WIRTMANN: ZSÍRPAPA KONOKUL ÜLDÖZÖTT

Idei ötödik győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel az Országos Historic Rallybajnokság abszolút és D korcsoport értékelésében. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ezzel az abszolút bajnokságban már egész biztosan annyi pontot gyűjtött, hogy nem lehet őket megelőzni, de a D korcsoportban is jelentős az előnyük. Bár sima versenynek tűnt, azért szükség volt egy kis segítségre egy konkurens csapattól és arra is, hogy Zsírpapa nagyon elszántan hajtsa Wirtmannt. 

„Zsírpapa megmondta, hogy meg fog verni, nagyon konokul üldözött, nem volt más választásom, mint menekülni előle – nevetett Wirtmann, majd hozzátette: – Jó kis verseny volt a Vértes Rally, jó minőségű utakon, egy pár gödör volt, de azokat ki lehetett kerülni. 

(Kerekes) Joti a pályabejáráson egy párszor rám szólt, hogy gyorsan megyek, még nem itt kell megnyerni a versenyt, pedig a jó pályabejárás mindennek az alapja. A versenyen már nem volt semmi problémánk. 

Az Escort a Zelezniki Rallyra kapott új motort. Ott nem sokat tudtunk vele menni, de most a verseny végre már bejárattuk. Igaza volt Benito főmérnök úrnak, valóban erősebb lett, mint az előző volt. Az első gyorsokon még 100 fok körül volt az olaj, a verseny végére lement 90-re, úgyhogy elérte az üzemi állapotát. 

Sajnos ezúttal nélkülözni kellett a szakácsunkat, Bodony Bélát, de szerencsére a PSZA Motorsport befogadott minket és nagyon komoly ellátásban volt részünk, amit ezúton is köszönünk.

A bajnoki pontokat még nem számolgattam, a Komló és a Nyíregyháza Rallyn is szeretnénk rajthoz állni, és remélem, hogy ott is ugyanúgy menekülhetünk Zsírpapa elől, ahogyan most is tettük.“ 

WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

Orfű Rally (2021. április 11.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem
Ózd–Eger Rally (2021. május 15–16.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem
Velenje Rally (2021. május 29.), Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem
Salgó Rally (2021. június 5.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem
Mecsek Rally (2021. június 26.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem
Vértes Rally (2021. augusztus 29.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax