Wirtmann: Veszélyes lett volna folytatni

Az első kör végén állt ki Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti a Nyíregyháza Rally historic mezőnyéből.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros már az első gyorsaságin defektet kapott, de emellett elgörbült a Ford Escort Mk II-es tengelycsonkja, az irányítókarja, a gólyalába és a kormánymű fogasléce is. A szervizparkig még eljutottak, de Benitó főmérnökúr véleménye az volt, hogy életveszélyes lenne a folytatás, így a verseny feladása mellett döntöttek.

Az éves értékelésben a D csoportban így is bajnokok lettek, historic abszolút értékelésben pedig a második helyet szerezték meg.

„Jó verseny lett volna, ha nem mossa szét az eső – mondta Wirtmann. – Mi az Eb és az ORB-mezőny után rajtoltunk, akkor már eléggé szét volt rúgva a pálya. A legnagyobb problémát az okozta, hogy a földet, az apró murvát lejárták, csak a nagyobb kövek maradtak. Mivel a víz visszafolyt rá, nem lehetett látni, hol vannak a kövek.

Az első körben kétszer ütöttük meg a kereket, egyszer defektet is kaptunk. A szervizparkig még elevickéltünk, de ott kiderült, hogy szinte minden elgörbült a futóművön. Benitó főmérnökúr szerint kicserélhettük volna a tengelycsonkot, de minden alkatrész cseréjére nem volt idő, és úgy életveszélyes lett volna versenyezni. Nem tehettem mást, meghoztam a döntést, kiállunk.

Szerettünk volna ezen a versenyen megküzdeni a historic abszolút bajnoki címéért, ami így nem sikerült, másodikok lettünk ebben a bajnokságban. Gratulálok Fehérvári Csabáéknak, nagyon szívós munkával dolgoztak meg a bajnoki címért.

A D csoportban így is bajnokok lettünk, aminek nagyon örülök, mint ahogyan az abszolút második helynek is. Az idén a CEZ-bajnokságra akartunk rámenni, de az első két versenyünkön ott sem volt szerencsénk.

Ez egy ilyen év, de azért egy bajnoki címmel és két bajnoki második hellyel (historic abszolút és CEZ historic D csoport) nem kell szégyenkeznünk.“

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
  • Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
  • Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
  • Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely
  • Nyíregyháza Rali: műszaki hiba miatt kiállt

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút 2., Historic CEZ D csoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax