Wirtmannt a pedálbak állította meg a Sanremo Ralin

A D3-as kategória első és a D csoport második helyéről adta fel a Sanremo Ralit Wirtmann Ferenc és Barna György, miután eltört a Ford Escort Mk II-es pedálbakja. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros jól kezdett a Historic Rali-Európa-bajnokság második futamán, és minden tervszerűen haladt. A hatodik gyorsasági szakaszon azonban eltört a pedálbak, ami miatt végül Wirtmann nem tudta használni a kuplungot és így az utolsó három gyorsaságin nem tudott elrajtolni. Ennek ellenére a magyar páros megőrizte második helyét a D csoport bajnokságában.

WirtmannSanremo2015

„Nagyon jó kis verseny volt, nagyon készültünk rá és az első napon minden tervszerűen alakult” – mondta Wirtmann. „Három pálya volt pénteken. Az első körben óvatosan mentünk, a másodikban gyorsultunk. A Sanremo Ralin szokás, hogy a második körben a kettes és a hármas pályát összekötik és egy hosszú gyorsaságiként rendezik, ráadásul éjszaka. Mi erre spóroltunk, de sajnos ez elmaradt a sok baleset miatt.”

2021-63e Rally Costa Brava (Large)

„Másnap is szerettünk volna jó húzós tempót autózni, de eltört a pedálbakunk, ami miatt először csak mozgott a kuplung- és a fékpedál. A gyorsasági után meghegesztettük, de az sem tartott sokáig. Három szakasszal a vége előtt már úgy álltunk, hogy hiába nyomtam a kuplungpedált, nem történt semmi.”

63è costa brava_017_010 (Large)

„Fék nélkül még csak elrajtoltam volna, hiszen ha óvatosan megyünk le, akkor is szerezhettünk volna Eb-pontokat, de kuplung nélkül nem tudtunk elrajtolni. A szabály szerint járó motorral kell odaállni a rajthoz, amikor elrajtoltatnak, akkor le kellett volna állítani, egyest kapcsolni, és önindítóval megmozdítani az autó. Ez még akár sikerülhetett is volna, ha nem egy hegyi szerpentin aljában vagyunk.”

0544-63e Rally Costa Brava (Large)

„Sajnálom, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt. Az autó sokat javult a Costa Brava Rali óta. A fékproblémánkat sikerült kiküszöbölni, most már csak az orrtolásával kell kezdenünk valamit. Még én sem érzem annyira az Mk II-est, mint az elődjét, de nagyon bizakodó vagyok.”

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a második futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 30 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 14 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 12 pont
  4. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont
  5.     Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont
  6.     Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 1 pont

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame, 30 pont
  2. Barna György, 14 pont
  3. Roberto Brea, 12 pont
  4. Marie-Josée Cardi, 1 pont
  5.     Bazsó Ildikó, 1 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Miskolc Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Miskolc Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

1559-63e Rally Costa Brava (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)

április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)

április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)

május 1. International Rally of the Lakes (Írország)

május 15. Rally of Spain (Spanyolország)

május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)

június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)

június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)

július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)

július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)

augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)

augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)

szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)

október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)

október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.