Wirtmann visszatér a historic rally Európa-bajnokságra

Négy év után tér vissza Wirtmann Ferenc és Kerekes József a historic rally Európa-bajnokságra a Ford Escort Mk II-essel, amelyen 2018-ban a 3-as (D) csoportban az év végi második helyen végeztek. Most nem a bajnoki pontok lesznek a legfontosabbak – hiszen a tervek szerint három Eb-futamon indulnak –, de minden versenyen jó eredményt szeretnének elérni. Az első megmérettetésük a csehországi Vltava Rally lesz a hétvégén, ahol Wirtmann már korábban is igen komoly eredményeket ért el. 

„Azt már az év elején eldöntöttük, hogy a magyar bajnokság mellett szeretnénk külföldön is jó versenyeken indulni – mondta Wirtmann. – Nagyon sok jó versenyt rendeznek a környező országokban, de az egyik legjobb a Vltava Rally. Mivel ez a CEZ mellett Eb-futam is, úgy gondoltuk, benevezünk az Eb-re. Itt és a Mecsek Rallyn biztosan indulunk, ami mellett még egy verseny jöhet szóba, de azt majd később választjuk ki. 

Mivel csak három versenyen indulunk, a bajnoki pontokkal nem is lesz érdemes foglalkozni, de mindenhol szeretnénk megállni a helyünket. A Vltava Rallyn nagyon erős a mezőny, az E csoportba tartozó autókkal nem tudjuk felvenni a versenyt. Abszolútban az első tíz már nagyon jó eredmény lenne.

Fotó: Wirtmann Ferenc

D (hivatalos nevén a 3-as) csoportba nyolcan neveztünk az Eb-értékelésbe. Zippo az Audival és Karl Wagner a Porschéval lesznek a legnagyobb ellenfelek, de a másik porschés, Pentti Veikkanen is jól szokott menni. A kategóriában egy harmadik helyezéssel már több mint elégedett lennék. 

A Boldogkő Rally után volt egy kis dolgunk az Escorttal. Ott a helyszínen futóművet cseréltek a srácok, de otthon szétszedtük az autót újra. Volt egy kis karosszéria munka is, én volt a fényező mester, ecsettel nagyon szépen kijavítottam mindent.

Fotó: Wirtmann Ferenc

Egy pár alkatrészt kellett rendelnünk Angliából, amik gyorsan meg is érkeztek, de a vámról még nem tudtuk elhozni őket, ezért a másik autóból kellett kiszerelni. 

Mi már úton vagyunk Klatovyba, a csapat később jön utánuk. Sajnos betegség miatt két csapattagunkat is nélkülöznünk kell, köztük Bodony Béla szakácsunkat is. Az egyetlen vigaszunk, hogy a szervizparkban nagyon finom kolbászokat árulnak, így nem kell majd egész héten diétáznunk.“

Fotó: Wirtmann Ferenc
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax