A C csoport bajnoki címét már a Baranya Kupán megszerezte Wirtmann Ferenc és Barna György, ezért a Historic Országos Ralibajnokság záró futamán, a Tatabánya Ralin autót vált. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a Replica kategóriában áll rajthoz a 250 lóerős Cosworth-motorral szerelt Escort Mk1 Brutal Turbóval. Ezt, a világviszonylatban is ritkaságszámban menő autót már több sprintversenyen láthatta a közönség, de historic bajnoki futamon most indul először.
„Az idei évet úgy terveztem, hogy az Mk1-essel és az Mk1 Brutal Turbóval felváltva indulok. Miután Komlón megnyertük a bajnokságot, eljött az alkalom, hogy bevessük a Brutal Turbót is” – mondta Wirtmann Ferenc.
„Ezt az autót folyamatosan fejlesztjük, azért csak 250 lóerős, mert ennél nagyobb teljesítményt nehéz lenne a hátsó kerekeken átvinni az útra. Egyébként lehetne akár 500 lóerős is.”
„A felkészítését Léhi Sanyi felügyelte, aki az utolsó simításoknál korházi elfoglaltsága miatt nem lehetett jelen, de pontos listát készített a fiúknak, hogy mit kell még elvégezni az autón. Azóta sikeresen átesett egy műtéten, és persze az első szava az volt, hogy mi van az autóval és mikor mehet a műhelybe, úgyhogy szerintem már jobban van.”
„Az idén két versenyen indultam a Brutal Turbóval, a tavasszal Tatabányán, a nyáron pedig Árpádtetőn. A tatabányai pályákat ismerem, ezzel nem lesz gond. A helybéliek azt mondják, hogy hajnalban előfordulhat, hogy mínusz fokok vannak, az időjárás előrejelzés pedig nem tartja kizártnak az esőt sem, de ha egyik sem jön be, szárazon is elég csúszósak a pályák.”
„Kell ennél több egy 250 lóerős, hátsókerékhajtású autónak?”
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho