Wirtmann: Zöld lámpa, egyes, reccs…

A Tatabánya Rali szombat esti rajtceremóniája után, etapon esett ki Wirtmann Ferenc és Barna György, miután a Ford Escort Brutal Turbónak tönkrement a váltója. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros kétszáz méterre volt az autó éjszakai állomásától, amikor lefogazott az egyes és a kettes fokozat. A különleges szekvenciális váltó egyedi darab, ezért a csapat nem rendelkezik belőle tartalékkal, így a verseny feladására kényszerültek.

„A rajtdobogón még gond nélkül átgurultunk. Estére nem volt parc fermé, ezért egy autókereskedésben akartuk letenni az Escortot” – mesélte Wirtmann Ferenc. „Kb. kétszáz méterre lehettünk tőle, megálltunk egy piros lámpánál. Amikor zöldre váltott, egyest kapcsoltam, nagyot reccsent a váltó és elment az egyes, kettes fokozatunk.”

„Speciális szekvenciális váltó van az autónkban, amiből nincs tartalék. Hármastól felfelé lehetett ugyan használni, de fölösleges lett volna így rajthoz állnunk vasárnap és még nagyobb kárt okozni.”

„Nagyon sajnálom a kiesésünket, mert abszolút tét nélkül, igazi örömautózásra készültünk. Annyi pozitívuma van a dolognak, hogy a bajnokságot már megnyertük és nem tétmeccsen estünk ki műszaki hiba miatt.”

„Tatabányát terveztük az idei utolsó versenyünknek, de így nem tudom, hogy fogjuk kibírni tavaszig. Lehet, hogy valami B-tervet kell kitalálnunk.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax