Kategória harmadik és negyedik helyezéssel zárta Zagyva Dorka az R-Cup Challenge kiskunlacházi futamát, ahol először ült mellette új navigátora, Spitzer Frida. Vele egy kisebb kalandot is átéltek, amikor elgurult a Peugeot 208 Rally4 bal első kereke.
Több, rallypályán megrendezett verseny után visszatért az R-Cup Challenge a kiskunlacházi repülőtérre. A bajnoki hajrában Zagyva Dorka csapata úgy döntött, hogy a Citroën C2 R2 Max helyett ezúttal a jóval gyorsabb Peugeot 208 Rally4-gyel áll rajthoz, amivel a pontszerzés esélyét akarták növelni.
Dorka a licences 2wd (kétkerék-hajtású) kategóriában a harmadik helyen végzett, T2,0+ kategóriában negyedik, abszolút értékelésben 11. lett. A női kategóriát pedig – amelynek négy indulója volt – megnyerte.
Ezen a versenyen debütált Dorka mellett Spitzer Frida – az egykori navigátor, Spitzer Gábor lánya –, akivel hosszútávon szeretnének együtt versenyezni.
Kisebb riadalmat okozott a csapatban, amikor egy vízelvezető árokban kiszakadt a Peugeot kereke, és először úgy tűnt, nem tudják folytatni a versenyt. Ekkor Csóra Dominik azonnal felajánlotta a saját Mitsubishi Lancerét, hogy Dorka azzal fejezze be a versenyt.
Erre azonban végül nem volt szükség, mert egy rögtönzött, de annál komolyabb csapat állt neki az autó megjavításának, élén Zagyva Lajossal, Dorka édesapjával, de besegített Németh 8V Péter, Spitzer Gábor, illetve Csóra Dominik édesapja, Csóra György is. Ezek után pedig az eredmény nem lehetett más, mint siker, így Dorka a Peugeot-val folytatta a versenyt.
Mivel az R-Cup Challenge-ben négy körből a három legjobb eredmény számít, így a baleset miatt feladott futamot mínuszolhatta.
„Nagyon–nagyon jó versenyünk volt most is – lelkendezett Dorka. – A csapat úgy döntött, hogy rámegyünk a pontszerzésre és ennek érdekében a Peugeot-val indultam. Versenyeztem már ezzel az autóval, de azért vissza kellett hozzá szokni, mert más, mint a Citroën.
Most ült mellettem először versenyen Spitzer Frida, akivel szeretnénk közösen építeni a pályafutásunkat, úgy tűnik, hogy az összhang megvan köztünk, úgyhogy ez nem lesz akadály.
Pont Fridával mentünk, amikor egy visszafordítóban kicsit lejjebb engedtem a kelleténél és lecsúsztam egy vízelvezetőbe, ahol kiszakadt a bal első kerék. Szerencsére sikerült olyan helyen megállnunk, ahol nem zavartuk a versenyt, így nem kellett miattunk megállítani.
Nagyon mérges voltam magamra, hogy megint kárt tettem az autóban, de aztán jött apa és mondta, hogy valószínűleg műszaki hiba okozta. Akkor egy kicsit megnyugodtam. A kereket a kiszakadt tőcsavarokkal együtt megtaláltuk a mezőn, de először úgy tűnt, hogy nem tudom folytatni a versenyt.
Ekkor jött Csóra Dominik és felajánlotta, hogy menjek a Mitsubishijével. Képzelheted, még soha sem vezettem négykerék-hajtású, ilyen erős, ekkora autót, úgyhogy nagyon szorítottam apáéknak, hogy meg tudják javítani a Peugeot-t. Ez sikerült, szóval azzal tudtam befejezni a versenyt.
Az utolsó két körben egyedül mentem, ezáltal nem volt rajtam teher, hogy vigyázni kell a navigátoromra/utasomra. És persze könnyebb is volt így az autó. Az utolsó két köröm volt a legjobb.
Szerettem volna T2,0+-ban dobogóra állni, de a negyedik hely is szép eredmény, sokat tanultam most is, köszönöm mindenkinek, aki segített a versenyzésben és a Peugeot helyreállításában.“
„Nagyon ügyesen, felnőtt fejjel gondolkodva versenyzett Dorka – állította édesapja, Zagyva Lajos. – A kerék kiszakadásának okát pontosan nem tudjuk, de biztos, hogy műszaki hiba okozta, Dorka ott nem tudta semmivel így kiütni.
Szerencsére sikerült kijavítanunk és a következő körben már újra a Peugeot-val mehetett. Az eredménnyel és Dorka fejlődésével is abszolút elégedettek lehetünk.“