Wirtmann újra itthont, újra az Mk II-essel

A Baranya Kupán újra hazai pályán áll rajthoz Wirtmann Ferenc és Barna György. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a historic rali-Európa-bajnokságon Mk I-es Ford Escorttal szerepel, de ezúttal az idén Miskolcon bemutatkozott Mk II-essel állnak rajthoz, amely számos új fejlesztést kapott a váltó, a futómű és nem utolsósorban a hátsó ablak körül.

079B2022 (Large)

„Az Akropolisz Rali után alapos felújításon esett át az Mk I-esünk, amivel a következő versenyünk szeptemberben, az Elba Rali lesz a historic Eb-n” – mondta Wirtmann Ferenc. „A Baranya Kupán az Mk II-essel indulunk, amit Miskolcon már láthatott a közönség. Akkor nagyon sok gyerekbetegség jött ki rajta, amit próbáltunk kiküszöbölni.”

079B3597 (Large)

„A rugók nagyon összeültek, ezért egy kicsit emelni kellett az autón. De módosítottunk a kuplungon, a fékerőeloszláson, új váltónk van. Bármilyen furcsán hangzik, az autó szellőzését is javítanunk kellett, mert az első kis ablakokon beáramló levegő nem tudott kijutni a karosszériából, ami miatt kirepült a hátsó ablakunk. Ezért Léhi Sanyi külön szellőzőket készített rá.”

SAE_4400 (Large)

„Úgy tűnik, hogy húsz felett lesz a historic mezőny létszáma a Baranya Kupán, sokan jönnek az FIA homológ és a replica kategóriában is, aminek nagyon örülök, hiszen minél többen vagyunk, annál jobb a hangulat, ami nagyon fontos a historic raliban.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés

Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. helyezés

29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés

Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés

13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

079B1994 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása hat futam után:

1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 219 pont

2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 189 pont

3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont

4. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 87 pont

5. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 74 pont

6. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 66 pont

7. Carlo Falcone (I) Porsche 914 60 pont

8. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont

9. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont

10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 33 pont

079B3200 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok állása hat futam után:

1. Esko Junttila (S) 219 pont

2. Giulio Oberti (I) 189 pont

3. Ingrid Johnsen (S) 87 pont

4. Barna György (H) 85 pont

5. Mekler-Miko Edit (H) 74 pont

6. Erik Pedersen (N) 66 pont

7. Pietro Ometto (I) 60 pont

8. Gerard Conway (IRL) 45 pont

9. Arvo Maslenikov (EE) 33 pont

10. Sonia Borghese (I) 27 pont

SVC_3052 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó

2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó

2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó

2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó

2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó

2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó

2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó

2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó

2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó

2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó

2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó

2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó

2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó

2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

1SR_5803 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok

2009. C korcsoport bajnok

2010. C korcsoport bajnok

2011. C korcsoport bajnok

2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program