Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Sok volt, de nem adjuk fel – Diósgyőr Rally

Pályafutása egyik legnehezebb versenyét teljesítette Zagyva Dorka és Zagyva Lajos a Diósgyőr Rallyn. Az első szakaszon egy jobbos kanyarban túl nagy volt a tempó és egy fa gyökere állította meg a Peugeot 208 Rally4-et. Bár az ütközés után meglehetősen fájt Dorka válla, nem akarta feladni, és vasárnap Super Rallyval visszaálltak a versenybe. Két és fél gyorsasági szakaszt teljesítettek, amikor kitört a csonkállvány és végleg fel kellett adniuk a versenyt. 

„Nagyon el vagyok keseredve, hogy ilyen hibát vétettem és hogy nem tudtam megoldani – mondta Zagyva Dorka. – Az egész versenynek úgy álltunk neki, hogy tesztelünk, szerettünk volna apuval egy tiszta, hibamentes versenyt teljesíteni. 

Fotó: Zagyva Dorka

A jobbosban egyszerűen túl sok volt a tempó. A telemetria szerint 70-nel mentünk be, míg a többi Peugeot kupás versenyző 55 körül. Amikor láttam, hogy nem fér el, gyorsan kellett döntést hozni. Lehet, hogy a kézifék meghúzása jobb lett volna, de akkor meg oldallal ütközünk a fának. 

Láttam, hogy a két fa között van hely, azt céloztam meg. Sajnos az egyik fa gyökere kiállt, annak mentünk neki. 55-ről álltunk meg nagyon hirtelen, és nem is tudtuk folytatni a versenyt. Ahogy az adrenalin kiment belőlem, éreztem, hogy a vállam és a nyakam is nagyon fáj. A mentősök megvizsgáltak, aztán egy másik mentővel bevittek a kórházba, ahol megállapították, hogy rándulásom és zúzódásaim vannak. Ezzel még vissza kell mennem a héten. 

Fotó: Zagyva Dorka

„Viszont azt gondoltam, hogy igazi sportember leszek, nem adom fel. Ha nem is száz százalékosan, de akár csak húsz százalékosan is, visszaállok vasárnap. A harmadik szakaszon, Bükkszentkereszten egy lassú kanyarban kitört a csonkállványunk, és végleg kiestünk. Nem tudjuk, hogy miért, elképzelhető, hogy a szombati esés következtében. 

Sajnálom az egész hétvégét, de apu is azt mondta, hogy ilyen a rally. Most is tanultam, és a Mecsek Rallyn még erősebben szeretnék visszatérni. 

Köszönöm mindenkinek a szurkolást és a jókívánságokat!“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre