Zsíros–Molnár Team: Kettőből egy autó

Két autóval nevezett a Zsíros–Molnár Team az Eger Ralira, amelyből a Kiscsatári Imre–Erdélyi László páros a motor meghibásodása miatt nem tudott rajthoz állni. A csapat újoncai, a Tóth Zoltán–Boronyák Béla kettős azonban ott volt Egerben, és pályafutásuk első rali 1-es versenyén az S2 kategória negyedik helyén értek célba Lada VFTS-ükkel.

„Fura érzés volt csapatvezetőnek lenni, a gyomrom egyben volt végig, hogy nem mehettem” – mondta Zsíros Imre. „De sajnos azt a tényt is el kell fogadni, hogy ehhez a sporthoz pénz is kell. Ugyanakkor jó is volt lent lenni a versenyen, és segíteni a csapatnak.”

„Sajnos a két autónkból csak egy tudott elindulni. Kiscsatári Imre VFTS-ében másfél héttel a verseny előtt repedt el a blokk a vadonatúj motoron, ezért nem lehetett ott a versenyen.”

„Csapatunk újonc versenyzői, Tóth Zoli és Boronyák Béla a vártnál jobban szerepeltek: negyedikek lettek. Ők amatőr versenyeken és túrában indultak eddig. A VFTS nem volt újdonság számukra, de a hosszú verseny igen. Vasárnapra nagyon elfáradtak, de minden probléma nélkül teljesítették a versenyt. Számukra ez volt a legfontosabb: tanulni, tapasztalatot szerezni. Szerintem az év végére fel tudnak jönni a középmezőnybe.”

„Azt nagyon sajnálom, hogy a Lada mezőny eleje kiesett, mert jót harcoltak egymással. Úgy tűnik, hogy Miskolcra még több Lada lesz, akár 13-14 is. Mi sajnos Miskolcon még minding nem tudunk indulni. Reálisan nézve a Salgó Rali lehet az első versenyünk.”

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax