Wirtmann Ferenc

Wirtmann újra homológ és másodszor is nekifut Pécsnek

Betegség miatt hagyta ki a Mecsek Rallyt Wirtmann Ferenc és Kerekes József, ám most, a szintén Pécs központtal megrendezett Mediterrán Rallyn bizonyíthatnak a Ford Escort Mk II-essel. 

Már a helyszínen volt Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, amikor a sofőr pozitív Covid tesztje miatt vissza kellett lépniük. Szerencsére Wirtmann gyorsan felépült, ám az időközben elmaradt Vértes Rally miatt közel három hónapot kellett várnia, hogy újra autóba ülhessen az Országos Historic Rallybajnokság negyedik futamán, a Mediterrán Rallyn. 

„Minden rendben van. Pár nap alatt felépültem, már egy ideje újra homológ vagyok – nevet Wirtmann. – Az Escortot, ahogy hazavittük, letakartuk, hozzá se nyúltunk. Sőt, se versenybenzint, se versenygumit nem kellett vennünk, minden megmaradt a Mecsek Rallyról, úgyhogy nagyon egyszerű volt a felkészülésünk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

A bajnokságban nem állunk túl jól. A szezonnyitó Orfű Rallyt megnyertük, de a Boldogkő Rallyn kitört a tengelycsonkunk és kiestünk, a Mecseken pedig nem tudtuk rajthoz állni. Lassan fél éve is megvan, hogy magyar historic bajnokin célba értem. 

Egyelőre nem számolgatjuk a pontokat, szeretnénk Kerekes Jotival egy jót autózni, ha ez sikerül, akkor az eredmény is meglesz. 

Egy dolgot sajnálok csak, hogy Zsírpapa nem indul, pedig most nagyon megvertem volna. Biztos megérezte, ezért nem nevezett. A szervizparkban viszont várjuk egy kávéra, hogy végig tudja szurkolni a versenyt. Egyébként is bármikor szívesen találkozom vele, mert nagyon jó ember. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Miután az Escorttal már hónapok óta nem volt dolgunk, Schneer Laci Zsiguliján dolgozott a csapat. Laci egyre gyorsabb lesz, úgyhogy most egy kicsit fejlesztettünk neki a hátsó futóművön. Érdemes lesz őt is figyelni.

Pécsen szeretünk menni, már nagyon régen ültünk autóban, úgyhogy én nagyon jó versenyre számítok. Remélem, a szurkolókat is tudjuk egy kicsit kárpótolni a Mecsek Rally után.“

A Textura Sport Club partnerei

Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre