Wirtmann volt a sztár az új játékautójával

Hatalmas sikert aratott Wirtmann Ferenc és Barna György vadonatúj Ford Escort Mk II-ese a Vredestein Miskolc Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott párossal többen is autót szerettek volna cserélni. Az Mk II-esnek nem csak az első éles bevetése volt a verseny, hanem gyakorlatilag az első shake down tesztje is, ezért több apró hiba is előjött rajta, amelyeket azonban a verseny során meg tudtak oldani, így mindkét nap megnyerték a D csoport értékelését, így két győzelemmel vezetik a Historic Országos Ralibajnokság D csoport bajnokságát, de Wirtmann szerint nem ez számít, csak az élmény.

079B2022 (Large)

„Fantasztikus az autó! Egy igazi gonosz ördög, amivel el sem tudom mondani milyen jó menni” – lelkendezett Wirtmann Ferenc. „Többen el akarták cserélni. Egy szlovák páros felajánlott érte egy Evo VIII-as Mitsubishit, két Mazdát és egy telket, másoktól pedig egy VFTS-t, egy tréningautót, egy buszt, egy kis családi házat és két barátnőt kaptunk volna. Kicsit úgy éreztem magam, mint gyerekkoromban, amikor bevittem az iskolába az új játékautómat és mindenki el akarta cserélni.”

079B3597 (Large)

„A szurkolóknak is nagyon tetszett, többen mondták, hogy az Mk I-es szebb, de ez egy csoda. Volt, aki azt mesélte, hogy lement az első osztály, a nézők elkezdtek sétálni az úton, egyszer csak felüvöltött az erdő és rájuk rontott valami szörnyeteg. Ezek után képzelheted, milyen élmény volt az autót vezetni.”

„Szerettem volna a verseny előtt tesztelni az Mk II-est, de annyira az utolsó pillanatban lettünk kész, hogy a verseny volt a shake down tesztünk is. Számítottunk rá, hogy sok apró műszaki hiba kijön rajta. Ez így is volt. Felakadt a gáz, benyomta a váltó olajat az utastérbe, amitől rettenetesen csúszott az autó belseje, befogott a hátsó fék, összeültek a rugók, amitől még alacsonyabb lett az autó, még kevésbé tudtam levagdalni a kanyarokat.”

079B3200 (Large)

„A műszaki hibák ellenére mind a két nap megnyertük a D csoportot és vezetjük a bajnokságot, de nem a pontokért mentünk Miskolcra, hanem az élvezetért, azt pedig maximálisan megkaptuk a Fordtól.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. hely, C csoport 6. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. hely

SAE_4400 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax