Wirtmann: Veszélyes lett volna folytatni

Az első kör végén állt ki Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti a Nyíregyháza Rally historic mezőnyéből.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros már az első gyorsaságin defektet kapott, de emellett elgörbült a Ford Escort Mk II-es tengelycsonkja, az irányítókarja, a gólyalába és a kormánymű fogasléce is. A szervizparkig még eljutottak, de Benitó főmérnökúr véleménye az volt, hogy életveszélyes lenne a folytatás, így a verseny feladása mellett döntöttek.

Az éves értékelésben a D csoportban így is bajnokok lettek, historic abszolút értékelésben pedig a második helyet szerezték meg.

„Jó verseny lett volna, ha nem mossa szét az eső – mondta Wirtmann. – Mi az Eb és az ORB-mezőny után rajtoltunk, akkor már eléggé szét volt rúgva a pálya. A legnagyobb problémát az okozta, hogy a földet, az apró murvát lejárták, csak a nagyobb kövek maradtak. Mivel a víz visszafolyt rá, nem lehetett látni, hol vannak a kövek.

Az első körben kétszer ütöttük meg a kereket, egyszer defektet is kaptunk. A szervizparkig még elevickéltünk, de ott kiderült, hogy szinte minden elgörbült a futóművön. Benitó főmérnökúr szerint kicserélhettük volna a tengelycsonkot, de minden alkatrész cseréjére nem volt idő, és úgy életveszélyes lett volna versenyezni. Nem tehettem mást, meghoztam a döntést, kiállunk.

Szerettünk volna ezen a versenyen megküzdeni a historic abszolút bajnoki címéért, ami így nem sikerült, másodikok lettünk ebben a bajnokságban. Gratulálok Fehérvári Csabáéknak, nagyon szívós munkával dolgoztak meg a bajnoki címért.

A D csoportban így is bajnokok lettünk, aminek nagyon örülök, mint ahogyan az abszolút második helynek is. Az idén a CEZ-bajnokságra akartunk rámenni, de az első két versenyünkön ott sem volt szerencsénk.

Ez egy ilyen év, de azért egy bajnoki címmel és két bajnoki második hellyel (historic abszolút és CEZ historic D csoport) nem kell szégyenkeznünk.“

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
  • Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
  • Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
  • Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely
  • Nyíregyháza Rali: műszaki hiba miatt kiállt

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút 2., Historic CEZ D csoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.