburátoros és 8000 a vége, de a hátsó futóműve és a lengéscsillapítók sem olyan fejlettek, mint az Mk II-esé.

Eger mindig nagyon fontos része a magyar bajnokságnak, hiszen két versenyt rendeznek egy hétvége alatt. Ha jól szerepelsz elhúzhatsz, ha rosszul, akkor nagyon lemaradhatsz. A mezőny egyre erősebb, ezért ugyanolyan komolyan készülünk a magyar bajnokságra is, mint az Eb-re.

Általában bejön az a taktika, hogy óvatosabban kezdek és a verseny végéig folyamatosan gyorsulok. Ezt szeretném követni Egerben is. Biztosan nagy előny lesz, hogy egy hete 160 kilométert mentünk a Costa Brava Ralin, még akkor is, ha egy másik autóval, de ez még nem garancia semmilyen eredményre.“

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program