Zsírpapa: A kérdés eldőlt

Élményekben gazdag versenyen vett részt Zsíros Imre és Hajdú Gábor az osztrák Bruckneudorf Ralin, népszerűbb nevén a Harrach Ralin. A testvérpár most ült össze először egy versenyautóba, és Zsírpapa már az első métereken megállapította: az öccse nem tud navigálni. Ettől függetlenül nagyon jól érezték magukat a versenyen.

Zsíros Imre: – Élményekben gazdag verseny volt. A kérdés azonban már az elején eldőlt, az öcsém nem tud navigálni. Ő ralisprinteken szokott vezetni és most ült be mellém először navigálni. Fél kilométer után annyira tetszett neki, hogy elkezdett kiabálni: „Nyomjad tesóm, ez az, nyomjad! Jaj, hol vagyok, jaj, hol vagyok!” Onnantól kezdve annyit mentem, amennyit láttam. Volt olyan kanyar, amit elkeveselltünk, de volt olyan is, ahova éppen csak befértünk. Az első gyorsasági után mondta is a többi magyar navigátornak: „Öcsém, le a kalappal előttetek, hogy az itinert tudjátok mondani.”

– Ennek ellenére nagyon élveztük a versenyt. Nagyon jól szórakoztunk, és végül is ezért mentünk ki. Az adminisztratívon volt egy kis problémánk. Az idén a sprint bajnokságba is beleszámít a verseny, ezért csak licenccel lehet indulni. A tesómnak meg az idei évre nem volt, de a helyszínen intéztek neki osztrák napi licencet. Kiküldtek minket pályabejárásra, mire visszaértünk ott volt a sportorvos, aki megvizsgálta, rányomta a pecsétet a licencre és mehettünk. Sokan kérdezik tőlünk, hogy miért járunk a Harrach Ralira, hát, például ezért.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax