Wirtmann újra a Brutal Turbóval

A C csoport bajnoki címét már a Baranya Kupán megszerezte Wirtmann Ferenc és Barna György, ezért a Historic Országos Ralibajnokság záró futamán, a Tatabánya Ralin autót vált. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a Replica kategóriában áll rajthoz a 250 lóerős Cosworth-motorral szerelt Escort Mk1 Brutal Turbóval. Ezt, a világviszonylatban is ritkaságszámban menő autót már több sprintversenyen láthatta a közönség, de historic bajnoki futamon most indul először.

„Az idei évet úgy terveztem, hogy az Mk1-essel és az Mk1 Brutal Turbóval felváltva indulok. Miután Komlón megnyertük a bajnokságot, eljött az alkalom, hogy bevessük a Brutal Turbót is” – mondta Wirtmann Ferenc.

„Ezt az autót folyamatosan fejlesztjük, azért csak 250 lóerős, mert ennél nagyobb teljesítményt nehéz lenne a hátsó kerekeken átvinni az útra. Egyébként lehetne akár 500 lóerős is.”

„A felkészítését Léhi Sanyi felügyelte, aki az utolsó simításoknál korházi elfoglaltsága miatt nem lehetett jelen, de pontos listát készített a fiúknak, hogy mit kell még elvégezni az autón. Azóta sikeresen átesett egy műtéten, és persze az első szava az volt, hogy mi van az autóval és mikor mehet a műhelybe, úgyhogy szerintem már jobban van.”

„Az idén két versenyen indultam a Brutal Turbóval, a tavasszal Tatabányán, a nyáron pedig Árpádtetőn. A tatabányai pályákat ismerem, ezzel nem lesz gond. A helybéliek azt mondják, hogy hajnalban előfordulhat, hogy mínusz fokok vannak, az időjárás előrejelzés pedig nem tartja kizártnak az esőt sem, de ha egyik sem jön be, szárazon is elég csúszósak a pályák.”

„Kell ennél több egy 250 lóerős, hátsókerékhajtású autónak?”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“