Wirtmann új pályákon az Ypres Ralin

Nem sokat pihenhetett Wirtmann Ferenc, aki a Fehérvár Ralit követő héten, kedden már Belgiumba utazott a Historic Rali-Európa-bajnokság negyedik futamára, az Ypres Ralira.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott versenyzőnek az Eb-n megszokott módon Kerekes József navigál a Ford Escort Mk II-esben.

Korábbi győzelmüknek és két második helyezésüknek köszönhetően a D csoport bajnokságát 47 ponttal vezetik, a spanyol Jesus Ferreiro 36-tal a második, míg az osztrák Karl Wagner 26-tal a harmadik.

Az Ypres Rali érdekessége, hogy ez lesz az idei első olyan futama Wirtmann-nak, ahol még semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik. A szerdai pályabejárás éppen ezért volt különösen fontos.

„Hulla fáradtak vagyunk — mondta Wirtmann szerda este tíz órakor, amikor befejezték a pályabejárás első napját. — Ilyen gyorsaságikat még nem láttam. Búza-, káposztaföldek között megy az út, nem lehet látni, hogy hol van az elágazás.

Nincs annyi kanyar, mint a spanyol versenyeken volt, de ami van, az mind sunyi, alattomos. Az egyik felét le lehet vágni, a másikat nem mert vagy padka van a belső íven, vagy kibetonozott árok, amibe ha beleesel, nem tudsz kijönni.

Éppen ezért nagyon pontos itinert kell írni. Két tréninget engedélyeznek a pályákon, amit nagyon szigorúan ellenőriznek is, szemben  Spanyolországgal, ahol annyit mehettél, amennyit akartál.

A környék nagyon kellemes, patyolat tisztaság van mindenhol, nagyon készülnek a versenyre, a teljes belváros le van zárva. Talán csak a Sanremo Ralin tapasztaltunk ekkor felhajtást.

Az idei első három versenyzünk jól sikerült, 11 pont előnnyel vezetjük a bajnokságot, ezt szeretnénk megtartani és ha lehet még tovább növelni. Ehhez viszont először is célba kell érni, amihez nagyon észnél kell lenni ezeken a pályákon. A taktikánk a szokásos, egy kicsit óvatosabban kezdünk, aztán meglátjuk, hogy mennyit kell vagy mennyit érdemes gyorsulni.“

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK

  • 1. Wirtmann Ferenc 47 pont
  • 2. Jesús Ferreiro 36 pont
  • 3. Karl Wagner 27 pont
  • 4. Jukka Aromaa 15 pont
  • 5. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
  • 6. Pentti Veikkanen 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK

  • 1. Kerekes József 47 pont
  • 2. Xabier Anido 36 pont
  • 3. Gerda Zauner 27 pont
  • 4. Arto Arola 15 pont
  • 5. Theo Badenberg 14 pont
  • 6. Timo Jaakola 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, CSAPATTOK

  • 1. Scuderia Coppa Amici 93 pont
  • 2. Past Racing 79 pont
  • 3. Rododendri Historic Rally 68 pont
  • 4. Historic Rally Club Finland 55 pont
  • 5. Rally Sport Classic 40 pont
  • 6. Historic Rally Club Finland II 15 pont
  • 7. ACU Friuli 13 pont
  • 8. SK Vilu 10 pont
  • 9. Rally Club Team 1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax