Wirtmannt a pedálbak állította meg a Sanremo Ralin

A D3-as kategória első és a D csoport második helyéről adta fel a Sanremo Ralit Wirtmann Ferenc és Barna György, miután eltört a Ford Escort Mk II-es pedálbakja. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros jól kezdett a Historic Rali-Európa-bajnokság második futamán, és minden tervszerűen haladt. A hatodik gyorsasági szakaszon azonban eltört a pedálbak, ami miatt végül Wirtmann nem tudta használni a kuplungot és így az utolsó három gyorsaságin nem tudott elrajtolni. Ennek ellenére a magyar páros megőrizte második helyét a D csoport bajnokságában.

WirtmannSanremo2015

„Nagyon jó kis verseny volt, nagyon készültünk rá és az első napon minden tervszerűen alakult” – mondta Wirtmann. „Három pálya volt pénteken. Az első körben óvatosan mentünk, a másodikban gyorsultunk. A Sanremo Ralin szokás, hogy a második körben a kettes és a hármas pályát összekötik és egy hosszú gyorsaságiként rendezik, ráadásul éjszaka. Mi erre spóroltunk, de sajnos ez elmaradt a sok baleset miatt.”

2021-63e Rally Costa Brava (Large)

„Másnap is szerettünk volna jó húzós tempót autózni, de eltört a pedálbakunk, ami miatt először csak mozgott a kuplung- és a fékpedál. A gyorsasági után meghegesztettük, de az sem tartott sokáig. Három szakasszal a vége előtt már úgy álltunk, hogy hiába nyomtam a kuplungpedált, nem történt semmi.”

63è costa brava_017_010 (Large)

„Fék nélkül még csak elrajtoltam volna, hiszen ha óvatosan megyünk le, akkor is szerezhettünk volna Eb-pontokat, de kuplung nélkül nem tudtunk elrajtolni. A szabály szerint járó motorral kell odaállni a rajthoz, amikor elrajtoltatnak, akkor le kellett volna állítani, egyest kapcsolni, és önindítóval megmozdítani az autó. Ez még akár sikerülhetett is volna, ha nem egy hegyi szerpentin aljában vagyunk.”

0544-63e Rally Costa Brava (Large)

„Sajnálom, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt. Az autó sokat javult a Costa Brava Rali óta. A fékproblémánkat sikerült kiküszöbölni, most már csak az orrtolásával kell kezdenünk valamit. Még én sem érzem annyira az Mk II-est, mint az elődjét, de nagyon bizakodó vagyok.”

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a második futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 30 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 14 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 12 pont
  4. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont
  5.     Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont
  6.     Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 1 pont

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame, 30 pont
  2. Barna György, 14 pont
  3. Roberto Brea, 12 pont
  4. Marie-Josée Cardi, 1 pont
  5.     Bazsó Ildikó, 1 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Miskolc Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Miskolc Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

1559-63e Rally Costa Brava (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)

április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)

április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)

május 1. International Rally of the Lakes (Írország)

május 15. Rally of Spain (Spanyolország)

május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)

június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)

június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)

július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)

július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)

augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)

augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)

szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)

október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)

október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax