Wirtmannak a dobogó a tét

Élesedik a helyzet a historic rali-Európa-bajnokságon, amelynek 12. versenyét szeptember 18-20-a között rendezik az Elba Ralin. Wirtmann Ferenc ezúttal Kerekes Józseffel indul, miután állandó navigátora, Barna György munkahelyi elfoglaltság miatt nem tud részt venni a versenyen. Az autó, a Ford Escort Mk I-es viszont marad a jól bevált.

Wirtmann_CostaBrava1 (Large)

Nagyon fontos állomása a historic Eb-nek az Elba Rali, hiszen a hátralévő három versenyből ez az utolsó 3-as szorzójú. Ahhoz, hogy valakit az év végén értékeljenek, legalább négy 3-as szorzójú versenyen kell rajthoz állnia. Wirtmann számára Elba lesz a negyedik, tehát ezt a kritériumot teljesíti.

2MP_9935 (Large)

A bajnokság szempontjából is fontos lesz a verseny. A C korcsoportban a két éllovastól, Mats Myrselltől és Lucio da Zanchétól már nem lehet elvenni az első két helyezést, ők ezt egymással fogják lemeccselni. A harmadik hely sorsa azonban még nyitott. Ezt jelenleg Valter Chris Jensen birtokolja 156 ponttal, Wirtmann a negyedik 133 ponttal, de mögötte Carlo Falcone szintén 133 pontot gyűjtött, de a 129 pontos Anders Johnsen is eséllyel pályzik a dobogó alsó fokára.

1SR_5803 (Large)

A bajnokságban azonban csak a hat legjobb eredményt értékelik. Wirtmann eddig négy versenyen vett részt, az Elba Rali lesz az ötödik, míg a kettes szorzójú Mecsek Rali a hatodik, így mind a két hátralévő versenyen megszerzett pontjait megtarthatja. Ellenfelei viszont öt, illetve hat pontszerzésnél tartanak, így további két pontszerzés esetén mindenképpen mínuszolniuk kell.

A Mecsek Rali előtt rendezik még az Asturias Ralit Spanyolországban, de mivel ez a szezon egyetlen egyes szorzójú versenye, várhatóan a bajnokság végkimenetelébe nem fog beleszólni.

IMG_2415 copia (Large)

Bárhogy is legyen, a Grawe Életbiztosító Zrt. párosa nehéz futam elé néz.

„Számolgattam a pontjainkat, de arra jutottam, hogy jól kell menni, a lehető legtöbb pontot szerezni és akkor talán lesz esélyünk a Mecsek Ralin megküzdeni a bajnokság harmadik helyéért” – mondta Wirtmann Ferenc.

Wirtmann_Vltava2

„Már azt is nagy dolognak tartom, hogy a C csoportban az első hat helyezett közül mi vagyunk az egyetlenek, akik nem Porschéval indulunk.”

„Az Elba Ralin régi-új beugró navigátorommal, Kerekes Józseffel indulunk, aki a Sanremo Ralin már navigált nekem. Barna Gyuri sajnos munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tud részt venni a versenyen.”

Wirtmann_Vltava3

„Sokat hallottam már Elbáról, a Ford Escortunk gondozója, Léhi Sanyi kétszer is járt ott még Ferjáncz Attilával, ő is sokat sztorizott az alapvetően kis területű, de nagy ralimúlttal rendelkező szigetről.”

„Az biztos, hogy az olasz versenyzőket nehéz lesz itt megverni, de a szezonzáró Mecsek Ralin meg mi leszünk hazai pályán, így az esélyek kiegyenlítődnek.”

Wirtmann_Vltava1

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:

  • 2. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés
  • Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés
  • Vredestein Miskolc Rali (historic ob): D csoport 1. helyezés
  • 29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés
  • Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés
  • 13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés
  • 13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés
  • Baranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezés

Wirtmann_Akropolisz08

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 11 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 237 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 156 pont
  4. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
  5. Carlo Falcone (I) Porsche 914 133 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 76 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 53
  9. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont
  10. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 237 pont
  3. Erik Pedersen (N) 156 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Barna György (H) 85 pont
  7. Mekler-Mikó Edit (H) 76 pont
  8. Sonia Borghese (I) 53 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  • február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  • március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  • április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  • május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  • június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  • június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  • július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  • július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  • augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  • augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  • szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  • október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

Wirtmann_Baranya_079B6490 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  • 2008. C korcsoport bajno
  • 2009. C korcsoport bajnok
  • 2010. C korcsoport bajnok
  • 2011. C korcsoport bajnok
  • 2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.