Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: A mezőn találtuk meg a kereket

Kategória harmadik és negyedik helyezéssel zárta Zagyva Dorka az R-Cup Challenge kiskunlacházi futamát, ahol először ült mellette új navigátora, Spitzer Frida. Vele egy kisebb kalandot is átéltek, amikor elgurult a Peugeot 208 Rally4 bal első kereke. 

Több, rallypályán megrendezett verseny után visszatért az R-Cup Challenge a kiskunlacházi repülőtérre. A bajnoki hajrában Zagyva Dorka csapata úgy döntött, hogy a Citroën C2 R2 Max helyett ezúttal a jóval gyorsabb Peugeot 208 Rally4-gyel áll rajthoz, amivel a pontszerzés esélyét akarták növelni. 

Dorka a licences 2wd (kétkerék-hajtású) kategóriában a harmadik helyen végzett, T2,0+ kategóriában negyedik, abszolút értékelésben 11. lett. A női kategóriát pedig – amelynek négy indulója volt – megnyerte. 

Zagyva Dorka
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ezen a versenyen debütált Dorka mellett Spitzer Frida – az egykori navigátor, Spitzer Gábor lánya –, akivel hosszútávon szeretnének együtt versenyezni.

Kisebb riadalmat okozott a csapatban, amikor egy vízelvezető árokban kiszakadt a Peugeot kereke, és először úgy tűnt, nem tudják folytatni a versenyt. Ekkor Csóra Dominik azonnal felajánlotta a saját Mitsubishi Lancerét, hogy Dorka azzal fejezze be a versenyt. 

Erre azonban végül nem volt szükség, mert egy rögtönzött, de annál komolyabb csapat állt neki az autó megjavításának, élén Zagyva Lajossal, Dorka édesapjával, de besegített Németh 8V Péter, Spitzer Gábor, illetve Csóra Dominik édesapja, Csóra György is. Ezek után pedig az eredmény nem lehetett más, mint siker, így Dorka a Peugeot-val folytatta a versenyt. 

Mivel az R-Cup Challenge-ben négy körből a három legjobb eredmény számít, így a baleset miatt feladott futamot mínuszolhatta. 

Zagyva Dorka
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

„Nagyon–nagyon jó versenyünk volt most is – lelkendezett Dorka. – A csapat úgy döntött, hogy rámegyünk a pontszerzésre és ennek érdekében a Peugeot-val indultam. Versenyeztem már ezzel az autóval, de azért vissza kellett hozzá szokni, mert más, mint a Citroën. 

Most ült mellettem először versenyen Spitzer Frida, akivel szeretnénk közösen építeni a pályafutásunkat, úgy tűnik, hogy az összhang megvan köztünk, úgyhogy ez nem lesz akadály. 

Pont Fridával mentünk, amikor egy visszafordítóban kicsit lejjebb engedtem a kelleténél és lecsúsztam egy vízelvezetőbe, ahol kiszakadt a bal első kerék. Szerencsére sikerült olyan helyen megállnunk, ahol nem zavartuk a versenyt, így nem kellett miattunk megállítani. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Nagyon mérges voltam magamra, hogy megint kárt tettem az autóban, de aztán jött apa és mondta, hogy valószínűleg műszaki hiba okozta. Akkor egy kicsit megnyugodtam. A kereket a kiszakadt tőcsavarokkal együtt megtaláltuk a mezőn, de először úgy tűnt, hogy nem tudom folytatni a versenyt. 

Ekkor jött Csóra Dominik és felajánlotta, hogy menjek a Mitsubishijével. Képzelheted, még soha sem vezettem négykerék-hajtású, ilyen erős, ekkora autót, úgyhogy nagyon szorítottam apáéknak, hogy meg tudják javítani a Peugeot-t. Ez sikerült, szóval azzal tudtam befejezni a versenyt. 

Az utolsó két körben egyedül mentem, ezáltal nem volt rajtam teher, hogy vigyázni kell a navigátoromra/utasomra. És persze könnyebb is volt így az autó. Az utolsó két köröm volt a legjobb. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Szerettem volna T2,0+-ban dobogóra állni, de a negyedik hely is szép eredmény, sokat tanultam most is, köszönöm mindenkinek, aki segített a versenyzésben és a Peugeot helyreállításában.“

„Nagyon ügyesen, felnőtt fejjel gondolkodva versenyzett Dorka – állította édesapja, Zagyva Lajos. – A kerék kiszakadásának okát pontosan nem tudjuk, de biztos, hogy műszaki hiba okozta, Dorka ott nem tudta semmivel így kiütni. 

Szerencsére sikerült kijavítanunk és a következő körben már újra a Peugeot-val mehetett. Az eredménnyel és Dorka fejlődésével is abszolút elégedettek lehetünk.“

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“