Wirtmann volt a sztár az új játékautójával

Hatalmas sikert aratott Wirtmann Ferenc és Barna György vadonatúj Ford Escort Mk II-ese a Vredestein Miskolc Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott párossal többen is autót szerettek volna cserélni. Az Mk II-esnek nem csak az első éles bevetése volt a verseny, hanem gyakorlatilag az első shake down tesztje is, ezért több apró hiba is előjött rajta, amelyeket azonban a verseny során meg tudtak oldani, így mindkét nap megnyerték a D csoport értékelését, így két győzelemmel vezetik a Historic Országos Ralibajnokság D csoport bajnokságát, de Wirtmann szerint nem ez számít, csak az élmény.

079B2022 (Large)

„Fantasztikus az autó! Egy igazi gonosz ördög, amivel el sem tudom mondani milyen jó menni” – lelkendezett Wirtmann Ferenc. „Többen el akarták cserélni. Egy szlovák páros felajánlott érte egy Evo VIII-as Mitsubishit, két Mazdát és egy telket, másoktól pedig egy VFTS-t, egy tréningautót, egy buszt, egy kis családi házat és két barátnőt kaptunk volna. Kicsit úgy éreztem magam, mint gyerekkoromban, amikor bevittem az iskolába az új játékautómat és mindenki el akarta cserélni.”

079B3597 (Large)

„A szurkolóknak is nagyon tetszett, többen mondták, hogy az Mk I-es szebb, de ez egy csoda. Volt, aki azt mesélte, hogy lement az első osztály, a nézők elkezdtek sétálni az úton, egyszer csak felüvöltött az erdő és rájuk rontott valami szörnyeteg. Ezek után képzelheted, milyen élmény volt az autót vezetni.”

„Szerettem volna a verseny előtt tesztelni az Mk II-est, de annyira az utolsó pillanatban lettünk kész, hogy a verseny volt a shake down tesztünk is. Számítottunk rá, hogy sok apró műszaki hiba kijön rajta. Ez így is volt. Felakadt a gáz, benyomta a váltó olajat az utastérbe, amitől rettenetesen csúszott az autó belseje, befogott a hátsó fék, összeültek a rugók, amitől még alacsonyabb lett az autó, még kevésbé tudtam levagdalni a kanyarokat.”

079B3200 (Large)

„A műszaki hibák ellenére mind a két nap megnyertük a D csoportot és vezetjük a bajnokságot, de nem a pontokért mentünk Miskolcra, hanem az élvezetért, azt pedig maximálisan megkaptuk a Fordtól.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. hely, C csoport 6. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. hely

SAE_4400 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.