Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Nagy falat volt a Rally Hungary, de élveztem

Nem kis feladatra vállalkozott Zagyva Dorka, aki idén debütált ORB2-ben, majd ORB1-ben, a Rally Hungaryn pedig egy teljes Európa-bajnoki távot kellett teljesítenie. Rutinos navigátorával, Spitzer Gáborral a céljuk a tapasztalatszerzés és a verseny teljesítése volt. Mindkettőt kipipálhatták, miközben a Peugeot Kupa értékelésében a hatodik helyet szerezték meg a 208 Rally4-gyel. 

„Tényleg nagyon nagy falat volt a Rally Hungary – mondta Zagyva Dorka. – Óriási dolog, hogy ilyen fiatalon rajthoz tudtam állni egy Európa-bajnoki távon. Volt bennem félelem, hiszen komoly pályákról van szó, amelyek sokkal nagyobb felkészültséget és tapasztalatot igényelnek, mint ami nekem jelenleg van. 

Apuval (Zagyva Lajos) megbeszéltük a verseny előtt, hogy szépen, a saját tempómban megyek és hogy csak a tapasztalatszerzésre koncentrálok. Az első három gyorsaságin ennek ellenére nagyon be voltam feszülve. 

Megbeszéltük azt is, hogy nem nézzük az időket, de ezt nem lehet betartani, és nagyon le voltam törve, amikor láttam, mennyit kaptam a Peugeot kupa élmezőnyétől. Aztán odajött hozzám ifj. Tóth János és kitisztította a fejemet. Mondta, hogy ne legyek elkenődve, először megyek ezeken a pályákon, ne akarjak azokkal versenyezni, akiknek több év rutinjuk van. 

Fotó: Zagyva Dorka

Így is nagyon sokat tanultam. Ezen a versenyen látszott igazán, hogy mekkora jelentősége van az itinernek. Volt olyan kanyar, amit alulértékeltem a pályabejáráson, ezért meglepett, ami után nehéz volt bízni az itineremben, még akkor is, amikor jó volt. 

A második napi pályák jobban tetszettek. Akkor már túl voltam az első napon, amitől a legjobban tartottam, úgyhogy sokkal felszabadultabban versenyeztem. Arra azért büszke vagyok, hogy a visszapillantókat leszámítva karcmentesen hoztam célba az autót.

Vasárnap estére nagyon kimerültem, rengeteg impulzus ért a hétvége alatt, hazafelé el is aludtam az autóban. Hétfőn pihentem, nem mentem be az egyetemre sem, csak kedden. Akkor tértem vissza a hétköznapokba, a tanuláshoz, de nagyon szép emlékeim vannak a Rally Hungaryről. 

Fotó: Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette számomra ezt a versenyt és hálásan köszönöm a sok szurkolást, nagyon jól esett! Találkozunk a Mikulás Rallyn.“

Bár Dorka nagyon kritikus volt magával szemben, navigátora, Spitzer Gábor elégedett volt a teljesítményével: 

„Nagyon nehéz verseny volt rengeteg etappal, sok ritmusváltással. Komolyan kellett koncentrálni, hogy ne kapjunk defektet, és hogy úton maradjunk – mondta Spitzer Gábor. 

– Dorka jól végezte a dolgát, a két visszapillantót leszámítva, karcmentesen értünk célba, szerintem én többet hibáztam, mint ő. 

Fotó: Zagyva Dorka

Abból a szempontból szerencsés verseny volt, hogy tudtunk menni száraz aszfalton, murván, vizes aszfalton, ráadásul az oda legalkalmatlanabb, legkeményebb, 5-ös gumival. Jó sok körülményt tapasztalhatott meg Dorka, de ebből lehet a legtöbbet tanulni. 

Abszolút elégedett vagyok a teljesítményével.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program