Zagyva Lajos

Zagyva Lajos négy év után újra győzött

Egy kivételével valamennyi gyorsasági szakaszt megnyerte Zagyva Lajos és Zagyva Dorka a Székesfehérvár–Veszprém Rally kétkerék-hajtású kategóriájában és a Peugeot 208 Rally4-gyel magabiztos győzelmet arattak mind 2wd, mind pedig RC4-ben. Abszolút értékelésben több négykerék-hajtású autót is megelőzve az igen előkelő 16. helyen végeztek. Zagyva Lajosnak a 2018-as Veszprém Rally óta ez volt az első kategóriagyőzelme ORB-futamon, míg Zagyva Dorka, mint navigátor győzelemmel debütált a Rally1-ben. 

Komolyan készült a Székesfehérvár–Veszprém Rallyra az apa–lánya csapat. Zagyva Lajos a tavalyi második helyért akart revansot venni, Zagyva Dorka pedig érthető izgalommal várta élete első Rally1-es versenyét, amelyen ráadásul édesapját szerette volna hozzásegíteni a győzelemhez.

„Az első gyorsaságikon kezdtem érezni, hogy mire is vállalkoztam – mesélte Zagyva Lajos. – Aki ismer, az tudhatja, hogy ha rajthoz állok egy versenyen, akkor az első helyért szeretek harcolni, de most fordult elő először, hogy Rally1-es futamon a saját lányom ült mellettem, akire pedig nyilván vigyázni akar az ember. Emiatt volt bennem egy kis tartás, de így utólag örülök, hogy Dorkával versenyeztem. Nagyon ügyes volt, tényleg minden elismerésem. Még egy olyan új szakaszon, mint Hegyesd, is tökéletesen lenavigált, pedig ott egyetlen ismerős kanyar sem volt, csak az alapján mentem, amit mondott.

Zagyva Lajos
Fotó: Bittó Zsolt // Zagyva Lajos

Volt egy korai rajtunk, amit Dorka azonnal észrevett, mondta is, hogy apa hamarabb indultál. Á dehogyis, pont jó ritmusban kaptam el, de a végén neki lett igaza. Még ilyesmire is tudott figyelni.

Nehéz, de jó hangulatú verseny volt. A tempós részeken, ahol el lehetett engedni az autót, tudtunk valamennyit hozni még a négykerekeseken is, de például a Kislőtéren a mély homokból elég nehéz volt kigyorsítani a kétkerekes autóval.

Természetesen nagyon örülök a győzelemnek, így pedig hogy Dorkával szereztem, még értékesebb.“

Fotó: Bittó Zsolt // Zagyva Lajos

Zagyva egyik legnagyobb ellenfele a fiatal titán, Hangodi Bendegúz volt, akinek nagy jövőt jósol. 

„Kis Hangodi szenzációs időket ment. Volt, hogy megvert, volt, hogy közel volt hozzánk. Nagyon sajnáltuk, amikor kiesett. Az ilyen adok-kapok viszi előre a rallyt, meg persze a fiatalok. Én öreg fejjel még eljövök pár versenyre, hogy idegeljem kicsit a fiatalokat, de előbb-utóbb eljön az idő, hogy meg fognak verni. Hangod Bendegúznál ez már nincs olyan messze.“

Zagyva Dorka, ahogy várható volt, elég nehezen találta a szavakat a verseny után, hiszen első Rally1-es futamán nyerni tudott, édesapját hozzásegítette négy év után az első győzelméhez, és hibátlanul teljesített egy igen komoly versenyt. 

„Elképesztő élményeket éltem át – nevetett Dorka. – Ahogy a verseny előtt is elmondtam, nagyon tartottam tőle, hogy mindenhová időben érkezzünk és nehogy ezen múljon a versenyünk. Ezt a feladatot sikerült megoldani. Hegyesd előtt pedig azért izgultam, hogy azt a rengeteg információt mind el tudjam mondani, de nem volt probléma egyikkel sem.“

Dorka az öröme mellett egy-két sztorit is megosztott, olyanokat, amiket édesapja a célban már el is felejtett. 

„Kislődön volt egy túlcsúszásunk egy bal 4-ben. Én bemondtam, de hamarabb jött, mint ahogy apa számított rá. Újra kellett indítani a motort, tolattunk, szóval sok idő ott maradt. A másik esetünk a Kislőtéren volt, ahogy kifordulunk az aszfaltra, van egy bal 34, amit megint csak bemondtam, de apa azt gondolta, hogy elfér és lecsúsztunk a fűre. Szerencsére nem találtunk el semmit.

Fotó: Bittó Zsolt // Zagyva Lajos

Velem a legviccesebb szituáció az volt, amikor leszabályozáson mentünk és jött egy derékszög. Háromszor is bemondtam a kanyart, és már nyomtam a taposólemezt, de apa még mindig nem akart fékezni. Végül simán befordultunk. Hihetetlen, hogy milyen féktávot lehet venni ezzel az autóval, még murván is. 

Nagyon örülök a győzelemnek, nagyon örülök annak, hogy apával közösen nyertünk egy Veszprém Rallyt. Tudom, hogy ez neki milyen fontos. Most alig várom, hogy haza érjünk, letusoljak és lefekhessek. Azt hiszem, ma nem kell elaltatni, de holnap nagyon büszkén fogok ébredni. 

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette számunkra ezt a versenyt, a csapatunknak, a rendezőknek, a sportbíróknak, a szurkolóknak, de elsősorban anyának és apának.“

 

 

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program