Wirtmannt a pedálbak állította meg a Sanremo Ralin

A D3-as kategória első és a D csoport második helyéről adta fel a Sanremo Ralit Wirtmann Ferenc és Barna György, miután eltört a Ford Escort Mk II-es pedálbakja. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros jól kezdett a Historic Rali-Európa-bajnokság második futamán, és minden tervszerűen haladt. A hatodik gyorsasági szakaszon azonban eltört a pedálbak, ami miatt végül Wirtmann nem tudta használni a kuplungot és így az utolsó három gyorsaságin nem tudott elrajtolni. Ennek ellenére a magyar páros megőrizte második helyét a D csoport bajnokságában.

WirtmannSanremo2015

„Nagyon jó kis verseny volt, nagyon készültünk rá és az első napon minden tervszerűen alakult” – mondta Wirtmann. „Három pálya volt pénteken. Az első körben óvatosan mentünk, a másodikban gyorsultunk. A Sanremo Ralin szokás, hogy a második körben a kettes és a hármas pályát összekötik és egy hosszú gyorsaságiként rendezik, ráadásul éjszaka. Mi erre spóroltunk, de sajnos ez elmaradt a sok baleset miatt.”

2021-63e Rally Costa Brava (Large)

„Másnap is szerettünk volna jó húzós tempót autózni, de eltört a pedálbakunk, ami miatt először csak mozgott a kuplung- és a fékpedál. A gyorsasági után meghegesztettük, de az sem tartott sokáig. Három szakasszal a vége előtt már úgy álltunk, hogy hiába nyomtam a kuplungpedált, nem történt semmi.”

63è costa brava_017_010 (Large)

„Fék nélkül még csak elrajtoltam volna, hiszen ha óvatosan megyünk le, akkor is szerezhettünk volna Eb-pontokat, de kuplung nélkül nem tudtunk elrajtolni. A szabály szerint járó motorral kell odaállni a rajthoz, amikor elrajtoltatnak, akkor le kellett volna állítani, egyest kapcsolni, és önindítóval megmozdítani az autó. Ez még akár sikerülhetett is volna, ha nem egy hegyi szerpentin aljában vagyunk.”

0544-63e Rally Costa Brava (Large)

„Sajnálom, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt. Az autó sokat javult a Costa Brava Rali óta. A fékproblémánkat sikerült kiküszöbölni, most már csak az orrtolásával kell kezdenünk valamit. Még én sem érzem annyira az Mk II-est, mint az elődjét, de nagyon bizakodó vagyok.”

Historic Rali-Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása a második futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 30 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 14 pont
  3. Maurizio Pagella, Porsche 911 SC 12 pont
  4. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont
  5.     Marc Valliccioni, Renault 5 Turbo, 1 pont
  6.     Leitold Károly, Fiat Abarth 131 Rally, 1 pont

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame, 30 pont
  2. Barna György, 14 pont
  3. Roberto Brea, 12 pont
  4. Marie-Josée Cardi, 1 pont
  5.     Bazsó Ildikó, 1 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2. hely, D3 kategória 1. hely

Miskolc Rali, 1. futam C csoport 1. hely

Miskolc Rali, 2. futam C csoport 1. hely

Sanremo Rali, műszaki hiba miatt kiesett

1559-63e Rally Costa Brava (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)

április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)

április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)

május 1. International Rally of the Lakes (Írország)

május 15. Rally of Spain (Spanyolország)

május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)

június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)

június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)

július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)

július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)

augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)

augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)

szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)

október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)

október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“