Wirtmann visszatér a historic rally Európa-bajnokságra

Négy év után tér vissza Wirtmann Ferenc és Kerekes József a historic rally Európa-bajnokságra a Ford Escort Mk II-essel, amelyen 2018-ban a 3-as (D) csoportban az év végi második helyen végeztek. Most nem a bajnoki pontok lesznek a legfontosabbak – hiszen a tervek szerint három Eb-futamon indulnak –, de minden versenyen jó eredményt szeretnének elérni. Az első megmérettetésük a csehországi Vltava Rally lesz a hétvégén, ahol Wirtmann már korábban is igen komoly eredményeket ért el. 

„Azt már az év elején eldöntöttük, hogy a magyar bajnokság mellett szeretnénk külföldön is jó versenyeken indulni – mondta Wirtmann. – Nagyon sok jó versenyt rendeznek a környező országokban, de az egyik legjobb a Vltava Rally. Mivel ez a CEZ mellett Eb-futam is, úgy gondoltuk, benevezünk az Eb-re. Itt és a Mecsek Rallyn biztosan indulunk, ami mellett még egy verseny jöhet szóba, de azt majd később választjuk ki. 

Mivel csak három versenyen indulunk, a bajnoki pontokkal nem is lesz érdemes foglalkozni, de mindenhol szeretnénk megállni a helyünket. A Vltava Rallyn nagyon erős a mezőny, az E csoportba tartozó autókkal nem tudjuk felvenni a versenyt. Abszolútban az első tíz már nagyon jó eredmény lenne.

Fotó: Wirtmann Ferenc

D (hivatalos nevén a 3-as) csoportba nyolcan neveztünk az Eb-értékelésbe. Zippo az Audival és Karl Wagner a Porschéval lesznek a legnagyobb ellenfelek, de a másik porschés, Pentti Veikkanen is jól szokott menni. A kategóriában egy harmadik helyezéssel már több mint elégedett lennék. 

A Boldogkő Rally után volt egy kis dolgunk az Escorttal. Ott a helyszínen futóművet cseréltek a srácok, de otthon szétszedtük az autót újra. Volt egy kis karosszéria munka is, én volt a fényező mester, ecsettel nagyon szépen kijavítottam mindent.

Fotó: Wirtmann Ferenc

Egy pár alkatrészt kellett rendelnünk Angliából, amik gyorsan meg is érkeztek, de a vámról még nem tudtuk elhozni őket, ezért a másik autóból kellett kiszerelni. 

Mi már úton vagyunk Klatovyba, a csapat később jön utánuk. Sajnos betegség miatt két csapattagunkat is nélkülöznünk kell, köztük Bodony Béla szakácsunkat is. Az egyetlen vigaszunk, hogy a szervizparkban nagyon finom kolbászokat árulnak, így nem kell majd egész héten diétáznunk.“

Fotó: Wirtmann Ferenc
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program