Wirtmann új pályákon az Ypres Ralin

Nem sokat pihenhetett Wirtmann Ferenc, aki a Fehérvár Ralit követő héten, kedden már Belgiumba utazott a Historic Rali-Európa-bajnokság negyedik futamára, az Ypres Ralira.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott versenyzőnek az Eb-n megszokott módon Kerekes József navigál a Ford Escort Mk II-esben.

Korábbi győzelmüknek és két második helyezésüknek köszönhetően a D csoport bajnokságát 47 ponttal vezetik, a spanyol Jesus Ferreiro 36-tal a második, míg az osztrák Karl Wagner 26-tal a harmadik.

Az Ypres Rali érdekessége, hogy ez lesz az idei első olyan futama Wirtmann-nak, ahol még semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik. A szerdai pályabejárás éppen ezért volt különösen fontos.

„Hulla fáradtak vagyunk — mondta Wirtmann szerda este tíz órakor, amikor befejezték a pályabejárás első napját. — Ilyen gyorsaságikat még nem láttam. Búza-, káposztaföldek között megy az út, nem lehet látni, hogy hol van az elágazás.

Nincs annyi kanyar, mint a spanyol versenyeken volt, de ami van, az mind sunyi, alattomos. Az egyik felét le lehet vágni, a másikat nem mert vagy padka van a belső íven, vagy kibetonozott árok, amibe ha beleesel, nem tudsz kijönni.

Éppen ezért nagyon pontos itinert kell írni. Két tréninget engedélyeznek a pályákon, amit nagyon szigorúan ellenőriznek is, szemben  Spanyolországgal, ahol annyit mehettél, amennyit akartál.

A környék nagyon kellemes, patyolat tisztaság van mindenhol, nagyon készülnek a versenyre, a teljes belváros le van zárva. Talán csak a Sanremo Ralin tapasztaltunk ekkor felhajtást.

Az idei első három versenyzünk jól sikerült, 11 pont előnnyel vezetjük a bajnokságot, ezt szeretnénk megtartani és ha lehet még tovább növelni. Ehhez viszont először is célba kell érni, amihez nagyon észnél kell lenni ezeken a pályákon. A taktikánk a szokásos, egy kicsit óvatosabban kezdünk, aztán meglátjuk, hogy mennyit kell vagy mennyit érdemes gyorsulni.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Wirtmann Ferenc 47 pont
  • 2. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 3. Karl Wagner 27 pont
  • 4. Jukka Aromaa 15 pont
  • 5. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Kerekes József 47 pont
  • 2. Xabier Anido 36 pont
  • 3. Gerda Zauner 27 pont
  • 4. Arto Arola 15 pont
  • 5. Theo Badenberg 14 pont
  • 6. Timo Jaakola 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, CSAPATTOK

  • 1. Scuderia Coppa Amici 93 pont
  • 2. Past Racing 79 pont
  • 3. Rododendri Historic Rally 68 pont
  • 4. Historic Rally Club Finland 55 pont
  • 5. Rally Sport Classic 40 pont
  • 6. Historic Rally Club Finland II 15 pont
  • 7. ACU Friuli 13 pont
  • 8. SK Vilu 10 pont
  • 9. Rally Club Team 1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program