Wirtmann újra új navigátorral indul Miskolcon

Mindössze négy napja volt Wirtmann Ferencnek a Vltava Rali célja és a Miskolc Rali pályabejárásának kezdete között. Ezalatt kellett kipihennie magát, új navigátort találnia és még egy kisebb sérülésből és felépülnie. Mindhármat sikeresen teljesítette, így csütörtökön Czakó-Budai Annamáriával kezdhette meg a pályabejárást.

Az Eger Ralihoz hasonlóan az Országos Historic Ralibajnokság második hétvégéjén, április 27—29-én, Miskolcon is két futamot rendeznek. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros ezúttal is a Magyarországon használt C csoportos Ford Escort Mk I-essel áll rajthoz, a D csoportos Mk II-es megmarad az Eb-futamokra. Wirtmann, miután Egerben mind a két versenyt megnyerte, a C csoport és a historic abszolút bajnokságát vezetve érkezik Miskolcra. A cél ennek az első helynek a megtartása.

„Jó sűrű pár napom volt — mondta Wirtmann. — A Vltava Rali nehéz, fárasztó verseny volt. A hét elején ráadásul új navigátort is kellett keresnem, mert Nyirfás Juli nem tudta vállalni a versenyt. Szerencsére Czakó-Budai Annamária éppen ráért és örömmel ugrott be.

Hogy a napjaim ne teljenek olyan unalmasan, szerdán, az irodában eltört alattam a szék lába, elestem és bevertem a fejemet. Nem olyan súlyos a sérülés, de azért az éjszakai alvás jót tett neki. Azóta mindenki azzal cukkol, hogy minek végzek ilyen veszélyes munkát, miért nem maradtam a biztonságos versenyzés mellett, ahol megvéd a bukócső és a bukósisak.

Az Eger Rali után a héten készült el az Mk I-es, ami még mindig gyengébb, mint az Eb-n használt Mk II-esünk. A magyar mezőny pedig egyre erősebb, úgyhogy nagyon kapkodnunk kell magunkat. A miskolci pályákat valahogy soha sem szerette az Escort. A rossz minőségú utakat én sem, de például Bükkszentlászló—Bükkszentkereszt nagyon szépen rendbe van téve, az az egyik kedvencem.

A verseny nehézsége lesz a számunkra, hogy az ORB mezőnye várhatóan nagyon kijárja majd a pályákat, ami a mi utcai gumijainkra nézve elég defektveszélyes. De hát ilyen a rali, pont emiatt a kiszámíthatatlansága miatt szeretjük.“

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program