Wirtmann újra itthont, újra az Mk II-essel

A Baranya Kupán újra hazai pályán áll rajthoz Wirtmann Ferenc és Barna György. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a historic rali-Európa-bajnokságon Mk I-es Ford Escorttal szerepel, de ezúttal az idén Miskolcon bemutatkozott Mk II-essel állnak rajthoz, amely számos új fejlesztést kapott a váltó, a futómű és nem utolsósorban a hátsó ablak körül.

079B2022 (Large)

„Az Akropolisz Rali után alapos felújításon esett át az Mk I-esünk, amivel a következő versenyünk szeptemberben, az Elba Rali lesz a historic Eb-n” – mondta Wirtmann Ferenc. „A Baranya Kupán az Mk II-essel indulunk, amit Miskolcon már láthatott a közönség. Akkor nagyon sok gyerekbetegség jött ki rajta, amit próbáltunk kiküszöbölni.”

079B3597 (Large)

„A rugók nagyon összeültek, ezért egy kicsit emelni kellett az autón. De módosítottunk a kuplungon, a fékerőeloszláson, új váltónk van. Bármilyen furcsán hangzik, az autó szellőzését is javítanunk kellett, mert az első kis ablakokon beáramló levegő nem tudott kijutni a karosszériából, ami miatt kirepült a hátsó ablakunk. Ezért Léhi Sanyi külön szellőzőket készített rá.”

SAE_4400 (Large)

„Úgy tűnik, hogy húsz felett lesz a historic mezőny létszáma a Baranya Kupán, sokan jönnek az FIA homológ és a replica kategóriában is, aminek nagyon örülök, hiszen minél többen vagyunk, annál jobb a hangulat, ami nagyon fontos a historic raliban.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

079B1994 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása hat futam után:

1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 219 pont

2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 189 pont

3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont

4. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 87 pont

5. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 74 pont

6. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 66 pont

7. Carlo Falcone (I) Porsche 914 60 pont

8. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont

9. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont

10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 33 pont

079B3200 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok állása hat futam után:

1. Esko Junttila (S) 219 pont

2. Giulio Oberti (I) 189 pont

3. Ingrid Johnsen (S) 87 pont

4. Barna György (H) 85 pont

5. Mekler-Miko Edit (H) 74 pont

6. Erik Pedersen (N) 66 pont

7. Pietro Ometto (I) 60 pont

8. Gerard Conway (IRL) 45 pont

9. Arvo Maslenikov (EE) 33 pont

10. Sonia Borghese (I) 27 pont

SVC_3052 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó

2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó

2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó

2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó

2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó

2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó

2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó

2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó

2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó

2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó

2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó

2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó

2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó

2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

1SR_5803 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok

2009. C korcsoport bajnok

2010. C korcsoport bajnok

2011. C korcsoport bajnok

2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“