Zagyva Dorka: A legnehezebb versenyem következik, de már nagyon várom

Pályafutása leghosszabb és egyben legnehezebb versenyére készül Zagyva Dorka és Spitzer Gábor. A Rally Hungaryn 180 gyorsasági kilométer és 882 kilométer össztáv vár a Peugeot Kupa résztvevőire és nem utolsó sorban összemérhetik tudásukat az Európa-bajnokság legjobbjaival is. 

„Komoly verseny lesz és nagyon komoly koncentrációt igényel. Még sohasem mentem ilyen hosszú távon, de már nagyon várom – lelkendezett Zagyva Dorka. – Augusztus elején, a Veszprém Rallyn versenyeztem utoljára a Peugeot 208 Rally4-gyel és már nagyon hiányzik. 

Szeptemberben kezdtem az egyetemet, ami miatt a Győr Rallyt ki kellett hagynom, de a Rally Hungaryn mindenképpen indulni akartam. Sok belsőkamerás felvételt nézek, apuval (Zagyva Lajos) már átbeszéltük a versenyt. Kedden az egyetem után megyek haza, szerdán pedig szeretnénk tesztelni. Ott apu is segíteni fog, csütörtöktől viszont (Spitzer) Gáborral kell feldolgoznunk a pályákat. 

Erős lesz a mezőny, de nem szeretném magamat olyanokhoz hasonlítani, akiknek sokkal több tapasztalatuk van, mint nekem. Ezt a versenyt a tanulásnak szánom, rengeteg olyan körülmény lesz, amivel még nem találkoztam, így a legfontosabb célunk a célba érkezés. Addig pedig a verseny minden pillanatát szeretném élvezni.“

Zagyva Dorka
Fotó: Zagyva Dorka

Bár több évtizedes tapasztalattal rendelkezik Spitzer Gábor, meglepő módon neki is ez lesz az első alkalom, hogy Európa-bajnoki futamon indulhat. 

„Én is most szembesültem vele, egy a Rally Hungary lesz az Eb debütálásom – nevetett Spitzer Gábor. – Füzér kivételével minden pályán mentem már, ott viszont a murvás részre nagyon kíváncsi vagyok. A gumikezelés szempontjából akár döntő is lehet. 

Eddig mindig egy pótkerékkel versenyeztünk Dorkával, de most kettőt kell magunkkal vinni. Vasárnap napközben nem lesz szerviz és szombaton is több gyorsaságit kell megtennünk az első kerékcsere lehetőségig. A két pótkerékkel másképp viselkedik az autó, ennek a kitapasztalása lesz a szerdai tesztünk egyik feladata. 

Nagyon sokat versenyeztem már, és azt gondolom, hogy Dorkával most is megoldjuk a feladatunkat, de azért egy egészséges izgalom van bennem. Komoly kihívásnak tekintem a versenyt. 

Kíváncsi leszek az Eb-mezőny teljesítményére is. Dorka hiába mondja, hogy nem fogja nézni az ő idejüket, az lesz az első, amikor lejövünk egy gyorsaságiról, de az lenne a baj, ha ez nem így lenne. 

Ugyanakkor tisztában van vele, hogy nekünk itt most nem kell senkivel versenyeznünk, hanem tapasztalatot kell szereznie, amire a lehető legjobb dolog egy ilyen nehéz verseny.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“